Bit Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Vanmiddag even naar de tuin om het kasje water te geven. Alles staat er goed bij daar. Doet het prima. Ben nu opeens blij dat ik nog steeds niet de kas geschermd heb. 18-19 gr binnen; lekker hoor Buiten een heel ander verhaal. Er staan al zaken buiten, al een tijd, die nu dus kapot waaien: wat specialere planten en eigen kweek. Van een paar dingen vanmiddag dan maar stekken genomen omdat de plant zelf eigenlijk gedecimeerd was door de straffe wind. Beetje troosteloze aanblik hoor. Waren trouwens best een aantal mensen op ons complex ( we zitten al dagen binnen ): overal hetzelfde verhaal : behoorlijke schade aan de vroege groei van van alles. Veel wind.Verder even kort rondgekeken op de tuin. Het 1e wat daarna opvalt is al het onkruid wat de grond uit schiet echt. Pfff. Dat wordt van de week een daggie kruipen zodra het weer droog is. De Aardappelen schieten wel uit de grond nu.
Holland Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Wortels gruwelijk uitgedund! Vriendelijke groeten, Holland
Itoero Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Ik heb al de verroestte en afhangende bladeren bij de knoflook verwijderd.M'n handen hebben een goed doordringende geur van knoflook en hier is seffens een feestje voor Moederdag Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
aalterse-willy Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Rode ui en rijnland ui gezaaid en witloof gezaaid. De grond eerst twee keer gefreesd zodat hij goed los was en nu mag alles groeien zoals het wil. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Kibas Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Veel uitgeplant: limaboon, paarse spercieboon, roomse kamille, oesterblad, juffertje in het groen, aardaker, franse aardkastanje, ijzerhard etc. Het regende regelmatig, maar wel lekker dat er nu weer het een en ander de grond in is.
Erny Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Bij thuiskomst (dagje Kendo in sporthal Zwolle) de planten in de achtertuin afgegoten... Het heeft hier echt enorm gestortregend zo te zien...
Piroska Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 welgeteld 138 paprika,s in de tuin gezet, zoet en heet (4 soorten, de rest moet nog) terras to be afgegraven en geëgaliseerdmalva en teunisbloemzaailingen in de tuin gezet2 soorten afrikaanzaailingen in de tuin gezetslakken gevangeneen dode wilg gerooid en verhakseldhaksel op back to eden aardappelveldje gegooidkomkommers, kiwano, en luffa van zaaipotje overgezet in reuzenpot tot ze groot genoeg zijn voor de volle grond (groot genoeg om de slakken aan te kunnen dus) Potten in de tuin gezet edit, meloen vergeten, die ook overgezet in grote potten tijdelijk. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Kibas Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 138 paprikaplantan, wat veel Piroska! En je hebt er schijnbaar nog meer. Dat worden euh.....vast meer dan duizend parpika's.
Piroska Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Uh ja, ik had er niet zo veel, gewoon 3 van alles, 25 soortjes maar mijn buurvrouw kwam opeens aanzetten met een emmer vol zaailingen. Tja die moesten dan de tuin in. Mijn eigen zaailingen moeten ook allemaal nog de tuin in. ( en ik heb nog een halve emmer paprika;s over ) had ik maar niet in paprikaland moeten gaan wonen http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 (aangepast) Lekker weer bij jou!Hier tussen de buien door de gisteren op de plantenruilbeurs verkregen sla-plantjes uitgezet. Verder een beetje gerommeld..wat gekrabd met de drietand..asperges geoogst..enkel slakken geraapt en vliegles gegeven..planten van alle buren en van mezelf in de kas begoten en inderdaad net als Erny planten die buiten staan afgegoten 11 mei 2014 aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gwen Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Brekerzand op het karton laten storten en gebruik gemaakt van de regen en NPK meststof gestrooid. Nog zo'n 500 kg te gaan en dan ligt het zand wat er moet liggen. Best veel, straks in het totaal 1.000 kilo voor 40 vierkante meter. Daarnaast heb ik met een injectiespuit zonder naald de plastic bekertjes met zonnebloem- en maiszaailingen leeggezogen en het water weer bewaard voor bewateren straks.
