AnneB Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Wauw Piroska, wat een weelde: prachtig! Die eerste foto geeft meteen een vakantiegevoel wat blijft plakken Ons kruidenhoekje is iets bescheidener: (is overigens het domein van mijn moeder, ik ben slechts gezaaide-planten-leverancier en nuttiger) Zie hier bieslook, munt, salie, lavas, dille, citroenmelisse, peterselie en wat verdwaalde papavers.In de kas ontkiemen toevallig precies vandaag moederdagkadootjes: marjolein, thijm, peterselie, bonenkruid en kervel. Quote Home is where the harvest is.
appelvrouw Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Ik heb drie kruidenplekken en nog at kruiden ( daslook en lievevrouwe bedstro) in het bosstuk. Dit stuk heb ik twee jaar geleden beplant met zelfgestekte tijmsoortjes..er staan ook enkele oreganosoorten en wat lage witte tijm in. Verder een grote pol "vaste knoflook".. Dit stuk is bedoeld voor keukenkruiden: peterselie, selderij, dragon, groene venkel. bergvenkel. maggi, bieslook, saliesoorten, mierikswortel, pimpernel, rozemarijn, citroenmelisse ( dat buiten de tuin moet staan..aan de rand), citroenverbena..er staan ook wat geneeskruiden: St. Janskruid en heemst, vrouwenmantel..en hier en daar wat tijm. Dit stuk is bedoeld voor geneeskrachtige kruiden, maar wordt in principe ook gebruikt voor van alles wat mooi bloeit of even geparkeerd moet worden. Er staat o.a. Welsh onion, rode zonnehoed, haverwortel, wijnruit, engelwortel, mariadistel, bronzen venkel, maarts viooltje, dropplant monarda, enkele niet kruiden: ornementale saliesoorten, lage phlox, jacobsladder, zilverkaars, verbena bonariensis...in de potten akeleitjes en gezaaide perzik. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Bij mij ook veel vaste kruiden. Maar allemaal zó verspreid over de tuin op de vaste delen, dat het ondoenlijk is daar allemaal foto's van te maken. Ik neem 3 foto's van de afgelopen weken. Tussen de rij met appelboompjes, kersen en pruimen staan veel vaste kruiden. Pollen Oregano, grote pollen keukentijm, grote pollen bieslook en bonenkruid. Verder wat vaste prei knoflook en uien tussen de boompjes ( helpt overigens niks tegen de woelmuizen en mollen ) Verderop pollen salie bv. Wat specialere kruiden hou ik in pot, tussen andere pot-dingen. Quote
Mari Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Oh wat hebben jullie supermooie kruidenplekjes!! Schitterend!!! Vergeleken bij jullie heb ik maar een simpel kruidenstrookje Wat staat er allemaal in: chinese bieslook, 3 soorten munt, citroenkruid, pimpernel, citroenmelisse, tijm, citroentijm, oregano, laurier, bonenkruid, een aangeslagen stekje rozemarijn, twee soorten salie, zurkel en gewone bieslook die nu mooi in bloem staat. Een stuk dat nog moet opgeknapt worden...tussen de steentjes en steenpuin groeien goudsbloemen, komkommerkruid en roomse kamille (en ook nog wat papavers) Quote
palmera Geplaatst: 12 mei 2014 Geplaatst: 12 mei 2014 Mijn kruiden nog in de groei! in bakken/zakken en potjes Quote
Kassiopei Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 Overzicht van deel kruiden en (meest) medicinale bloemen.Die horen voor m'n gevoel wel bij elkaar Middenvoor griekse bergthee (sideritis) en citroentijm, rechts lavendel, daarboven goudsbloem, daarboven hartgespan.Links daarvan plukken oregano, boven rozemarijn in pot, tegen de schutting echinacea en kamille.Linksvoor en rechtsachter komt wat nu nog in de vensterbank staat. Op andere plekken:Salie en daarvoor nog net wat citroenmelisse: De lavendel gisteren na de regen: En de tijm: Quote
Bit Geplaatst: 13 mei 2014 Geplaatst: 13 mei 2014 Ik was helemaal mijn munt-soortjes vergeten. Vanmiddag een foto gemaakt van die hoek. Staat er erg wisselend bij zoals jullie zien. Quote
loes Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 mijn kruidenhoekje stelt nog niet veel voorbieslook, knoflookbieslook, tijm en peterselie. in de voortuin staat nog lavendel en binnen een stekje rozemarijn. Quote
geertlaurent Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Hoekje met vooral bieslook en nog wat andere kruiden. Foto's van mijn jonge munt aanwinsten: en de zelf gekweekte tijm in volle bloei: Nog wat peterselie zaaisel: Quote
