Alles dat geplaatst werd door appelvrouw
-
Erwten en peulen 2022
Goh allemaal nieuwe soorten voor mij. Pultsje op reis klinkt leuk en ook die Zweedse erwten! Ik ga eens vragen aan de Zweedse connectie of ze daar aan kunnen komen. Of ik snel erwten voor hetblad zou zetten vraag ik me af @woldistel heb je die zelf al gehad en gegeten?
-
Erwten en peulen 2022
Gewoon iets ruilen met een moestuinforummer..of in je ruiltopic vragen om kleine hoeveelheden zaad? Er zijn vast veel verschillende soorten onder de Mtfdaggers. Kan je volgend jaar ook proefzaaien!
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022
@Patrijs Vanwege de duiven en de woelmuizen..die zijn erg is hun sas met alles wat een beetje vers is in de tuin..behalve slaplantjes en uitjes. Ze zijn nu al bezig de wortels van de tuinbonen aan t opvreten..tuinbonen van 15/20 cm lang zijn half in de grond getrokken. zodra de erwten boven komen staan ze buiten in het kistje en kunnen meteen afharden.
-
Alle beetjes helpen begin is er, kom maar op met die piepers ...
Nog niet, eind vd maand denk ik.
-
Erwten en peulen 2022
Nu zoveel groentes hun eigen topic krijgen mogen daar wat mij betreft ook de erwten, peulen en capucijners bij staan. Vorig jaar had ik alleen capucijners en peulen in grote hoeveelheden, doperwten ben ik al jaren niet zo tevreden over, Ik heb van 6 soorten erwten een proefpakket gekregen om uit te proberen, het zijn de volgende soorten: Feltham first, die als droge erwt geoogst kan worden Grandera Lancet Maxigolt Kelvedon Alderman peulen: Gouden peultjes Grijze roodbloeiende. Van de laatste heb ik een bak vol, van de andere soorten allemaal 10 zaden..dus ik zal nog wel erwten moeten kopen om een echte oogst te krijgen.
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022
In de kas in potjes enkele bloemen gezaaid: o.i. Kers, meerkleurige cosmea, zonnebloemen. Ook stengelsla en slangenradijs gezaaid. en buiten uitgeplant de Leidse hangers die we van @Flup hebben gekregen. Binnen 6 soorten erwten gezaaid en twee soorten peultjes.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2022
Gezaaid, gerommeld en de was opgehangen. Het waaide snel droog met die ijzige noordenwind!
-
Verkoop witschimmel-kaas
Mogen wij ook een punt?
-
Jet MTFD April 2022
OK volgend jaar een nieuwe kans Ciska. zojuist opgepot, 2 x siertabak only the lonely..ik plant ze in de kas en gebruik het blad om op topjes met luizen te leggen 1 x mariadistel gezaaid: slangenradijs en stengelsla( celtuse). Ik weet niet of het 23 april af genoeg gegroeid is om te verspenen. is er iemand die een bloempot oid met doperwten voor me wil voorzaaien?
-
vorst en knoppen
Zeker informatief. Hier is het behoorlijk fris maar heel helder deze morgen. Of het inpakken heeft geholpen kunnen we pas over een tijdje zien.
-
vorst en knoppen
Ik schiet er verder niet zoveel mee op, met dat mooie lijstje, dat gaat over appels en peren en niet over inpakken. Dat hebben wij toch maar gedaan vandaag met de stukken vlies die we vonden aan elkaar «geknijperd «
- Teeltwedstrijd 2022: komkommer
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2022
Niet zoveel natuurlijk. Toch heeft Lie in de ijzige kou de aspergebedden gewied, en hebben we samen de perzikbloesem bewonderd en getreurd dat er weer geen rode perziken komen dit jaar. Knopjes van de narcissen afgebroken. Gieters gesjouwd naar de kas. Alles gaat buiten weer even in winter rust..😴
-
vorst en knoppen
Ok jongens, mijn perzik pêche de vigne staat in volle glorie te bloeien. En twee nachten achter elkaar -5 aangekondigd. Nog tips? Inpakken in vlies, kan, maar ten eerste is de boom vrij groot, en mijn vlies niet, en denk ik dat we de bloesem ook beschadigen, en heeft het wel enig zin? kruiwagen met smeulende hout zaagsel eronder? Natspuiten zit er niet in voor het geval iemand daar mee komt. En de kleine perzik benedict? Daar is de bloesem nog net niet van open, die kan ik wel inwikkelen? Of heeft dat geen zin omdat het een net aangeplante is en ik de vruchten er toch af moet halen? Enfin, uw tips en opmerkingen zie ik gaarne tegemoet.
-
Echinacea; welke delen oogsten voor thee?
Ik doe het wel maar knip ze in stukjes. Ik gebruik ze trouwens alleen in mijn mengthee, behalve voor munt, kamille en brandnetel ben ik geen fan van “mono” thee.
-
Wie brengt wat mee voorjaars Moestuinforumdag zaterdag 23 april 2022
Ik snap het Angela. Maar zo zal het wel lukken denk ik.als we maar de mogelijkheid hebben het veilig op te scheppen en zo. Zebra wat is dat voor een warmhoud ding..gaat op elektra?
-
Jet MTFD April 2022
Zou best kunnen hoor.. ik ben beter thuis in kruiden dan in zomaar bloemen. Ik reserveer gewoon beide potjes met Hartgespan voor je. De paarse morgenster is echt prachtig en nog eetbaar ook, haverwortel. Cis is weet niks behalve een gele roos die zoek ik nog maar heb jij hem? Anna welzeker en alvast bedankt voor de allergrootste!:
-
Jet MTFD April 2022
Fijn Vincent daar maak je me blij mee. Toevallig vandaag begonnen met verse brandnetel te drogen voor de kruidenthee, die had ik deze winter bijna opgemaakt.
-
Opruimen en bankjes
Top bankje😉
-
Vorst! / Warmtematjes zijn vanaf vandaag uitgeschakeld
Wat stond er vorig jaar op dat perceel?
-
Jet MTFD April 2022
Jawel heb ik zeker! Dit zijn o.a. De potjes die ik gevuld heb met de kruiden uit het kruidenperk. zeg maar welk potje(s) je wilt: Linksboven potje met hartgespan, bont Barbara kruid en enkele paarse morgensterren, rechtsboven alleen bont Barbara kruid, linksonder St. Janskruid, en rechtsonder ook met een fijnstraal. linksboven citroenmelisse, rechtsboven moederkruid, hondsdraf en duizendblad, linksonder hartgespan en rechtsonder weer citroenmelisse linksboven fijnstraal, rechtsboven..ezelsoor? Linksonder koningskaars, rechtsonder fijnstraal
-
Mijn kweek op stammen
Top! Wij moeten morgen ook aan de slag.
-
Goldfish voorjaar 2022 (versie 2)
Gecondoleerd Vincent.
-
Wie brengt wat mee voorjaars Moestuinforumdag zaterdag 23 april 2022
Ik ben het er niet helemaal mee eens Angela..een soepje kan erg lekker zijn juist..en kan je ook buiten eten. Wat vind @Jorieke123? De soep moet opgewarmd in jouw huis..En ik neem chips mee voor volwassenen dit keer😉
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022
In de kas een tomaat en een peper uitgeplant. Ze staan er warmpjes bij onder een omgekeerde plastic waterfles zonder bodem van 5 liter. Het is een gokkie, er staat trouwens al twee weken een peper in de kas op dezelfde manier.