Valerie Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Heel veel plantjes verpot. Hier en daar wat mestkorrels gestrooid. Wat luizen plat geknepen. Nog een nieuwe bessenstuik verplaatst (kleintje). Balen dat ik mijn planten nog niet kan uitplanten het begint een oerwoud binnen te worden. Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
impy101 Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Vandaag met pijn in mijn hart dode plantjes moeten weggooien die hopeloos zijn omgeknakt (1 bloemkool, 1 tomaat, 2 courgette's en 2 basilicum plantjes (mee naar binnen genomen en heerlijke pasta saus van gemaakt) en de schade opgeruimd. Die "storm" heeft hier behoorlijk wat schade aangericht waardoor ik nu één stap terug ben gezet, maar ik geef niet op! Om mijn dag wat op te vrolijken heb ik de rest van de dag besteed aan mijn nieuwe peperplantjes (die ik van Stan heb gekregen) en die vervolgens ook maar in wat grotere potjes heb gestopt.
RobO Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 gewied, wie niet..stokken voor de bonen klaargezet, bonen (heilig-, yinyang-, wieringer-, cranberry-, snij- algarve, citroen-) in de voorzaai gedaannieuwe andijvie uitgeplant wegens omwaaienboom gehalveerd wegens idemcompost gekeerdovergehouden mest geruimd naar compostverzakt weggespoeld terras weer goed gelegdde grasmasjien van de buuv gemaakt
aalterse-willy Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Wat paardenmest van het laatste 'hotbed' op de tuin gevoerd.Kippen naar hun nieuwe verblijf gebracht, ga straks eens kijken of ze wel binnen gaan slapen, is hun eerste keer daar hé. De aardappelen doen het goed in hun compost. Waar de tuin nu is was het vorig jaar een kweekweide zoals nu nog te zien is. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Mooi Willy. Dat is het veld waar je karton onder hebt? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mari Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Tussen de buien door de uitgebloeide heesters gesnoeid en een paar buxusbollen weer mooi rond gezet.
Piroska Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 De hele moestuin geharkt met een klein handharkje, lekker op mijn kont op de grond en alle klonten aarde fijn geknepen met de hand, onkruid weggeharkt, wat slakken gevangen na enorm veel regen vannacht. Kas flink gewaterd, behalve onder het openstaande raam daar was het al kleddernat 2 pompoenen uitgeplant naast ons nieuwe terras op het puin langs de zijkant. Enkele coloradokevers gevangen en vertrapt want die stomme eenden en kippen zien ze niet want ze houden zich dood als je ze oppakt en voor een kip gooit. Nog wat petunia's (heeeeeel Hongaars om die te hebben) in potten en hangbakken geplant, goed zichtbaar vanaf de straat. Nieuw hoog heuvelterras na de regen weer wat geharkt en geëgaliseerd. ( is een berg van leem op puin, van boven plat als terras waar gras opkomt ) http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
aalterse-willy Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Mooi Willy. Dat is het veld waar je karton onder hebt? Waar de aardappelen staan niet Jet, maar waar de spinazie, sla en uien staan wel en daar komt maar heel weinig kweek door hoor, dat karton werkt wel goed moet ik zeggen.De kweek die tussen de aardappelen stond heb ik plat getrappeld en er dan een laagje compost over, blijft voorlopig weg.Jammer genoeg moet ik nu weer de rest van de week naar de Ardennen gaan werken en ge weet ook wel...... als ge een week niet naar de tuin omkijkt staat het vol onkruid hé.Wat ik hoop is dat ze mijn haantjes goed verzorgen want er zitten nog echt kleintjes tussen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Nynkef Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Mooi veldje aardappelen Willy !!! OT: 2 kropjes andijvie geoogst om op te eten, wat peultjesscheuten opgebonden en sugarsnaps bijgezaaid.
Limoen Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 Tomaten buiten uitgeplant tussen de regenbuien door, de bessenstruiken opgebonden, de knofloken gestut (waren allemaal omgewaaid de afgelopen dagen), pompoenen in action manden gezet en nog wat zaden gezaaid voor mn schoonvader die die van hem allemaal dood jad laten gaan.
T0M Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 Gisteren het laatste stukje van de toekomstige kippenren omgespit en alles mooi fijn geharkt. Vandaag kan ik dan alles aantrappen, even de toplaag loswerken en kan er gras gezaaid worden.Tijdens een regenbui maar even de serre bemest met droge koemest en compost en vervolgens alles ingewerkt en begoten. Dan kunnen weldra de tomatenplanten erin. http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Aanbevolen berichten