Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jorieke123

Moderators
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Jorieke123

  1. Ik denk dat hij in de koelkast goed ligt hoor. Opsnijden en invriezen is natuurlijk ook mooi, en neemt toch niet zoveel ruimte in? (nou hebben wij een enorme vriezer, dus ik heb makkelijk praten )
  2. Jorieke123 reageerde op Jorieke123's topic in Nutsdieren
    Ze blijven nog even voornamelijk binnen in dat hok (zonder bodem, alleen 3,5 wanden en een dakje) en liggen lekker tegen elkaar aan als hun moeder even gaat eten enzo. Of ze spelen wat in dat stro in het hok. Er is nog geen interesse om over de drempel te gaan kijken. Ze gaan deze week al wel aan de wandel hoor, een paar keer buiten kijken en rondlopen. Zomerbiggen doen dat wel al na een paar dagen, en deze pas na een dikke week.
  3. Ik neem aan dat je dan zelf deksels koopt? Ik kan er heel wat krijgen, maar dan zijn het deksels die een beetje zurig ruiken (omdat er zure inhoud in heeft gezeten) of de deksels zijn gedeukt omdat ze dan beter open draaiden Op mijn favo hakpotjes (die voor me zijn opgespaard) staat trouwens 370 ml.
  4. Jorieke123 reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Hier bevroren (bovenste laagje van) grond en een soort van sneeuw.
  5. Welk formaat bedoel je dan? Die hele kleine (200 ml geloof ik? ) ? Of net iets groter?
  6. Je weet dat je zelf de macht hebt om het bericht te verplaatsen en het oude topic op slot te doen he?
  7. Olie is wel goed Liefst neutrale olie zoals zonnebloem.
  8. Jorieke123 reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Wat een verhaal Jet, erg vreemd zo'n bui!
  9. Broodje rookworst met mosterd en mayo.
  10. Ik ben wel gek op mijn 650 grams vormen. Die van 400 gram is leuk voor heel speciale smaakjes ofzo. Maar je moet ze ontzettend vol proppen wil je echt een mooi rond kaasje krijgen. Door persen wordt ie steeds platter. En dan blijft er in die grotere vorm een mooiere kaas over. Vind ik dan, ik gebruik ook die kleinere hoor. Ik leg de kaasjes eerst op een plastic kaas matje. De sushi matjes gebruik ik voor camembert, en voor gewaxte kaas. Maar het kan allemaal
  11. Een paar aardappeltjes: (geruild eigenlijk, voor een lekker zakje vlees ) Van loonbedrijf Eelderink uit Zelhem.
  12. Ik heb een emmer voor 10 liter, en eentje voor 25 liter. Die laatste is lastig te vullen bij de boer (die heeft alleen zo'n enorme tank-kraan die vrij laag bij de grond zit) en is zwaar als ie vol is. Maar hij is wel lekker stevig en Joep tilt hem wel En je kunt in 1 keer een boel melk verwerken natuurlijk. Ik snijd en bewerk dan ook in die emmer, dan heb je minder verschillende pannen om in te roeren. Maar goed, voordat je meteen 20 liter melk gaat verwerken.... die emmer kan je ook later nog kopen. Als je hobby goed bevalt Ik heb op zich nog wel een kilo wax voor je, ik had het in Duitsland bij een webshop besteld en bij Old Rose (in Duitsland) laten bezorgen. Dat was veel goedkoper, en vaak willen Duitse webshops niet eens naar NL versturen. Als er meer liefhebbers zijn dan kunnen we weer een keer bestellen. Dat hoefde dan geen 25 kilo te zijn, maar de prijs is dan wel wat hoger (ook omdat het al wel een kleur heeft?) Maar goed, je gebruikt het keer op keer, dus die paar euro extra... geeft dan ook niet zo. Denk ik dan Ik vond een kraantje aan de emmer handig voor het aftappen van melk voor dagelijks drinken. Als je de emmer even laat staan, gaat room drijven en tap je dan dus minder vette melk af onderaan. Maar dat kraantje is lastig schoonmaken, en ik vond het nogal een vies idee na een tijdje. Nu room ik (als ik dat al doe) af met een lepel tot het niet echt meer netjes kan. En dan schep ik de nog-steeds-zeer-romige-melk bovenop in een pannetje en daar maak ik volle yoghurt van. En dááronder heb je dan goed afgeroomde melk. (waar na een paar dagen in de koelkast nog steeds room op gaat drijven hoor).
