Ga naar inhoud

Hoe staat de knoflook erbij 2014-2015

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

kalium en natrium zijn twee verschillende stoffen en met dezelfde "staart" verbonden kunnen ze toch een andere werking hebben. Toch eerst maar even op googlen/informatie inwinnen bij eenchemicus kan zeker geen kwaad (hoewel ik vermoed dat het in ieder geval niet veel kwaad kan)

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Bij bakpoeder doen ze er alvast een zuur bij, zodat het koolzuur direct ontstaat als je er water bij doet. Bij backing soda moet je zelf zorgen voor zuur, anders ontstaat er geen koolzuur en dus ook geen belletjes in je cake.

Leuk voor een feestje: zet een brandende kaars in een diep glas. Doe in een ander groot glas (of erlenmeijer) bakpoeder en schenk daar schoonmaakazijn overheen. Schenk vervolgens het gas dat ontstaat in het glas met de kaars. Het koolzuur verdrijft de zuurstof waardoor de kaars uitgaat.

Beetje off-topic, maar wel een leuke proef

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:
augustus als het weer meezit en als er geen roest oid in komt

je krijgt wsnlk wel wat kleinere bollen

Oh dat duurt nog even, ik was al ongeduldig geworden....

Geplaatst:

Bij ons op het complex is de roest behoorlijk toegeslagen vooral bij de 'grootverbouwers'. Op mijn tuin wel wat gele plekken hier en daar maar nog niet die typische bruine vlekjes. Toch goed in de gaten houden...

Geplaatst:
augustus als het weer meezit en als er geen roest oid in komt

je krijgt wsnlk wel wat kleinere bollen

Ook al poot je knoflook laat in het voorjaar'je kunt de rijpheid niet uistellen tot augustus dit heeft te maken met de daglengte , je oogst bolgrootte zal 'mager' zijn aangezien knoflook voor een optimale oogst 8 tot 9 maanden nodig heeft, m.a.w. half okt. Poten.

Geplaatst:

Dit voorjaar vond ik een paar vergeten bolletjes in de voortuin. Ik had vorig jaar wat uitgelopen teentjes in de keuken en heb die ergens geplant. Niet meer aan gedacht, in de winter blijven staan en weer uitgelopen. Maar dan als "bosknoflook", erg grappig en lekker

Dus ik probeer deze toevalligheid nu expres na te bootsen

Geplaatst:
vorig jaar laat geplante knof geoogst begin augustus, kleine bollen idd

betrouwbaar? schemaatje van ?

Knoflook-tabel72331432834741.jpg

Ja ho 's ff, das echt veul te ingewikkeld hoor met schema en al....ik doe maar wat joh!

Geplaatst:

Hier de knoflook van september/oktober : spannend (eerste keer) wat dit binnen een maandje gaat geven of ziet er toch veel belovend uit image15881432922923.jpg

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Geplaatst:

Je had gelijk Loes, ik was -bi- vergeten te tikken in het woord. Gelukkig is de onduidelijkheid opgelost!

Ik heb inmiddels m'n knoflook, courgettes en stokrozen gesproeid. Morgen het resultaat nog eens bekijken.

Geplaatst:

Knoflook-tabel72331432834741.jpg

Ja ho 's ff, das echt veul te ingewikkeld hoor met schema en al....ik doe maar wat joh!

kan ook goed maar dit is niet moeilijk:

bijvoorbeeld 3e regel: blauw = uitplanten van eind feb t/m eind maart geeft 4e regel oranje oogst van begin augustus tot eind augustus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...