roosmarij Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 kalium en natrium zijn twee verschillende stoffen en met dezelfde "staart" verbonden kunnen ze toch een andere werking hebben. Toch eerst maar even op googlen/informatie inwinnen bij eenchemicus kan zeker geen kwaad (hoewel ik vermoed dat het in ieder geval niet veel kwaad kan) Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
jasmin Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 Natriumbicarbonaat gebruik ik soms in de tuin tegen de roest. Werkt. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Enjoy! Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 Natriumbicarbonaat is toch gewoon bakpoeder? Natriumcarbonaat is geen gewone bakpoeder! Er is een verschil in samenstelling. Quote
Enjoy! Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 Bakingsoda is wel degelijk iets anders dan gewone soda!! Op gewone soda staat expliciet vermeld dat het niet voor consumptie is!Hierbij een link waar het verschil duidelijk uitgelegd wordt. Er is ook een hele lijst toegevoegd waar je Baking soda nog meer voor kunt gebruiken. http://www.aromatherapie-info.com/zuiveringszout.html Quote
loes Geplaatst: 26 mei 2015 Geplaatst: 26 mei 2015 Enjoy, je linkt wel naar een goede uitleg. maar je zegt natriumcarbonaat waar je natriumbicarbonaat bedoeld? Quote
suus76 Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Ik raak er van in de war! Deze moeten we hebben toch? http://www.ordersnoborders.com/nl/arm-hammer-natrium-bicarbonaat-baking-soda-454-gra.html?source=beslist Hier te koop. Geen aandelen, gewoon gegoogled Quote
Erny Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Ja, dat is de BakingSoda die je gebruikt tegen de schimmels/roest. Quote
Deborah Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Bij bakpoeder doen ze er alvast een zuur bij, zodat het koolzuur direct ontstaat als je er water bij doet. Bij backing soda moet je zelf zorgen voor zuur, anders ontstaat er geen koolzuur en dus ook geen belletjes in je cake. Leuk voor een feestje: zet een brandende kaars in een diep glas. Doe in een ander groot glas (of erlenmeijer) bakpoeder en schenk daar schoonmaakazijn overheen. Schenk vervolgens het gas dat ontstaat in het glas met de kaars. Het koolzuur verdrijft de zuurstof waardoor de kaars uitgaat. Beetje off-topic, maar wel een leuke proef Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Itoero Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Hoeveel gram natriumbicarbonaat los je op in 1 l water om op knoflook te sproeien? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
popke Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Een vraag; ik heb in april voor het eerst knoflook gepoot, wanneer kan ik wat verwachten? Quote
RobO Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 augustus als het weer meezit en als er geen roest oid in komtje krijgt wsnlk wel wat kleinere bollen Quote
popke Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 augustus als het weer meezit en als er geen roest oid in komtje krijgt wsnlk wel wat kleinere bollenOh dat duurt nog even, ik was al ongeduldig geworden.... Quote
loes Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Normaal duurt het nog veel langer. Dan poot je knoflook in oktober en oogst pas. In de zomer. Quote
Liekie Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Bij ons op het complex is de roest behoorlijk toegeslagen vooral bij de 'grootverbouwers'. Op mijn tuin wel wat gele plekken hier en daar maar nog niet die typische bruine vlekjes. Toch goed in de gaten houden... Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 augustus als het weer meezit en als er geen roest oid in komtje krijgt wsnlk wel wat kleinere bollen Ook al poot je knoflook laat in het voorjaar'je kunt de rijpheid niet uistellen tot augustus dit heeft te maken met de daglengte , je oogst bolgrootte zal 'mager' zijn aangezien knoflook voor een optimale oogst 8 tot 9 maanden nodig heeft, m.a.w. half okt. Poten. Quote
RobO Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 vorig jaar laat geplante knof geoogst begin augustus, kleine bollen idd betrouwbaar? schemaatje van ? Quote
mw vogel Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 Dit voorjaar vond ik een paar vergeten bolletjes in de voortuin. Ik had vorig jaar wat uitgelopen teentjes in de keuken en heb die ergens geplant. Niet meer aan gedacht, in de winter blijven staan en weer uitgelopen. Maar dan als "bosknoflook", erg grappig en lekker Dus ik probeer deze toevalligheid nu expres na te bootsen Quote
popke Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 vorig jaar laat geplante knof geoogst begin augustus, kleine bollen idd betrouwbaar? schemaatje van ? Ja ho 's ff, das echt veul te ingewikkeld hoor met schema en al....ik doe maar wat joh! Quote
Itoero Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Er staat een knoflook tegen de compostsilo Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
koenpoging Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Hier de knoflook van september/oktober : spannend (eerste keer) wat dit binnen een maandje gaat geven of ziet er toch veel belovend uit Quote Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Enjoy! Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Je had gelijk Loes, ik was -bi- vergeten te tikken in het woord. Gelukkig is de onduidelijkheid opgelost!Ik heb inmiddels m'n knoflook, courgettes en stokrozen gesproeid. Morgen het resultaat nog eens bekijken. Quote
loes Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 dan begreep ik je verhaal dus wel goed ze moeten die namen ook niet zo moeilijk maken. Quote
RobO Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Ja ho 's ff, das echt veul te ingewikkeld hoor met schema en al....ik doe maar wat joh! kan ook goed maar dit is niet moeilijk: bijvoorbeeld 3e regel: blauw = uitplanten van eind feb t/m eind maart geeft 4e regel oranje oogst van begin augustus tot eind augustus Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.