dennislp Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Het is een hoekje.. Dat wel Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
inge.d.g Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Mijn kruidenhoekje....waar ik zo blij mee ben, is ook 1 van mijn lievelingshoekjes!!Iedereen die er langs loopt blijft ook even staan om te kijken/ruiken/proeven. en dan staan er om het hoekje nog wat munt en bieslook Quote
jarno Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Nou mijn kruidenhoekje/rijtje. De salie, tijm en pimpernel staan in bloei (een bloem van de pimpernel zie je bovenin tegen de zwarte achtergrond)Hier nog een zoemertje bij de tijmAchteraf kun je die bij helemaal niet zien, Hier eentje waarop ie wel te zien is Quote
mijke Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Dit is mijn kruidenhoekje: Inderdaad nog een beetje leeg Maar er is al vulling op komst! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
jasmin Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Conny Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Yes ik kan ook meedoen met de opdracht van deze 2 weken. Dit is mijn vrouwenmanteltje, onze kruidentuin bestaat verder alleen nog maar in mijn hoofd. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Nasuada Geplaatst: 18 mei 2014 Geplaatst: 18 mei 2014 Nog geen speciaal hoekje wel prachtige kruiden: Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 Nou, ik ben wat laat met mijn foto's, en ook met het noemen van een nieuwe opdracht. Mijn kruidentuin is groot, maar is ook meteen mijn siertuin. Alleen nu even niet, want er groeit zo ongeveer meer onkruid dan kruid. Dit is nog wel een mooi hoekje: (hier bloeiende schorseneren op de voorgrond:) Dit is wat minder: En dit een beetje tussen mooi en 'minder' in In de moestuin staan wat gewortelde stekken die ik vorig jaar heb gemaakt, of zaailingen die tussen de stenen in de kruidentuin op kwamen. Later als ze groot zijn mogen ze naar hun vaste plekken: En de Welsh onion en grove bieslook staan ook in de moestuin: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Zo te zien heeft ons aller Jorieke eens een maand met dagen van 30 uur nodig om alles wat proper te krijgen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Indy Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Mijn dambord,met de keukenkruiden. Her en der door de tuin staan nog lavendel,echinacea,absint,alruin,citroenmelisse, en stokrozen Quote
marijke Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Mijn kruidenrekje om de hoek van de keukendeur...lekker praktisch Her en der in de moestuin staan trouwens ook nog wat kruidenplantjes. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 Nieuwe opdracht: Voeten Wat draag je tijdens het moestuinieren? Schoenen, slippers, laarzen (zeker nu het regent), etc. Show ze! (voor en na foto's voor als je met schone schoenen de tuin op gaat, en met smerige klodders klei weer naar huis gaat?) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Soms vergeet ik van schoeisel te wisselen als ik van huis de tuin/kas in loop, om bijvoorbeeld een foto van de eerst bloeiende ijsbloem te maken. Houd ik toch mijn pantoffels aan met huishoudchloorvlekken dan moeten die vooral niet op de foto. Quote
Conny Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Haha leuk om te zien. Maar ik vind die IJsbloem het allermooiste. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Mari Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Super Huub De oudste en meest gebruikte...m'n rode muiltjes. Ben ik deze morgen nog mee in de kippenren geweest Deze heb ik sinds een paar weken en zijn duidelijk al in gebruik genomen. Zijn wel leuke, lichte muiltjes om te dragen en lopen zacht. Teenslippers draag ik enkel als alles goed droog is, anders schuif ik uit m'n slippers Hier hangt een geurtje... Alles op een rijtje...die gesloten schoenen zijn voor als ik de ladder op moet of moet bosmaaien, dan draag ik liever een stevige gesloten schoen. Worden trouwens ook gebruikt als de haag langs de buurman zijn kant moet geschoren worden...daar groeit het onkruid zeeeeer weelderig en sta dan toch liever stevig in m'n schoenen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.