Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

woldistel

Leden
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door woldistel

  1. woldistel reageerde op esmee's topic in Groente
    Hoeft ook nog niet @Gitta Cucurbitaceae kunnen pas half mei naar buiten. Tijd genoeg om ze voor te zaaien, zijn snelle groeiers na het ontkiemen.
  2. Hier in ieder geval een flinke laag ijs op de autoruiten en wat witte weilanden. Hoe mijn sla er op de volkstuin nu bijstaat? Die staan zonder bescherming, de erwten ernaast hebben nog wat anti-duif folie. Ik zal het wel zien komend weekend
  3. Laat ik dan in ieder geval alvast een persoonlijke pluim uitdelen @rorror voor al het werk wat je op deze Moestuin Wiki doet. 🦚 (je krijgt gelijk een hele pauw, andere soort pluim zie ik zo niet in de emoji bak)
  4. Bakje met tomatenplantjes verspeend. Er begint wat ruimtegebrek te ontstaan in de vensterbanken....
  5. woldistel reageerde op henkg's topic in Groente
    Hee, bloemknopje 😃! Knip 😁
  6. De kikkers doen goed hun best 😀 Kikkerdril op maandag En kikkerdril op woensdag
  7. 🤌nee, dat is 'm niet. Maar maakt ook niet uit 😉
  8. woldistel reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Knuffel @rorror. Dit soort beslissingen is nooit gemakkelijk. En sterkte met het gemis van Maya 😿
  9. Die kartonnen versie vond ik wel zo erg niks, dat ik tot mijn huidige plastuit niet weer gekeken heb. Niettemin hulde voor Simone Zijp! ✊Vrouwen willen ook overal plassen✊ ( ben niet zo zeker over deze emoji, ik zoek meer de gebalde fok jullie allemaal. Of is dat deze?)
  10. woldistel reageerde op redzebra's topic in Groente
    Dank, ik kreeg zaadjes als kadootje bij een bestelling en ik wilde ze dit jaar eens proberen. Ik ga daar eens lezen 👍
  11. Daarom heeft die van mij ook een extra verlengpijpje erbij 😁 Gut, zegt mijn man, je staat er net zo bij als een oom van me 🤣🤣🤣🤣
  12. Gecondoleerd en heel veel sterkte voor de nabestaanden.
  13. Niet persé, want het hangt af van wat je zaait en wanneer je zaait. Sommige groenten houden van frisse omstandigheden, zoals sla, erwten en radijzen en andere juist niet. Het gebruik van glas/stolp of anders kan het seizoen wat vervroegen. Platte bak is vooral voor vervroegd (voor)zaaien of het kweken van erg warmteminnend spul zoals meloenen. Stolpen zijn eigenlijk bedoeld om gevoelige planten tijdens koude nachten te beschermen en niet zozeer voor de het opkweken. Het probleem met een stolp is dat het snel heel erg warm wordt. Ik gebruik zelf wel eens van die vijf liter olieflessen zonder bodem, maar dan laat ik de dop wel open want warmte stijgt en dan wordt het niet te heet.
  14. Je kunt ook gewoon de zoekfunctie in het forum gebruiken. Hoe beter je jouw vraag omschrijft, hoe minder je hoeft te lezen.
  15. Hier vanmorgen net de eerste stekken in het water gezet (paarse van de AH)
  16. Lijkt mij ook wel erg vroeg, zou het zelf nog niet overwegen, ook niet in de kas. Zelf een gedeelte van de voorgezaaide erwtenplantjes geplant. Dat is wel wat gedoe omdat er daarna weer geknutseld wordt met gaatjesplastic enzo. Niet vanwege de temperatuur, maar meer vanwege de duiven die in het bosje rondom de tuinen huizen, want die lusten ook wel een jong erwtenplantje. Ik heb gisteren nog met verbazing staan kijken naar twee duiven die een flink gevecht in de grote hulst hadden, sloegen elkaar voortdurend met de vlerken en liepen flink te pronken en te intimideren. Daarna een heleboel kleine slaplantjes uitgeplant, met de geweldige naam "dikke blonde traagschietende". Ik zie dan gelijk een gangsterfilm uit de jaren dertig 😁 Gaas over gelegd. Daarna nog wat rijtjes radijzen en afrikaantjes gezaaid.
  17. Super @rorror! Hij doet het, dankjewel.
  18. Nog steeds geen toegang. Wel een mooie foto 😀 Daarna een keuzemenu en bij groente staat er helaas
  19. Ik krijg nog steeds
  20. woldistel reageerde op redzebra's topic in Groente
    Ik denk dat ik tweestammig ook maar eens moet proberen dit jaar. Ik heb vorig jaar een grotere tunnelkas gezet, maar toen paste de boel er al bijna niet in. Ik heb me dit jaar qua tomaten flink ingehouden, tot nu toe alleen pot tomaten en vroege struiktomaten gezaaid. De rest moet nog. ik tuinier normaal vooral jungle-style, wat in de weg zit snoei ik weg, maar de rest kan gewoon zijn gang gaan. Dus de komkommers gebruiken ook de tomaten als klimsteun enzo. Alleen wat blad en een enkele dief haal ik wel eens weg. Heeft iemand hier ervaring met RAF tomaten in de buitenteelt?
  21. Dat vrouwtje vast wel, door de hele tuin met een man op je rug zeulen en ook nog een pokkel vol eieren.
  22. De bruine kikkers zijn weer begonnen! Ik heb dit paar maar weer voorzichtig bij de vijver gezet, daar moet het tenslotte gaan gebeuren 😏
  23. Een rijtje hele jonge knoflook verplant. Waren overblijfselen van vorig jaar die ik gemist had blijkbaar. Ik was van plan om daar de erwten uit te planten, maar ik was wat laat naar de tuin gegaan en had er niet genoeg tijd voor. Dan morgen maar, tussen de eventuele buien door.
  24. Hier waaide het wel behoorlijk, maar ik zou het geen storm willen noemen. Ik hoop dat het vanavond en morgen wat gaat regenen.
  25. woldistel reageerde op Guus D's topic in Babbeltuin
    Ik heb hem ook en gebruik hem vaak 😄

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.