Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Heeft mijn kat van 12 jaar ook last van.

Geplaatst:
Goedemiddag allemaal,

Hier in Heerlen (limburg) is het tamelijk goed weer, af en toe zon met wat bewolking. Prima voor een wandeling met de hond op de Brunsummerheide (grootste,aaneengesloten heidegebied in limburg, 580 ha. groot ).

Naderhand een lekkere bak koffie met gebak op het grote terras,wat ook bij de heide ligt.

Nog een fijne zondag gewenst,

m.v.g.

Hans.

haha, dit klinkt een beetje als een dienstmededeling! Of een reclamefoldertje ofzo Maar ik neem aan dat je dit zelf gedaan hebt? Het klinkt heerlijk iig! Niet echt iets om over te klagen zou ik zo zeggen

Geplaatst:

Drie weken prachtig weer, maar net nu ik komend weekend twee dagen buiten moet gaan zitten voor een garageverkoop, geven ze slecht .

Hopelijk verandert de voorspelling nog.

Geplaatst:
Och jee van morgen zat de oudste kat in de douch, allemaal kleine plasjes met bloed, dit duid dus op blaasgruis. Kan ook een blasontsteking zijn, maar aangezien haar leeftijd denk ik blaasgruis.

Wat naar Eveline, lijkt me ontzettend pijnlijk voor het beestje Voer je rauw of brokjes ? Ik dacht namelijk dat bij rauw voeren, blaasgruis minder voorkomt

Geplaatst:

ging het net weer wat beter met de hoofdpijn, ben ik in mijn mooie zelfgebouwde kas stomp ik mn hoofd aan een balk die net wat te laag zit

voel me best wel dom nu

Geplaatst:

Gaf mijn honden en katten barf, laatste tijd minder, nadeel van rauw eten is dat je huisdier. Dan samonella opbouw, en dit weer gevaar op kan lopen voor andere dieren en mensen.

Ik weet ook dat wat voor brokjes je ook geeft ook speciaal voer het niet laat verdwijnen iets wat men wel denk, maar de kat heeft er minder kast van.

Het belangrijkste isd at ze voldoende drinken en dit doen katten met matte en dat is hetg rootste probleem en oorzaak van blaasgruis, maar erfelijke factoren hebben er ook mee te maken.

Dus de katten gaan vanaf nu smorgens op brok en savonds op nat voer desnoods barf.

Ruim een jaar geleden mijn kater verloren omdat het te ver heen was. Deze kat loopt en leeft veel buiten maar de kaatste tijd zit ze veel binnen, nu weet ik waarom.

Maar ja morgen even een afspraak maken met de DA.

Geplaatst:

in plaats van barf kun je ook kvv geven, dat is diepgevroren en dan is salmonella voor zover ik weet geen bedreiging meer!

Geplaatst:

salmonella wordt niet gedood door invriezen, alleen door verhitting. anders zouden wij kip uit de vriezer ook rauw kunnen eten.

maar met goede hygiëne en goede gezondheid hoeft salmonella geen enkel probleem te zijn.

Geplaatst:

Eén van de veroorzakers van blaasgruis bij katten is plantaardige voeding.

En laat dat nou juist in grote hoeveelheden in brokjes zitten.

Geplaatst:

klacht met terug werkende kracht:In mijn tv gids stond

Kees van Kooten op de voorpagina ,met een leuk interview

dus ik dacht : "Yes Koot en Bie kijken zondagavond ouderwets ".

Njet, de uitzendingen zijn op een 24 uur zender die ik niet heb.

niet gelachen dus gisteravond

Geplaatst:

Geen bkaasgruis, maar een blaasontsteking pffff, maar ook verkouden en gelijk gebit na gekeken, is mw bijna tandloos ach voor een kat van 17 is dit blijkbaar normaal.

Maar ga haar toch iets meer natvoer geven zodat zij meer moet plassen.

Maar wat een rib uit je portemonnee pffff, dat worden een paar extra diensten weg draaien.

Geplaatst:

Ja vet duur die dierenartsen...

Beetje extra lauw water door het voer roeren helpt ook met extra vocht toedienen.

En misschien helpt zo'n drinkfonteintje ook? Maar daar heb je nu waarschijnlijk geen geld meer voor...

Geplaatst:

Hier ook zo'n kieskeurige kater op vlak van drinken.

Het liefst van al zou hij hebben dat de kraan de hele dag open blijft, maar dat gaat natuurlijk niet.

Zo'n fonteintje is voor hem wel een uitkomst wanneer het net gewassen en gekuist is, maar toch wil hij al snel van de kraan drinken.

Om hem toch wat extra vocht toe te dienen, geef ik hem elke dag een beetje kattenmelk.

Wat ook soms kan helpen is soep trekken van (orgaan)vlees. Wel zonder zout en zo. Maar dan kan je dat geven met wat fijngemaakte stukjes vlees in. Heeft mijn moeder nog gedaan toen ze een zieke kat vond die door zijn ziekte nog geen vaste voeding mocht eten. Was op aanraden van de dierenarts.

Geplaatst:

Mijn kat drinkt helemaal niet. Dus roer/prak ik gewoon wat koud water door haar kvv.

Behalve 's ochtends. Dan krijgt ze kvv waar ze op moet kauwen en een klein dessertlepeltje magere yoghurt aangelengd met water.

Op die manier kauwt ze 's ochtends haar gebit schoon. (Ze is nu bijna 15 en heeft haar volledige gebit nog.)

