Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Kreeg een rekening van de Menzis... over gemaakte zorgkosten... stond op: 105,50...

Waar is dat dan wel niet voor... voor zover ik het weet heb ik 2 tubetjes zalf gehad dit jaar....

Zal wel een foutje zijn dan?

Dus net naar de apotheek geweest...

Geen foutje dus... maar veel erger...

Het WAS een tubetje zalf... en wel een hele dure... en niemand die je daar voor waarschuwd...

Niet de huisarts die het voorschrijft... Niet de apotheek bij het uitgeven...

Zalfbijsluiter vertelde dat ik het juist niet op de gebieden mag gebruiken waar ik het nodig heb (rond mond en ogen)... Dus had er ook nog eens nix aan...

En wat ik nu ook nog eens ontdek dat het spul maar 3 weken houdbaar was dus heb ik hier nu een heeeeeeeeeeeeeeel duur tubetje onbruikbare (teer)zalf liggen...

Ik voel me ontzettend genaaid en bestolen!!! Alsof ik dat geld lekker toch maar over heb ofzo???? Niet dus... moet op álles besparen... en dan hoppa.... 100 euro foetsie weg verdwenen...

Ga nog klagen bij de huisarts... (nu niet bereikbaar) maar dat geld ben ik dus mooi wel weer kwijt... En dat is (voor de rijkeren onder ons) ongeveer de helft (of 1/3, afhankelijk van de tijd van het jaar) van wat ik te besteden heb per maand nadat ik alle maandelijkse overschrijvingen heb gedaan...

Dus das niet nix...

Wordt hier behoorlijk moedeloos van..............

Maar wel fijn dat ik hier ff kan klagen...

Geplaatst:

Dat is wel heel bitter.

Geplaatst:

gadverdamme Erny wat een naaiers! Ik vind ook dat de apotheek je daarover hoort in te lichten. Ik snap best dat ze niet van iedereen kunnen opzoeken welke verzekering en welke paketten ze hebben, maar ze moeten toch op zn minst aangeven wat de kosten van de medicijnen zijn en of ze wel of niet worden vergoed uit het basispakket en of ze onder het eigen risico vallen. Eigenlijk zou je sowieso een factuur mee moeten krijgen, ook als je aan de balie niet betaalt.

Geplaatst:

Erny, gewoon de nadruk leggen op het feit dat die zalf niet rond de ogen en mond gebruikt mag worden, en dat daarmee de apotheek/huisarts een echte fout hebben gemaakt, en terugbrengen.

Volgens mij heeft de apotheek nog extra informatieplicht naar de patiënt toe. Hier vragen ze je uit ten treure of je de gebruiksaanwijzing wel snapt (al is het een herhaalrecept van jaren), maar dat moeten ze doen.

Geld terug vragen/eisen. Ze hebben onbruikbaar materiaal geleverd.

Geplaatst:

Jasmin heeft gelijk Erny....Terug ermee!

Geplaatst:

ja klopt, als het de eerste keer is dat je dat zalfje krijgt hoort de apotheek een gesprek met je aan te gaan hierover, daar betaal je zelfs voor; 6 euro!

Geplaatst:

Als de huisarts een zalf voorschrijft voor iets waar je die zalf helemaal niet voor mag gebruiken, dan zit de huisarts helemaal fout!

(En niet waarschuwen voor de idioot hoge kosten is op z'n zachts gezegd 'niet netjes'.)

Geplaatst:

Ik zou zelf zo veel voor een zalf zelfs niet betalen als het zou werken. En als je niet geïnformeerd was over de prijs, dan hoef je het ook niet te betalen. Het is een zalf niet een medicijn tegen kanker...wat jammer dat de huisarts en de apotheek zoiets hebben gedaan.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/

Geplaatst:

Ik wilde vanmiddag mijn lathyrus in een grote pot zetten, dus potgrond in de pot. Tijdens het maken van gaatjes waar ik de planten in wilde zetten prikt er in een keer een groot stuk glas in mijn vinger.. Zat dus in de potgrond, levensgevaarlijk!

