Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Hier een klacht vanwege de muizen of andere eters.

Had ik 2 weken terug de aardperen uit de grond gehaald. Grote klompen , een super oogst. Opzij gelegd om wat in te drogen tijdens wat droge dagen. Kom ik een paar dagen later op de tuin. Liggen de planten gewoon daar waar ze lagen , maar gehéél ontdaan van de aardperen. Niets, maar dan ook niets meer over ervan. Ik ga er van uit: muizen. Had het kunnen weten ook eigenlijk wel. Dus eigen schuld wel. Maar ik ben mij aardperen kwijt

Wel wat mini-restjes in de grond gelaten op de plek waar ze stonden. Volgend jaar dan maar.

Bijna al mijn meloenperen zijn trouwens ook aangevreten of half op. Maar goed, dat zijn die vruchten die wel groot, maar nog keihard-groen waren . Geen ramp. De rijpere liggen binnen na te rijpen.

Geplaatst:

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Heel vervelend.

Ik heb aardperen te over, dus als je in de buurt bent? Rode en gele.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Moest ik gisteren vier stère hout gaan halen voor de schoonzuster, vraag ik aan mijn bazinneke of zij een brief naar de post wil doen en ik zeg erbij dat ze de enten er nog moet in doen, dat heeft ze toch wel vergeten zekers, diene mens zal een lege enveloppe krijgen en ons kost het nogmaals drie postzegels, jammer maar daarvoor sla ik haar nog niet af hoor, neenee.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Post en pistbode zalvast rekening met je houden

Geplaatst:

Ook effe klagen......8 weken geleden gestopt met roken......heb daar nog geen voordelen van, behalve dat mijn kuchje weg is.

Erger.....oude kwalen komen terug....stoppen met roken kost heel veel energie, dus mijn weerstand word laag.....dus zit nu midden in paniekaanvallen enz.. Bah! Heb gewoon spijt van stoppen met roken!

Geplaatst:

Jootje hou vol, goed bezig. Je gevoel komt terug dat je zo lang weg gerookt hebt. Voel je maar effe , je gaat je echt beter voelen. Drink een lekkere kruidenthee met honing, die proef je beter als je niet rookt. En je kunt je er opgewekter door gaan voelen. Succes!

Ben zelf ook 2 jaar gestopt geweest na 47 jaar roken, maar rook ook al 2 jr weer, wil nu wéér stoppen. Niet roken voelt toch echt veel beter. Het gevoel van trots dat je zonder die dodelijke stinkrommel kunt wil ik wel graag weer terug. Dat wordt knokken, ik heb begeleiding aangevraagd en het balletje begint te rollen. Roken smaakt me al niet meer, bah. Nu nog stoppen.

Geplaatst:

O Jo. . Je zit in een hele moeilijke periode van het stoppen. . Echt heel rot voel je je dan. Zieker of vervelender dan met sigaret Ik herinner me het nog heel goed. Het lastigste is...en dat weet jij ook...dat het niet een twee drie beter gaat als je nu weet zou gaan roken. Er zit niks anders op dan door te gaan.

Probeer jezelf af te leiden. Mij hielp legpuzzelen bv en mezelf kleine kadootjesl geven.. en verder veel naar buiten. Zet hem op meid uiteindelijk wordt het beter

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

He Jootje , wat vervelend zeg , paniekaanvallen zijn heeeel vervelend .

Misschien kun je daar iets voor krijgen bij de dokter ?? En anders ....tja dan toch

maar een sigaret (en dat zeg ik als verstokt NIET roker ) Niet roken ,maar ook

niet lekker in je vel zitten is geen optie.

Ik wens je veel sterkte toe !

Geplaatst:

Volhouden Jo!!!

3f37c8c827c617a9659f953cf3e1bae954081417040243.jpg

Geplaatst:

Mm, andere klacht: gisteren vertelde buurvrouw om de hoek dat ze gaat verhuizen, dus kan ik mijn nieuwe moestuintje weer leeg gaan halen. Ga straks beginnen daarmee, alle hout voor het schuurtje (was ik gelukkig nog niet mee begonnen) weer hierheen halen, tegels eruit (blijft één rij liggen). En dat tussen het opknappen van mijn woning door. Zooi hier binnen, zooi buiten vanaf nu ook weer, rustig blijven Huub en gewoon doorgaan, elke dag wat doen, kom je er wel.

