Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Twee rose de bern en twee brown cherry tomatenplanten weggegeven aan twee lieftallige buurvrouwen.

Een begin gemaakt met 'mijn eigen nieuwe moestuin' bij derde nog lieftalliger buurvrouw, 5 loopstappen verwijderd van mijn achtertuin...

Kas in orde gemaakt, tomaten in de huistuin uitgeplant. De huistuinkas gebroken wit gesaust. Vliesdoek dat binnen hing weggehaald. Gordijnrails in de kas geplaats waaraan draden opgehangen zijn om de tomaten en komkommers aan te binden.

Biertje gedronken met nog weer andere buren achter 't huis in de zon.

Genoten van de zonovergoten dag.

Nog steeds aan het genieten overigens.

Geplaatst:

Flink wat afgewaaide takken verzameld en verhakseld.

Haksel op aardappelveld gegooid en voor de ingang van de kas waar het door de regen 1 glibbermassa geworden is.

Alle in de tuin geplante tomaten genoteerd in een schriftje omdat de labels meestal verbleken na verloop van tijd.

De helft van het gras gemaaid.

Geplaatst:

"Gewoon" onkruid getrokken....drie komkommer miniature white op de tuin gezet.

En een aantal gekregen lupine stekjes op de tuin gezet.

Hier thuis gesprekken gevoerd met mijn tomaten en paprika's die ik gisteren buiten heb gezet. Volhouden jongens! Niet zo verbleken..ga es fier rechtop staan, enz.

Oja, en op een voor mij nieuw plantjes adresje in de buurt een boel snij chrysanten stekjes gekocht!

Geplaatst:

Vandaag lekker veel op de tuin gedaan.

1 wat groter vak nu eindelijk eens aangepakt. Oud aardbeienvak met rand van vaste planten en struiken. Vak ( ong 5 x 4 m ) heb ik niet meer aangeraakt sinds begin sept vorig jaar.

Dat ziet er dus zo uit nu. Erug he ?

Met 1 rij Frau Mieze Schindler, afgewisseld met Elliany en nog 2 soorten op de 2e rij. De paden ertussen zijn ook niet meer aangeraakt sinds die sept. Staat vol met Verbena bonariensis.De aardbeien ( de nieuwe ) staan inmiddels in de fruitkooi. Dit was het oude stuk.

Links staan vlinderstruiken, een druif, nog wat dingen. Het gras bloeit bijna. Het moet nu echt weg. Heb vandaag 1 pad gedaan. en de aardbeien zijn zo goed als schoon.

Zucht. Hoezo laat ik het zó ver komen ? Tja, weet ik niet. Ik hou het op nieuwgierigheid

Het was ook wel mooi. Maar het werd te gek.

De rest van de tuin is wel netjes hoor

Ik kan dakbedekker worden morgen van al de gesneden Verbena.

DSCN583241661400352357.JPG

Geplaatst:

Ligusterhaag achter in de tuin gesnoeid, m'n oud buurvrouwtje haar kant, was ze weer heel gelukkig mee. De buurman zijn kant moet nog gedaan worden, werd het mij iets te warm voor en zo moet ik nog niet te veel van zijn onkruid zien.

Tomaten en paprika van een grotere pot voorzien, knolselder, witte selder en een courgetteplant uitgeplant.

Alle planten in pot water gegeven.

Ook nog in de tuin (onze garage staat achteraan het huis) de auto gewassen

Geplaatst:

Me rot gezocht naar mijn schrepel, voor de tweede dag al Voel me zo ontzettend onthand zonder dat ding, ander gereedschap hakt toch lang niet zo lekker. Maar weer gevonden! En dus ook weer verder met wieden. Verder zaaisels water gegeven, gesjouwd met paprika's van schaduw naar schaduw. Nu maar hopen dat ze lekker gaan groeien met de huidige temperaturen en vanaf morgen ook lekker in de zon.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Watergegeven, de ramen van de plattebak allemaal schoongemaakt en in de temperzon gezet.

