Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mocht je een wisselteeltplan volgen, let je dan wel op dat mosterd onder de koolgewassen valt?

ontopic; helemaal niets, het miezert al de hele ochtend door.

Geplaatst:

In de tuin heb ik ook niets gedaan vandaag vanwege de regen. We hebben de auto van binnen schoongemaakt vandaag, was hoognodig. Wat ik wel heb gedaan is mijn 2 eikenstammetjes shiitake vertroetelen en ik ben met stro in de weer geweest. Ik had 1 stammetje in de douche en die doet het heel goed, geeft telkens binnen 4 weken al weer spontaan een vlucht, ook nu zitten er paddenstoelen op. Dat is dus nog voordat ik het volgens de regels na 6 weken in water kan leggen. Die in de tuin deed het tot nu toe niet. Dus na een dompelbad ook maar in de douche gezet en ja hoor, 3 shiitakes. Niet veel, maar hij doet het.

Geplaatst:

Ik had een BBQ in de tuin voor onze buren die gisteren getrouwd zijn. Er waren mensen uit Durham, Londen, Nimes, Hamburg, Parijs en Montreal.

Allemaal oo`s en aa`s in mijn tuin..zo leuk om mensen ervan te zien genieten. Dan zie je weer hoe bijzonder het is dat wij dat kunnen hebben..

Verder hebben ze anderhalve pot piccalllili opgegeten, een berg komkommers en tomaten en zoetzure groente.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja Leuk is dat; kom ik ook vaker tegen die ooh's en aah's (zij het iets minder international )

Vandaag een aantal bloemen van de Mariadistel ge oogst; de zaden blijken een gezonde uitwerking te hebben op de lever; beetje tegenwicht voor al die likeurtjes

Geplaatst:
Ik had een BBQ in de tuin voor onze buren die gisteren getrouwd zijn. Er waren mensen uit Durham, Londen, Nimes, Hamburg, Parijs en Montreal.

top! grappig: mijn zwager woont in een Durham (bij Toronto)

verder alleen knolselder en bloemen gehaald, en wat tomaatjes

niet eens gedingest (dat gedoe met ongewenst kruid)

Geplaatst:
Vandaag een aantal bloemen van de Mariadistel ge oogst; de zaden blijken een gezonde uitwerking te hebben op de lever; beetje tegenwicht voor al die likeurtjes

Heel goed! Ik maak voor het eerst tinctuur met die zaden..het gaat in een mix van tincturen..mariadistel, munt, kamille, kummel, zoethout en nog een paar...Ik heb alleen erg weinig bloemen en zoek nog zaden te koop/ruil..als jij misschien teveel hebt?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De plant heeft hier wel een aantal bloemen maar ze zijn vrij klein. Zitten niet veel zaden in. Ik eet ze gewoon zo op....als "superfood" zeg maar. Ik zal ze wel allemaal ge oogst hebben voor de MTFD en mijn eventuele "overschot" aan Jorieke geven met jouw naam erop

Geplaatst:

De boel netjes in orde gemaakt. Vrijdag voor een week naar Bretagne dus wil alles nu zo netjes mogelijk achterlaten

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

water gegeven

bloemen geplukt

hartgrondig gescholden omdat ik nu voor de 4e keer nat ben geworden en buienradar zei dat...

Geplaatst:

Tomaten, een komkommer en een paar meloenen geoogst. een kilo cherry tommatjes doorgesneden rijk voorzien van kruiden en in de oven gedroogd. Tijdens de buien nog een paar naampaaltjes gemaakt om die lelijke plastic kaartjes te vervangen. De paaltjes zijn van restjes hard hout dus die gaan voorlopig wel mee. De naam met een dremmel erin gegraveerd. Beetje witte verf erop en met een doek het overtollige eraf vegen.

CIMG435523881408379123.JPG

Groetjes,

Bram

Geplaatst:

AshaiRey, ze zijn echt heel mooi geworden!

Tja RobO, het weer houdt zich soms niet aan de buienradar en dat is weleens erg lastig

Ik ben vanmiddag en vanavond naar de tuin geweest. Ook natgeregend trouwens. Vanmiddag heb ik veel onkruid gewied, was nodig na de vakantie. Verder veel dahlia's geoogst en courgette, olijfkomkommer en blauwe mais. Vanavond kreeg ik hulp op de tuin en hebben weer veel onkruid er uit getrokken en ze diverse groenten meegegeven.

Geplaatst:
De paaltjes zijn van restjes hard hout dus die gaan voorlopig wel mee. De naam met een dremmel erin gegraveerd. Beetje witte verf erop en met een doek het overtollige eraf vegen.

CIMG435523881408379123.JPG

Mooi hoor! Die mogen wel een eigen plekje in topic labels-etiketten-t698.html

Geplaatst:

Onder de stromende regen bezig geweest... in de kas, dus lekker droog gebleven.

Alle komkommerplanten in kas weg moeten ruimen wegens ziekte, minder prettig om te doen, dit seizoen geen eigen kk meer.

Paprika uitgeplant op de plek waar kk stonden.

Geplaatst:

Het zwembad van de kids opgeruimd, met al dat geregen komt er toch niks meer in huis van zwemmen.

Het afgestorven gras zat vol engerlingen dacht ervan af te zijn, niet dus.

Geplaatst:

De eerste echte lading tomaten geoogst (ervoor elke keer alleen een paar losse), rode pepers geoogst, de laatste mexican sour gherkins geplukt en de tomatenplanten iets gefatsoeneerd.

Geplaatst:

Gisteren tussen de (hagel en onweers)buien door geoogst - bramen, courgettes, boontjes, kruiden - , kruidenstekjes met en voor moestuinforumlid verzameld, pepers afgegoten, tomaten geoogst en wat Noekepoekensap gegeven.

Geplaatst:

Vandaag scheen de zon eindelijk nog eens. Dus snel even door de tuin gzgaan en hier en daar wat geoogst. En wat meeldauwbladeren weggeknipt van de courgetteplant.

Thuis de venus vliegenval nog tussen de bommenwerpers gezet en flink wat water gegeven.

Geplaatst:

Goed rondgekeken! Morgen voor een week naar Frankrijk. Eens kijken hoe het er allemaal bij staat over een week en of er veel veranderd is

Vriendelijke groeten,

Holland

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...