Geplaatst:

Vervelend. Lastig, pijnlijk, irritant, slechte potgrondfabrikant, enz.

Maar levensgevaarlijk ?

Geplaatst:

Ok.. ik leef nog Maar het was wel een groot stuk, met een scherpe punt en meestal zit ik tot halverwege mijn armen in de grond, iets met polsen en slagaders, dus ik was best wel geschrokken.. nog steeds wel een beetje eigenlijk. Ik verwacht in ieder geval geen glas in de potgrond, nog nooit meegemaakt ook. En nee dit was geen goedkope grond.

Geplaatst:

Glas is vloeibaar, en blijft na afbreken niet heel lang scherp genoeg om een mens serieus te verwonden. Of je moet erg veel kracht zetten, maar die kans is in een zak potgrond, en zonder opzet nihil. Dus levensgevaarlijk? Neh

Geplaatst:

geluk gehad!

glas is maar weinig vloeibaar mi, te weinig om scherpte snel te verliezen, jaartje of 10^32 denk ik

Geplaatst:

Ik wou bamboe stokken halen voor de snijbonen, uitverkocht!

Geplaatst:

eten de slakken de plantjes op...

strooi ik wat escargo, eten de muizen/kraaien de korrels op...

zie regel 1...

Geplaatst:

De bijna laatste ijsbergsla in de kas rot van binnen, de bladstelen afgevreten door slakken en de bladeren gerot, de helft mogen wegsmijten.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

klaag 1:

heb ík weer...bijna altijd als ik mijn fiets op slot zet komt de slotbeugel precies op een spaak

hoe kan dat nou? kans is 1 op 40, denk ik...

klaag 2:

heb ik heul veul dahlia's zonder label gedeeld in de winteropslag en er dus nu 30 moeten planten omdat ik niet weet welke ik wil bewaren...

Geplaatst:

He ja, Rob, die is lekker handig. Ik ben zelf dus helemaal niet handig of efficient, maar het simpelste is toch eigenlijk, gewoon de plant er uit gooien als ze nog bloeien en ze niet echt bevallen ( einde seizoen ). Ik doe dat zelf al jaren. Iets moet echt naar mijn zin zijn, zo niet gaat het er uit. Ruimte is te beperkt om onzin in je tuin te onderhouden.

#0 stuks zeg. Ik ben ook wel gek met mn Dahlia's , maar 30 ? Denk dat ik op 12-14 zit.

Geplaatst:

Bah wat is 't warm

(Grapje )

Geplaatst:
eten de slakken de plantjes op...

strooi ik wat escargo, eten de muizen/kraaien de korrels op...

zie regel 1...

ja ik heb dit jaar ook ineens last van slakken (denk ik) nog geen 1 krop sla kunnen oogsten omdat ze constant weer weg zijn

Geplaatst:

Goh, leuk dat we een nieuwe balkonvloer hebben. Beetje jammer dat ie van dusdanig dubieus materiaal is dat het niet schoon te krijgen is. Ik dacht ik dweil ff de aarderesten weg na het planten, niet dus

Geplaatst:

misschien lukt het beter met de stofzuiger?

Geplaatst:
Goh, leuk dat we een nieuwe balkonvloer hebben. Beetje jammer dat ie van dusdanig dubieus materiaal is dat het niet schoon te krijgen is. Ik dacht ik dweil ff de aarderesten weg na het planten, niet dus

waar is het dan van gemaakt?

Geplaatst:

GEEN idee waar het van gemaakt is! Goedkoop woningbouwspul me dunkt. Ik had de vloer eerst gebezemd, toen gestofzuigd, toen natgemaakt, ff laten weken en toen gedweild. Hij is nog steeds vies, en de dweil is stuk. Grrr.

Geplaatst:

gras tapijtje erop gooien.

bij onze vorige woning hadden we op het balkon een reststuk van de carpetright liggen voor een paar euro(kunstgras noemen ze het daar). beviel prima, droogt snel en makkelijk stofzuigen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.