Geplaatst: 3 december 201411 j Pannenkoeken, wat voor lekkers doen jullie erop?Hier hebben we nu zoetigheid staan, stroop, appelstroop, jam en appelmoes.Hartig kan natuurlijk ook, met gehakt, sla of geraspte kaas.
Geplaatst: 3 december 201411 j kleine pannekoekjes/3 in de pan.pompoen met appel . Tip:scheutje olie in het beslag, dan hoef je niet aldoor olie/boter in de pan te doen. 3 december 201411 j aangepast door Gast Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 3 december 201411 j Ik ben heel saai, eigenlijk altijd roomboter en poedersuiker, heel soms hagelslag
Geplaatst: 3 december 201411 j Groente/kruiden en kaas (en peperworst of zo) door het beslag doen en meebakken. Hartige groentepankoek dus. Momenteel is hier NZ spinazie, salie en veldsla voorhanden om erdoor te doen. Met chilisaus.
Geplaatst: 3 december 201411 j spinazie met spek en kaas blijft favoriet (als kind moesten we altijd 1 spinazie pannenkoek eten. zonder groente waren pannenkoeken geen volledige avondmaaltijd)
Geplaatst: 3 december 201411 j leuk . Hier gaat erop : capsicumgelei(jam/gelei van paprika met heule hete pepers) of chocosmeersel met wat slagroom . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 4 december 201411 j Appel/kaneel/walnoot/rozijn....en dan doe ik net alsof we appeltaart eten op t voorjaar ook wel paardenbloemgelei
Geplaatst: 4 december 201411 j Bacon! En dan stroop. En ik was ooit in een Pannenkoekenhuis waar ik er 1 at met blauwe kaas, honing en peren. Die peren waren koud, warm was beter geweest. Maar toch heerlijk hoor. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 december 201411 j Bij mij gaat er meestal Nutella op... maar nu ik die andere ideetjes lees wil ik die ook wel eens proberen...
Geplaatst: 5 december 201411 j ik vind ze alleen echt lekker met ragout, heel dun koekje met lekker veel ragout
Geplaatst: 5 december 201411 j o, wat ben ik saai als ik dit allemaal lees .Hier kom ik niet verder dan met stroop of poedersuiker en pannekoeken met spek en kaas. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 5 december 201411 j Wij doen altijd kleine pannenkoekjes in een gourmetset met 6 pannetjes. UI, champignon, bacon, kaas en oregano(of italiaanse kruidenmix). JUM “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Geplaatst: 16 december 201411 j Ik krijg spontaan zin om pannenkoeken te eten! Ga ook eens andere soorten uitproberen, kom nooit verder dan ontbijtspek met stroop....
Geplaatst: 16 december 201411 j Salami,ui,pesto en geraspte kaas. Pompoenpannenkoeken zijn ook zalig.
Geplaatst: 8 januari 201511 j Pannenkoeken met speculaaspasta...heerlijk!!! Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 9 januari 201511 j Optie 1Koolhydratenvrije pannenkoeken met blauwe bessen:2 ei + 1 banaan + blauwe bessen (min 100g). Meng alles door elkaar en bak kleine pannenkoeken. Dit recept gebruikt geen bloem en is dus super gezond! Optie 2Franse pannenkoeken met sinaasappel creme:Beslag moet best dun zijn, maar je kunt een gewone recept gebruiken en extra melk toevoegen. Bak dunne crepes van het beslag.Vulling kun je daarnaast zelf maken (binnen 10 minuten klaar). Super lekker, warm en is in het principe een verse jam. In een kleine pot meng 25g boter, 2el bloem, 50g suiker, 1 ei, 1 1/2 dl sinaasappelsap (uit hetzelfde sinaasappel dat je voor het schil raspt) en sinaasappel schil van 1 sinaasappel. Terwijl je op kleine vuur langzaam alles opwarmt, blijven mengen (anders krijgt je ei stukjes erin, voor smaak maakt niet uit, maar ziet niet mooi uit). Als alles dik wordt, is het klaar (je kunt water bijvoegen als nodig). Serveer! Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/
Geplaatst: 9 januari 201511 j Mijn twee favorieten:- calzonepannenkoek met kaas (dus dubbelgeklapt met het kaas ertussen)- calzonepannenkoek met appelblokjes en kaneel (voor extra luxe nog wat kaas bovenop de dichtgeklapte pannenkoek) En verder wissel ik nog weleens af met abrikozenspread.Of drie-in-een-pan met basterdsuiker.
Geplaatst: 10 januari 201511 j Standaard doe ik vanillesuiker door het beslag (een zakje per 500 g meel). Verder vind ik een uienpannenkoek met stroop heerlijk! Uienringen gesneden en in de pan, dan beslag erop en bakken maar. Keertje draaien en dan is ie klaar .....lekker hoor.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.