Geplaatst: 29 maart 201411 j Soms vraag ik me af hoe of elk van ons al die berichten bekijkt en uitzoekt waar op te antwoorden en waarop niet.Zelf kijk ik gewoonlijk naar "Toon nieuwe Berichten" en dan antwoord ik waar ik kan (en goesting voor heb) Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 29 maart 201411 j Meestal eerst even helemaal bovenaan 'toon je eigen berichten', de topics waar ik een bericht in geplaatst heb.Dan las ik eerder alle berichten in 'toon ongelezen berichten', maar nu het forum groter is, doe ik dat niet meer.Ik open de berichten die me interessant lijken.Dan klik ik op 'forumoverzicht' en 'markeer alle berichten als gelezen'.Vervolgens lees ik meestal de laatste blogs, makkelijk aan de datum bij te houden waar ik gebleven was.
Geplaatst: 29 maart 201411 j Ik hanteer nagenoeg dezelfde manier als Huub. Alleen mijn 'eigen berichten' bekijk ik niet, die zie ik vanzelf wel in de 'ongelezen berichten' terug.
Geplaatst: 29 maart 201411 j Ik kijk altijd bij "toon nieuwe berichten" en lees dan de topics die voor mij interessant zijn.Daar waar ik een bijdrage kan leveren doe ik. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 29 maart 201411 j Meestal ook via 'toon nieuwe berichten'. Soms ook gewoon bepaalde forums, als ik daar zin in heb ;d > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 29 maart 201411 j Ik lees ALLES!! Kies Ongelezen Berichten en klik dan het rode "meer-dan-teken" ( > ) aan zodat ik bij het laatste ongelezen bericht van dat topic kom. Of ik zelf in een topic een bericht heb geplaatst kan ik zien aan het (bijna onzichtbare) groene stipje rechts onder in de hoek van het rechthoekje (met rode vinkje) dat voor de berichten staat. (Met dank aan Loes voor de ontdekking hiervan...) Ook de Moestuinseizoensblogs lees ik allemaal (hoewel ik nu een beetje achterloop opeens) Het lijkt me leuk om hier een poll van te maken... eens kijken hoeveel mensen nou echt álles lezen bijvoorbeeld... en welke onderdelen het meest bijgehouden worden...
Geplaatst: 29 maart 201411 j Ik klik meestal op Eigen onderwerpen..en probeer nog even te kijken bij de nw berichten. Groen puntje is een leuke tip. Ik probeer ook alle blogs te lezen, maar laat niet altijd een bericht achter..ik probeer wel te reageren, ik vind het zelf ook fijn feedback te krijgen.Af en toe kijk ik bij onbeantwoorde berichten en als ik daar wat interessants zie dat ik eerder heb gemist reageer ik alsnog.Verder kijk ik regelmatig bij mijn drie favorieten: groente, kruiden en recepten... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 maart 201411 j Leuk om te lezen dit. Ik lees dus ook alles, al is het de laatste tijd amper bij te houden. Ik lees net zo lang tot de titels niet meer rood maar groen zijn facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 maart 201411 j Aangezien ik nog nieuw ben op dit forum is voor mij nog bijna alles rood gevinkt. Op dit moment ben ik nog steeds aan het bij-lezen en is het af en toe nog steeds behoorlijk overweldigend. Maar het blijft lekker leesvoer.
Geplaatst: 29 maart 201411 j ik....... lees ook bijna alles...denk 80% Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 29 maart 201411 j Hier het zelfde als bij Jorieke n.l. blijven lezen tot alles groen is. Op een mooie zonnige dag goed te doen maar als het slechter weer is .... . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 29 maart 201411 j Ik probeer alles te lezen, maar er is zóveel op het forum dat ik soms niet weet waar ik beginnen moet Er is informatie genoeg voor de beginners als ik!
Geplaatst: 29 maart 201411 j hebben jullie echt allemaal tijd om (zo goed als) alles te lezen?!? Ik lees alleen de topics waarvan de titel me interesseert, en topics waar ik eerder op gereageerd heb. Hoewel ik dat soms ook vergeet. Ik ga meestal gewoon een beetje de verschillende subfora bij langs waar vaak interessante topics staan (er zijn ook een paar die ik zelden lees). Alleen heeeeel soms klik ik een keertje alle subfora door. Ohja en de moestuinblogs, die lees ik ook regelmatig (maar ook lang niet altijd allemaal). Vooral de blogs met foto's lees ik graag
Geplaatst: 29 maart 201411 j Ik ben een groen-autist. Bij mij mag niks rood zijn. Alles moet groen zijn voor ik weer van het forum mag. Overigens een heel simpel systeem. Ik lees dus inderdaad alles ja. Nou ja, in de babbeltuin sla ik altijd het honden en katten topic over, die maak ik gewoon groen zonder dat ik het lees. En nog wel een paar dingen trouwens. Dat kippen topic Ik zou héél graag kippen hebben , maar het mag niet bij ons op de tuin. Ik lees dat dus niet om me zelf te beschermen.