Kattenmelk krijgt ze absoluut niet, daar wordt ze veel te dik van.

Geplaatst:

Een beetje gniffelend lees ik kieskeurige-kat verhalen. Mijn hond van 8 maanden drinkt als ze kan elk uur een halve liter. Zelfs uit glazen op tafel. Of even snel je boterham van je bord grissen als je niet 100% scherp bent.

En maar piesen. En je raad het al, madame is ook nog niet (helemaal) zindelijk.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Onze tijger drinkt het liefst water wat afkomstig is van de nieuwe gezaaide en verpotte planten, die staan dan even op een tray zodat die water kunnen opnemen. Of uit de gieter met water geven, nee zijn kraanwater in zijn drinkbak met fles is te fris.

Geplaatst:

En maar piesen. En je raad het al, madame is ook nog niet (helemaal) zindelijk.

Oei da's lastig.

Honden zijn van nature betere drinkers dan katten, maar ze kunnen natuurlijk overdrijven.

Geplaatst:
Mijn kat drinkt helemaal niet. Dus roer/prak ik gewoon wat koud water door haar kvv.

Behalve 's ochtends. Dan krijgt ze kvv waar ze op moet kauwen en een klein dessertlepeltje magere yoghurt aangelengd met water.

Op die manier kauwt ze 's ochtends haar gebit schoon. (Ze is nu bijna 15 en heeft haar volledige gebit nog.)

Kattenmelk krijgt ze absoluut niet, daar wordt ze veel te dik van.

Het probleem bij mijn kater was dat hij in de loop van een jaar anderhalve kilo kwijt was en de dokters konden er geen reden voor vinden en zeiden dat dit niet erg was. Zijn gedrag bleef hetzelfde en hij zag er niet uit alsof hij ziek was. Dankzij die kattenmelk is hij terug een beetje op gewicht gekomen, want zijn heupbotten begonnen al uit te steken

Geplaatst:

oh hey goede tip! wij hebben een kater van 3 kilo die eigenlijk 4 kilo hoort te wegen. Hij is verder niet ziek, maar gewoon een muis qua eten. Wellicht dat kattenmelk hem ook weer een beetje op gewicht kan helpen, want krachtvoer van de dierenarts haalt ie zn neus voor op!

Ik heb ook wat te klagen, en wel over ons allerschattigste oppashondje. Die is van een vriendin van mij, zij heeft hem net een week. Hij komt uit kroatie, is 11 maanden en in zijn gedrag nog uitzonderlijk pupperig (veel meer dan mijn hond dat was met 11 maanden in ieder geval). Superleuk dier! Wat wel sneu is is dat hij niet mag spelen en rennen, omdat hij een onbehandelde breuk heeft die moet genezen. Stroomt dus over van de energie. Enfin.

Vanmiddag ging ik met vriend nog ff wat werken in de tuin, onze hond ligt dan altijd aan het hek een beetje te grazen, takjes te kauwen en te chillen, dus oppaspuppy er ook naast. Ging allemaal prima, af en toe ff checken, hij lag knusjes op zn takje te kauwen. Het volgende moment zet ik even een plantje in de grond, hoor ik vanaf een balkon ineens "Mevrouw! Uw hond is los!". Heeft dat mormel gewoon binnen wat nooit meer dan 30 seconden kan zijn geweest zn riem doorgebeten! Ja en zie hem dan maar weer eens te vangen, zo'n blije pup die zn vrijheid ruikt en het wel een leuk spelletje vindt om rondjes rond te moestuin te rennen

Geplaatst:

Een kat die gezond is maar mager: hebben jullie soms een vijver of sloot?

Van kikkers eten worden katten mager!

Geplaatst:

ligt er ook aan wat je mager noemt.

een van onze katten is nu precies goed qua gewicht, de ander zit op het moment richting de zware kant (wintervet). toch noemen veel mensen onze katten mager/dun.

Geplaatst:

Ik woon vlak bij Den Bosch, dus toch een eindje uit de buurt.

Nee, dat schiet niet op dan

Ik heb mijn pootaardappeltjes gekocht bij een klein groentenboertje, misschien dat je die bij jou ook kent ??

OT: Ik had van iemand sugarsnaps gekregen en toen ik ze vanmiddag binnen voor wilde zaaien kon ik ze niet meer vinden

Heb je ze al gevonden? Anders kan ik wel een paar opsturen

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Nee Valerie,ik heb ze niet meer gevonden en ik zou het heel lief vinden als je mij wat wilt sturen, ik stuur je een peebeetje

Eveline; Ik denk dat de kat zoutloze bouillon wel heel lekker vind !!!

Klaag: De spatietoets van mijn laptop heeft kuren, dus nu moet ik steeds extra controleren of het getypte leesbaar is

Geplaatst:

Onze katten komen niet buiten, dus kikkers zullen het probleem niet zijn. Samson is gewoon nogal een miesmuis als het op voer aan komt. We moeten soms echt moeite doen om hem aan het eten te krijgen.

Inmiddels trouwens een wat serieuzere klacht over ons oppashondje: hij heeft zojuist ons hoogpolig tapijt ondergepist

Geplaatst:

Mijke, sterkte ermee. Als ie van straat komt is het ook niet heel gek dat oppaspup niet zindelijk is natuurlijk, maar balen. Heel veeeeeel uitlaten, belonen, geduldig blijven en je niet gek laten maken.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.