Gedeelte van kleine kas ook in de temperzon gezet ( morgen de rest )

Eind vd middag de bbq aangestoken.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst: (aangepast)

De laatste gaten door het karton heen laten boren, maiskorrel en zonnebloempit in de grond, rogge op de lege plekken, dichtgooien, mulch in de vorm van oud hooi er overheen doen, water geven en nog wat in het kasje zaaien.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Die fameuze Mammoth pot prei verpot en buiten gezwierd, ze namen teveel plaats in in de kas. Gelijk ook maar eens nagemeten met de schuifpasser, eentje 29mm, twee 31mm en eentje 32mm, de andere zijn merkelijk dunner maar toch nog rond de 20mm.IMG760041081400409329.JPG

Rucola, raketsla, ijsberg en kropsla plantjes ook maar buiten gezet evenals de pas uitgekomen koolplantjes.

IMG759916651400409587.JPG

De spinazie groeit goed, al een goede portie van geplukt, de bladeren afgeknipt met een schaar.

IMG760267461400409655.JPG

En de bloemetjes van mijn bazin.

IMG760195381400409699.JPG

IMG760331251400409707.JPG

Overzichtje op de tuin vanuit de achterdeur.

IMG760439071400409782.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Klein beetje geplukt en vanavond de voor en achtertuin gesproeid. Had eergisteren dingen ingepoot en het werd wel akelig droog.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Ik heb 60 panten uitgeplant, waaronder oca, mexiacan sour gherkin, courgette, patisson, spagettipompoen, komkommer, augurk en olijfkomkommer.

Leuk uitzicht vanuit je achterdeur Aalterse-Willy!

Geplaatst: (aangepast)

Knolvenkel (van Huub) in moestuin gezet. Daar ook weer veel slakken geraapt die zich niets van de warmte aantrokken. Geconstateerd dat het verder nog te nat was om de aarde te bewerken en dat het te warm was om daar te blijven. Dus naar het huisje.

Daar weer eens stukje border bij geschapen en weer wat mtfd/nmm planten gepoot.

Vuurtje aan, kipjedijtjes braden en lekker in het huisje blijven slapen.

Vandaag het skelet van het Lidlkasje in elkaar gezet (wel steeds ff binnen schuilen vanwege de hitte), tomatenplantjes een parasolletje voorgezet want hadden wat last van verbranding.

Planten in potten wat gewaterd.

En verder.... alleen maar zitten lezen en genieten.

Ondanks het overdrijvend lawaai van folkfestival (hele weekend in het Stadspark) en luidruchtig feestje van schuinoverburen.

Edit: Oh... en natuurlijk blaadjes geknipt voor de "Jet"thee...

aangepast door Gast
Geplaatst:

Wat een heerlijke dag! Hele dag buiten geweest! Stukje betegeld, plantjes uigeplant en een begin gemaakt aan een soort kruiden piramide. Al improviserend zal er zoiets moeten ontstaan tenminste. En mn aardbei bakken op hun juiste plek gezet, tegen een warme muur op t zuiden!

IMG2014051819575715711400446169.jpg

Geplaatst:
Wat een heerlijke dag! Hele dag buiten geweest! Stukje betegeld, plantjes uigeplant en een begin gemaakt aan een soort kruiden piramide. Al improviserend zal er zoiets moeten ontstaan tenminste. En mn aardbei bakken op hun juiste plek gezet, tegen een warme muur op t zuiden!

IMG2014051819575715711400446169.jpg

fijne trekkert, dennis, zou ik ook wel mee willen spelen...

straks: partytent van de Blokker halen voor over de bessen voor tegen de vogels dit keer is ie wel oranje geloof ik

Geplaatst:

Laatste tomaten buiten uitgeplant; staan er nu 18 buiten in de grond.

Broccoli planten de volle grond in, erg laat, want de planten zijn al best groot, plek was niet eerder klaar.

Bessen onder netten, kersen onder de netten ( ook al wel laat, een heel deel is al weg )

Verder een hele lange mooie dag. 14 uur op de tuin doorgebracht, waarvan 1 uur geslapen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...