Geplaatst: 29 maart 201411 j Ik maak gebruik van de RSS feed om de forumberichten allemaal door te kijken (op babbeltuin en voordeur na). Soms kijk ik alleen de rubrieken door. In dat geval kijk op de eerste plaatst naar de titel (voor mijn eigen interessant om te lezen - of moderatieaandacht nodig?). Is het niet voor mij interessant maar heeft het mogelijk aandacht nodig dan kijk ik even naar de naam van de persoon die het topic geplaatst heeft, hoeveel er op gereageerd is en wie het laatste bericht heeft geplaatst. De functies toon ongelezen - actieve onderwerpen gebruik ik niet.
Geplaatst: 29 maart 201411 j ... ... Of ik zelf in een topic een bericht heb geplaatst kan ik zien aan het (bijna onzichtbare) groene stipje rechts onder in de hoek van het rechthoekje (met rode vinkje) dat voor de berichten staat. (Met dank aan Loes voor de ontdekking hiervan...)... ... Met behulp van CRTL+ gevonden en nu ook met het blote oog zichtbaar. Off topic: wat ik ook pas ontdekt heb, aanklikken met het scrollwiel, dan opent het bericht in een nieuw tabblad. Bijvoorbeeld bij de blogs (Moestuin Seizoen) is dat makkelijk. Midden klikken, bekijken, wegkruisen en je bent weer terug bij de lijst. Het bericht dat je het laatst aangeklikt had, is omlijnd, dus weet je waar je gebleven was.
Geplaatst: 29 maart 201411 j Ik ben een groen-autist. Bij mij mag niks rood zijn. Alles moet groen zijn voor ik weer van het forum mag. Overigens een heel simpel systeem. Klopt! Het systeem heet "Markeer posts als gelezen"
Geplaatst: 30 maart 201411 j Off topic: wat ik ook pas ontdekt heb, aanklikken met het scrollwiel, dan opent het bericht in een nieuw tabblad. Bijvoorbeeld bij de blogs (Moestuin Seizoen) is dat makkelijk. Midden klikken, bekijken, wegkruisen en je bent weer terug bij de lijst. Het bericht dat je het laatst aangeklikt had, is omlijnd, dus weet je waar je gebleven was.Werkt ook met ctrl+klik voor degene zonder muis (zoals ik) Ik lees ook praktisch alles. Ik ga naar ongelezen berichten en klik daar de topics aan (met ctrl+klik) die mij het meest interessant lijken of topics waar ik al eens heb gereageerd. Dan heb ik een reeks tab-bladen open staan die ik rustig ga doorlezen. Later klik ik weer een aantal topics open. Ligt er maar net aan hoeveel tijd ik heb maar uiteindelijk is alles eens geopend/gelezen. edit: reageren doe ik bij de blog's eigenlijk veel te weinig. 30 maart 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 30 maart 201411 j Doe mijn best, maar de tijd. Probeer nieuwe te verwelkomen, maar zal vast en zeker iemand overslaan. Excuses maar kan niet alles lezen en op reageren.
Geplaatst: 31 maart 201411 j Nou ja, ik moet dus wel bekennen dat ik het de laatste tijd echt niet meer bij houd. Eerder moest ik alles wel lezen omdat er ook zaken tussen kunnen staan die ik aan moet passen of verwijderen of verplaatsen. Maar nu komt dat gelukkig niet meer allemaal op Jorg en mij aan, dus kan ik af en toe wat zaken 'rood' laten. De babbeltuin bijvoorbeeld. En Fruit en noten. Die lees ik amper. Ik scroll door de rubriek om te zien of er nieuwe topics bij zitten waarvan de titel bijv. moet worden aangevuld. En of ze misschien moeten worden verplaatst. Ik kijk eerst naar Groente, Koken en recepten, Moestuinforumdag, Kruiden , Nutsdieren, en Inmaken en bewaren. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 31 maart 201411 j Over het gebruik van 'toon nieuwe berichten':Ik denk dat dan de laatste 50 berichten getoond worden. Niet meer dan die 50. Als je niet elke dag kijkt, is de kans groot dat er inmiddels meer dan 50 nieuwe berichten zijn. Dan is het gebruik van 'toon ongelezen berichten' wellicht handiger. Na het (alleen) lezen van de berichten die je interesseren kun je daarna kiezen voor 'markeer alle forums als gelezen'. Je lijstje via 'toon ongelezen berichten' is dan weer schoon. Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.