Geplaatst:

Nou ja zeg... en ze wist een paar maand geleden niet dat ze dat wilde? Al je werk en energie voor nix... Das dikke prut zeg!

Geplaatst:

ja, wispelturigheid uw naam is vrouw...oeps, Huub's buurvrouw

Geplaatst:

Ha ha, maar ellek voordeel heb se nadeel, dus HuubvG hebt alweer nieuwe creatieve ideeën.

(dit mag wel op de juichbank)

Geplaatst:

Andere kant.... gelukkig komt ze er nu mee dan wanneer de tuin van de zomer vol met product had gestaan

Geplaatst:

Klopt. Gisteren heb ik hem leeg gehaald, de boel geëgaliseerd en klaar. Vandaag nog wat foto's maken van de mooie rij yakon die er nog staat.

Andere buurvrouw zei: kan je niet gewoon wat gaan verbouwen, want als huurster eruit gaat, komt het huis leeg / te koop te staan en wie weet hoe lang... Precies: wie weet hoe kort! Heb je er net wat klaar, komt er een nieuwe bewoner en die eet het lekker op. Nee dank je, dat doe ik maar niet.

Geplaatst:

nouja, je zou er natuurlijk altijd wat onderhoudsvrije gewassen op kunnen zetten zoals pompoen ofzo, dan is de investering bijna nul, en als het wel lukt er van te oogsten is dat mooi meegenomen?

Ik heb wederom een klacht over de SNS bank. Weten jullie nog dat ze E40,- wilden hebben voor oude bankafschriften? Daarover heb ik toen uiteraard een officiele klacht ingediend. Daar heb ik nog geen reactie op gekregen. Edoch, er staat ineens wel 40 euro op mn bankrekening! Allemaal heel leuk en aardig, maar verwachten ze nu dat ik alsnog die oude bankafschriften ga bestellen? Die hadden ze dan toch net zo goed gewoon gelijk kunnen opsturen? Nu ik 40 euro contant in het handje heb weet ik wel betere dingen om het aan uit te geven dan aan bankafschriften. Bovendien, hoe moeilijk is het om ook gewoon even op mijn email te reageren? Daar stonden nog veel meer vragen in... Maar dat was zeker te moeilijk? Ik vind het maar een rare gang van zaken!

Geplaatst:

Rare gang van zaken bij jouw bank. Beller is sneller, heb je al iemand telefonisch of aan een loket gesproken hierover? Veel plezier met het besteden van de 40 euro!

Opeens geen bankafschriften meer nodig?

En ik kan altijd kijken in het voorjaar. Als het huis dan nog leegstaat zou ik idd wat van dat soort gewassen kunnen zetten. Andere buren L + R willen ook wel wat helpen om het tijdens de leegstand niet te laten verwoekeren.

Geplaatst:

Ja ik had voor ik de klacht indiende eerst al gebeld, waar ik echt een verschrikkelijk naar persoon aan de lijn kreeg. Hij zei steeds ja, en dat ie het snapte, maar je hoorde gewoon aan zn stem dat ie uit alle vezels van zn lijf schreefde dat ie me echt absoluut niet begreep of wilde begrijpen en puur en alleen deze tactiek koos in de hoop dat ik zo snel mogelijk weer zou ophangen. Op zo'n minimaal verveeld en enigszins belerend toontje, weet je wel? Bah!

Geplaatst:

Potverdorie beste menschen, nu wil ik echt eens klagen se, serieus gemeend zulle.

Als ekik nu al die reklame zie die hier onder gelijk welke vorm toekomt dan ben ik binnen de kortste keren dood, echt waar!

Al goed dat mijn bazinneken, zowel als ik, al die zever niet gelooft of het zou hier en echte hel worden qua eten in de pot en op tafel.

Nu ben ik wel wat ziekskes geweest, een door honing onderdrukte griep denk ik, maar aan doodgaan denk ik nog niet hoor, totdat ik overal vanalles lees wat ik verkeerd doe en eet, ne mensch word daar depressief van, guldr niet?

Nu staat er vandaag een reklaame in HLN over Hummus, jaja, met twee mmen, dat zou helpen om te stoppen met roken, maat ik ben al 41 jaar geleden gestopt!!!

URLHummus

Moet ik nu echt alles geloven wat de 'gazetten' schrijven?

Ne mensch wordt daar toch onnozel van, hé?

