Geplaatst: 28 juni 20187 j Voor de chaoten onder ons: Bij aankomst op de tuin loop ik eerst even rond, om te inventariseren wat er gebeuren moet. Als ik na een paar uur naar huis ga, blijkt dat ik steeds weer e.e.a. vergeten ben. Vandaag had ik een eureka moment: ik leg bij elk karwei het benodigde gereedschap. Werkt prima.
Geplaatst: 21 juli 20187 j Ter inspiratie, mijn komkommerpergola pilot is succesvol, volgend jaar naar 5 plantjes per sectie. Het ziet er leuk uit in de tuin en toch redelijk wat komkommers hoor. Ik heb wel een buitenras, die zijn iets minder lang dan de glastuinbouwkomkommert. Op deze manier krijgt de plant een stuk meer zon natuurlijk en dat helpt hoop ik. Ik had deze winter plaatje gezien van een komkommerpergola in google en zodoende heb ik dit geprobeerd.
Geplaatst: 21 juli 20187 j Omtrent water. Even proberen mee te denken met de droogte momenteel alhier.Zou je met zout zeewater kunnen douchen? Zou je zeewater kunnen gebruiken om het toilet door te spoelen? Groente afspoelen met zout water, de afwas doen ermee in plaats van drinkwater? Water uit de zee daarvoor gebruiken en terugspoelen naar de zee?
Geplaatst: 21 juli 20187 j Als je gezwommen hebt in zee, douche je gewoonlijk met zoetwater, want het zout maakt je huid en zeker je haren stroef. (Er bestaan haarproducten die je haren er laten uitzien alsof je in zee gezwommen hebt.)https://www.haarwereld.nl/kms-hairplay-sea-salt-spray-200mlProbeer het zeewaterdouchen eens en laat ons weten hoe het bevalt . Wc doorspoelen lijkt mij geen enkel probleem. Groente spoelen er mee zou ik niet doen. Je hebt geen idee wat er op je biologisch geteelde spullen terecht komt.
Geplaatst: 21 juli 20187 j Nee, begrijp ik. Was alleen om duidelijk te maken welk effect zee water heeft op je haren en of dat iets is wat je zou willen.
Geplaatst: 29 juli 20187 j Over dit soort zaken hoef ik me in ieder geval niet meer druk te maken. Dat beetje haar dat nog op mijn schedel staat zal er vanzelf nog wel een keer afwaaien. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 13 augustus 20187 j Kleine moestuin horror in wording.Eigenlijk wel zin in een goede moestuinfilm You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 13 augustus 20187 j Een ontploft zaadbolletje van een akkerwinde. Ziet er lief uit maar je krijgt ze nooit meer weg You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 11 september 20187 j Hee... een zoetige bekende lucht hangt buiten opeens in de lucht... De bietencampagne is begonnen!! En dus is het nu herfst in Groningen. Lucht van de suikerbietenfabriek hangt erg samen met het einde van de zomer...
Geplaatst: 5 oktober 20187 j Gewoon ff een praatje, morgen ga ik een koude kas open,kan ik aardig wat mee hier in Frankrijk. Kijk gelijk even naar zaadjes aldaar.eerlijk moet ik zeggen dat ik toch steeds meer ruimte in beslag neem,maar ach plaats genoeg, naast onze tuin is een weiland,waar nu vier koeien en twee kalfjes in lopen, als ze weg zijn,ga ik de koeienvlaaien in een emmer doen, en vermeng het dan in de compostbak.volgens mij ben ik dan goed bezig.......zo niet zeg het me dan.voor ieder een fijn weekend
Geplaatst: 12 oktober 20187 j Over een paar maanden is het weer tijd voor de wintersnoei.Hier een paar tips:https://youtu.be/mgKWhgpA-OY Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 12 november 20187 j Morgen 12-11-18 ben ik te zien op de npo3 Iets met pepers: Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 13 november 20187 j Haha... goed gedaan Stan! Gefeliciteerd, en dat met een complete pokerface. Weinig mensen zo onaangedaan een Reaper zien wegwerken. npo3: Lauren! van 21.50-22.35
Geplaatst: 13 november 20187 j Was zeker leuk om te zien. Van mij had het hele programma wel over pepers mogen gaan. You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 14 november 20187 j Zoals in het programma al was aangegeven je hebt er de volgende dag nog een keertje plezier van...Na (zeer) pittig eten ben ik altijd aambeien aan het afbranden Durfde je wel naar het toilet de volgende dag? moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 14 november 20187 j zoooooo heeeeeee En je zat daar heeeul rustig, knap hoor....erg indrukwekkend. Gefeliciteerd Stan
Geplaatst: 14 november 20187 j Thanx en geen problemen de volgende dag Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 18 november 20187 j Wow Stan we zitten hier samen met plezier te kijken..heb jij een maag van staal of zo? Gefeliciteerd van Lie en mij. ( en Lie vraagt wat je geheim is..eerst olie drinken zegt ie ..hij vond je er erg stoer uitzien trouwens ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 november 20187 j Heeft er iemand een tip om konijnen te vangen/ van die wollige niet al te grote konijnen die wat rondhuppen maar net iets sneller gaan huppen als je ze wilt pakken? Die l*l van mijn buurman die ook zijn geiten en schapen bij zijn buren laat eten heeft dus zijn konijnen laten ontsnappen (of express losgelaten) en die dartelen nu in mijn tuin. Ik heb wel zin in konijnensoep... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.