Geplaatst: 6 maart 20188 j Erny, is die vogel geen merel met een gemuteerd gen waardoor die witte veren heeft? Dat zie je vaker bij merels, vandaar. Er zit nu een grote bonte specht in de kersenboom, zo mooi! Die geniet van het vogelvoer wat ik voor de meesjes en aanverwanten heb opgehangen.
Geplaatst: 6 maart 20188 j Ook hier honderden kramsvogels en duizend kraanvogels. Dat geluid! Ik ren ook altijd naar buiten als ik ze hoor. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 maart 20188 j Oh, zie dat die kraanvogels hier afgelopen zondag ook zijn gesignaleerd. Hmm, was ik net een paar dorpen verderop naar een lepelaar, witte reiger, bergeenden, lijsters, winterkoninkjes, kieviten en reeën aan het kijken. Maar in de achtertuin heb ik vooralsnog alleen de vaste klanten weer teruggezien: eksters, kouwen, adhd-koolmezen die een pimpelmeeshuisje niet kunnen uitstaan, pimpelmeesjes die lachend toekijken, roodborstje en mevrouw goudvink.
Geplaatst: 11 maart 20187 j Ze zijn weer terug. Ben er eigenlijk helemaal niet blij mee!3 eigenwijze kauwen balancerend op de rand van de aardbeienbak, 2 eksters en een merel. Allemaal aan het vechten om op hetzelfde stukje te mogen balanceren. Vorig jaar bleven de nieuwe aardbeienbakken onontdekt. Ik ben bang dat het dit jaar gedaan is met de pret en ik voor bescherming moet zorgen.
Geplaatst: 19 maart 20187 j Nu al de zwarte roodstaart? Hier zijn ze nog niet aangekomen..te koud. Er komen nog groepen merelachtigen met de koude die de merels zelf wegjagen..in mijn tuin gooi ik iedere dag zo`n 5 appels voor de merels. Laatst waren het de kramsvogels en nu een hele groep lijsters..agressieve beestjes, de kramsvogels het ergste. Gek genoeg heb ik er nooit koperwieken bij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 maart 20187 j Vanachter het raam toegekeken hoe een Vlaamse gaai het gazon aan het verticuteren was. Heel erg ijverig zo voor een zondag. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 25 maart 20187 j Heel lollig! [emoji23][emoji23][emoji23] De omschrijving dan. De daadwerkelijks gebeurtenis is wat minder minsschien. Ik heb vandaag een piepklein vogeltje gespot. Geen idee wat het was, maar vond het een vrolijk ding die lekker aan het hupsen was tussen de hedera.
Geplaatst: 28 maart 20187 j Gisteren een paardenwachtertje gezien op plat dak naast mijn kantoor. Vanmorgen een koppel stoute eksters op het terras voor het keukenraam. Zo dicht hebben ze zich nog nooit gewaagd. Er staat een oud kinderbadje met water, bij de buren een hoge spar waar momenteel drukke gevechten gaande zijn om de beste nestplek. Dat hier 4 katten zitten, vonden ze blijkbaar geen probleem.
Geplaatst: 5 april 20187 j En voor wie ze niet herkent... deze passeerde op mijn Twitter: gratis cursus vogels herkennen voor NL'ershttps://www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/aanmelden/?code=DM853437&utm_source=RdRW-maart18&utm_medium=e-mail&utm_campaign=RdRW-maart18
Geplaatst: 8 april 20187 j Er zitten vaak duiven op het plat dak boven de keuken. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 8 april 20187 j Hier vloog een rode wouw over. Mijn dag is weer goed "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 8 april 20187 j Er nestelen pimpelmeesjes in ons mozaiekvogelhuisje, en bij de buurtjes zitten koolmeesjes.
Geplaatst: 9 april 20187 j Hier vloog een rode wouw over. Mijn dag is weer goed Nouja, da's ook toevallig, ik zag een paar dagen geleden ook een rode wouw! Maakte mijn dag ook best wel goed
Geplaatst: 9 april 20187 j Tijdens wandeling met het hondje kwam ik een dode buizerd tegen. Niet zo leuk maar wel erg mooi... En hier voor mn woonhuis wordt een oud nestje in de grote rozenstruik duidelijk hergebruikt door een musje.
Geplaatst: 10 april 20187 j Vraag het maar even hier.Zojuist in een tuin van een klant in ugchulen.Wat voor vogel maakt zo’n nestje ? Half gemetseld met modder, mos enz.
Geplaatst: 10 april 20187 j En voor wie ze niet herkent... deze passeerde op mijn Twitter: gratis cursus vogels herkennen voor NL'ershttps://www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/aanmelden/?code=DM853437&utm_source=RdRW-maart18&utm_medium=e-mail&utm_campaign=RdRW-maart18Naar zoiets was ik op zoek! We zijn verhuisd en er zitten zo ontzettend veel vogels maar ik heb geen idee wat.. Vorige week zag ik in de wei dansende groene spechten. En er zit vaak een buizerd op een paaltje.Verder kwikstaartjes, roodborstjes, koolmeesjes, pimpelmeesjes, musjes (helaas ook een gedood door onze katten),spreeuwen, eksters.. Dat is wat ik zo kan zien
Geplaatst: 10 april 20187 j Niet gezien, wel gehoord, voor het eerst dit jaar: dodaars. Een onmiskenbare hinnikende baltsroep. Enorm schuw: als hij op 20 meter afstand voorbij komt zwemmen is het knipperen met je ogen voldoende om direct onder te duiken. Ook nog een groenling, op de keukenmat. Die kon ik beter bekijken: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 10 april 20187 j Wat voor vogel maakt zo’n nestje ? Kan heel goed van een winterkoning zijn. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 11 april 20187 j Hier volop kool- en pimpelmeesjes, vinken, roodborstjes, winterkoninkjes en een hele familie groenlingen. Af en toe zit er ook een specht op de voederpaal. Zowel de groene als de roodbonte.In de sloot naast de tuin is een waterkipje aan een nest begonnen. Al vier eitjes. Als ik op de tuin kom gaat ze er rap vandoor. Ze zal aan me moeten wennen, anders wordt het broeden een probleem.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.