Dit is maar een voorbeeldje hoor beste menschen, we krijgen zulke dingen dagelijks te horen of te lezen en ik ben da stillekes aan dik beu.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

jep alles wat we eten, drinken of ademen is tegenwoordig wel iets mis mee.

maar helemaal niet eten, drinken of ademen is helemaal dodelijk.

het is niet goed of het deug niet. gewoon lekker doen waar je jezelf goed bij voelt.

Geplaatst:

Willy ik ben het helemaal met u eens

Afschaffen die reclame!

Tegenwoordig krijg je overal kanker of andere rare dingen van

Gewoon normaal doen en lekker uit de tuin eten dan komt alles vast goed

Mijn klacht

Ik moet iedere keer inloggen als ik opnieuw op deze site kom

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Ik heb van 13.00 uur tot 17.10 uur zitten wachten op de man die de verwarming ketel schoon zou komen maken, krijg ik om 17.30 telefoon mevr. monteur is nog onderweg vind u het erg om de afspraak te verzetten of heeft u al heel de dag zitten wachten? Ja ik heb zitten wachten!

Maar ja toch maar akkoord voor nieuwe afspraak zeg ik ook meteen dat er iets mis is met de ketel of dit gelijk gemaakt kan worden dan? Aangegeven dat de ketel herrie maakt oh mevr. dan denk ik dat ik wel weet wat het is dat is een duur onderdeel en ik zie dat uw ketel van 2000 is dan kunnen we hem beter vervangen.

Knap he dat hij dat al weet zonder te kijken, jammer voor hem dat ik aangaf dit dan met de eigenaar van het huis te moeten bespreken, zijn baas. Toen werd het ineens een ander zaak.

Geplaatst:

Herkenbaar, als mensen vermoeden dat je ergens niks vanaf weet proberen ze er een slaatje uit te slaan. Zo had ik voor exact hetzelfde probleem aan mijn laptop (oplaadpunt was losgeraakt dus kon de accu niet meer opladen), twee wel heel uiteenlopende kostenramingen. Van "oh beetje solderen, misschien vervangen, komt wel goed = 60 euro all in" tot "oh nee, drama, dan moeten we heel het moederbord vervangen = 200 euro"

En iets zegt me dat dat met onze dubbele X chromosomen te maken heeft, Angela. Kerels flikken ze dat wat minder snel volgens mij

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

nou, nee hoor, deze kerel met XY heeft dezelfde ervaringen...(lees dit maar niet )

goedemorgen laptopmeneer, heeft u voor mij een nieuwe laptop?

zeker klantmeneer, deze is heul mooi en niet duur

maar ik wil m zonder windoos, want ik heb een eigen licentie

kan meneer, issie 100 euro goedkoper

geeft u nog korting? bij firma X is ie 12% goedkoper nl

nee meneer, bij ons heeft u meteen een prima service, kost ook wat natuurlijk

ok, snappik, doen we, fijn, tot ziens...

3,5 uur later, na een boel gecrash en getest...

goedemiddag laptopmeneer, er is een probleem

zegt u het maar klantmeneer, lossen we soepel op

nou, het besturingsssysteem wil er niet op, want hij roept dat er een geheugenprobleem is

kan niet meneer, nog nooit meegemaakt

en ik heb een testprogramma laten lopen vanaf een memorystick en die geeft een fout aan in geheugenbankje 0

o, meneer, geen probleem, sturen we hem even op naar Sony in Amsterdam

hoe lang gaat dat duren dan?

een week of 6, maximaal 9...

nou laptopmeneer, dat kan dus niet vind ik, ik koop hier vanmorgen een laptop....

o meneer, we kijken wel even in de werkplaats, duurt een dag of 4...

nou laptopmeneer, geeft u maar een andere doos uit het rek, want dit vind ik niet acceptabel, ik koop hier vanmorgen een laptop...

o meneer, weet u, kijken we nu even...

15 minuten later

nou meneer, probleem opgelost hoor, de stagiair had er een verkeerd geheugenbankje in gezet, kan gebeuren...

nou laptopmeneer, maar er zit nu een flinke kras op het deksel, zeker een schroefje onder gelegd?

oei meneer, is toch niet erg hè, zo'n krasje van 35 cm, kan gebeuren toch?

wel, ik wil graag een ander deksel op mijn nieuwe laptop, of een flinke korting, want anders...

tsja meneer, weet u, ik mag u 12 % korting bieden...

zucht, heul erg zucht.....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.