  13. Mooie winterse plaatjes
  14. De rozemarijn was teveel van het goede? Misschien slechts een vleugje, en goed malen? Tot poeder ofzo? Die vormen... ehm.. een foncet is een volger neem ik aan? Of zo'n net? De inhoudsmaten verschillen wel wat steeds. 25 kilo kaaswas is wel heul veel. Wat kost het dan per kilo?
  15. Mijn kaasvoorraad groeit... en groeit... Ze liggen mooi op bamboe sushi-matjes, gevraagd en gekregen voor mijn verjaardag.
  16. Jorieke123 reageerde op Jorieke123's blog bericht in Seizoenen van Jorieke
    Ja die green in snow blijft groen, die venkel ook wel redelijk (als het niet TE hard gaat vriezen iig), de knoflook en prei uiteraard ook. En die broccoli. Dat is dus wel leuk, toch nog wel wat groen.
  17. Zo, dat is flink dooreten dan! Wij aten net broodjes met coppa, broodjes met kaas, en een zachtgekookt krieleitje.
  18. Jorieke123 plaatste moestuinseizoen in Seizoenen van Jorieke
    De olifantenknoflook gaat goed, ik heb er elke zoveel weken wat gepoot, dus het ene rijtje gaat harder dan de andere rij: Sjalot gris, nu wel op tijd gepoot: Nine star broccoli, groeit alle kanten op: Zaailingen van helleborus, gekregen van Jet: 'vaste' knolvenkel, die daar al jaren staat en waar ik af en toe een scheut vanaf snijd. Vorige week nog! 'Green in snow', ook zonder sneeuw. We hebben er al een keer een stamppot mee gemaakt, lekker pittig en raapstelig. Met spekjes uiteraard Rabarber heeft echt de lente in de bol/pol: Zo ook de amandel Robijn. In de herfst gezaaide radijzen en rammenas gaan hard: En de bollen van de mammoet prei lopen mooi uit tot heuse preien.
  19. Jorieke123 reageerde op Jorieke123's topic in Nutsdieren
    De biggen maken het goed! Ze tijgeren al lekker door het stro en ik mag er bij zitten van hun moeder. Heerlijk hoor, zo'n tam varken. Al onze varkens zijn tam, maar er zijn er een paar die liever niet hebben dat ik zo dicht bij zulke jonge biggen kom. Bij elk geluidje van een big komen ze dan aanrennen. Op zich goed natuurlijk... maar dit is leuker
  20. Door al dat gepost in dit topic, had ik zin om een Coppa aan te snijden Natalie, had jij die van jou al geprobeerd? Zie hier, 800 gram prachtig vlees: (hing 2 maanden te drogen) Het is erg leuk om nieuwe dingen te leren maken, maar het is ook erg leuk als het na een paar keer gewoon steeds goed is. Dat je weet hoe iets moet
  21. En dan wil je 1 zo'n zakeind? Ik heb nog gevraagd hoe lang ze zijn, dat stond er niet bij. Als je er kleinere coppa's mee maakt, dan kan je er vast 2 of zelfs 3 met 1 zakeind maken. Je kunt ze wel heel lang bewaren in je koelkast (met een dubbele of zelfs 3-dubbele zak er omheen ) Ik noteer je dan voor een kilo nek, die ik meteen mee kruid/zout met die van mij, en een pond lever.
  22. Jorieke123 reageerde op Jorieke123's topic in Nutsdieren
    Weer heel wat kilometers gemaakt vandaag, steeds kijken bij een zeug die haar 1e biggen kreeg. Zo mooi! Morgen bij daglicht beter kijken.
  23. Van het 2e varken kan niet meer, alle nekken zijn gereserveerd Maar van het 1e varken kan wel, als je me zegt welk recept je wilt volgen dan wil ik het hier wel alvast met zout en kruiden in een sealzak doen? Tenzij je dat zelf heel leuk vindt om te doen natuurlijk
  24. Ik heb wat titels aangepast, hopelijk raak je nu niet meer in de war Erny
  25. Ik kan wat runderzakeinden bestellen, mocht er iemand interesse hebben dan bestel ik wat meer en kan ik er wat opsturen per briefpost.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.