SuusP Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Stokken geplaatst voor de bonen, die hoop ik morgen te gaan planten. Vriend toegejuigd bij het wieden, zelf ondertussen een stuk tuin ontgonnen/ontdaan van zevenblad en kweek. Weer een kruiwagen vol aan wortelonkruiden afgevoerd en 3 m2 bruikbare tuin erbij. Verder het e.e.a. water gegeven, de peultjes ontdaan van hun beschermende gaas (ze begonnen hun klimklauwtjes er al in te zetten namelijk). Paprika's en tomaten verpot, heel veel kleine bloempjes verspeend. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Mari Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Gisteren en vandaag de bloemenborders in de achtertuin opgekuist, nog wat steunpalen aangebracht, en genoten van de eerste bloemen die weer hun schoonheid laten zien. Hier en daar nog wat verzet en bijgeplant.Verder nog de buxussen gesnoeid en al een stuk van de haagbeuk, als het morgen een beetje menselijk weer is doe'k hier eerst nog wat met verderCompost gekeerd en nog wat begonnen met de opruim van de berg stookhout...pfff er moet nog heel wat gezaagd worden...tegen de winter zal k hier wel klaar mee geraken zeker Quote
Piroska Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 stukje gespit, gewied, gezaaid in de kas, bonen gezaaid buiten, slakken gevangen na regen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Heb je eigenlijk nog eenden Piroska?Wij hebben alvast gaten gegraven voor de buitentomaten en paprikaas.. en gevuld met compost. Zo ook voor de buitenkomkommer en meloen. Lie heeft de wintercompost omgezet. Pepers en paprika die in de kas blijven geplant in grote potten. Preitjes uitgeplant. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 niet veel, want met de kleinkids naar de speeltuin alleen eerste keer dit jaar smeerwortel gesneden en tussen de aardappels gelegdstraks gaan de dahlia's de grond in en ga ik de uitlopers stekken in de pot (bedenk net dat ik wéér vergeten ben wilgenwater te maken ) Quote
Roseapple Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Waarom leg je smeerwortel tussen de aardappels, RobO? Quote
geertlaurent Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Waarom leg je smeerwortel tussen de aardappels, RobO?Mulchlaag met extra voordelen lijkt me Quote
Kleintje75 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Ik heb nog wat sperziebonen en 2 soorten munt gezaaid vandaag.plus een klimrekje gefabriceerd voor mijn komkommer, die ga ik morgen maar uit de kas halen en buiten planten, net als mn courgette.... Quote
Bit Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 zaai-uien uitgepoot, maar 1 rijtje. Tamme kastanje op de tuin gezet. En een mini-vijg. Rekken bij de 1e druiven gezet. 3 gedaan, moet er nog een stuk of 9 geloof ik. De 1e tomaten een maat grotere pot gegeven. Verder een hoop onkruid gedaan. Quote
suus76 Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Tot de teleurstellende conclusie gekomen dat een groot aantal van mijn tomatenplanten de hitteklap van vorige week niet gaan overleven. De groeitoppen zijn bij een aantal planten volledig bruin en verschroeit geraakt. We dachten met het hamerglas dak veilig te zitten maar de zon heeft via de zijruiten van de kas op die eerste hele warme dag vorige week enorm veel schade aangericht. Het schaduwdoek hangt inmiddels, maar wel te laat. De pepers en paprika's hebben het allemaal overleefd, maar ik ga morgen nieuwe tomaten zaaien , en hopen dat er nog wat te oogsten is strakjes. Quote
Waaslander Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Gisteren :Onkruid gewied was een monnikenwerk stond nog erg klein maar wortels en schorsenelen die er tussen staan ook.De bladeren van de haagbeuk tussen haag en serre opgekuist buxus zat ver onder op sommige plaatsen . Vandaag.Tomaten gediefd en opgebonden ,die gaan vlot met dit weer in de serre.Stuk gras afgereden op laagste stand met bak en dan de kalle plekken terug wat ingezaaid en over de ganse oppervlakte een dun laagje compost gedaan . Nog een bak gemaakt ligt verhoogd (voor de vrucht gewassen) . En courgette 3 en 4 geoogst voor dit jaar vermoedelijk in de loop van komende week een 5 tal te oogsten (voor bbq volgend weekend rauw met vinaigrette) . En een serre wortel geoogste en ook maar na spoelen meteen opgegeten begint de moeite te zijn . Half wijnvat waar bananenboom in stond maar het begeven heeft (winter 2013/2014) leeg gemaakt en grond gescheiden goede en slechte terug opgevuld met de goed aangevuld met compost in de loop van volgende week er nieuw Zeelandse spinazie in zaaien . Quote
Mari Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 Deze voormiddag haagbeuk geschoren en het gras afgereden. Rond de middag even langs het tuincentrum gepasseerd en nog wat eenjarigen en een roos meegebracht. Deze middag de potten gevuld met de eenjarigen en roos uitgeplant. De oprit weer onkruidvrij gemaakt en het padje langs de moestuin weer proper gelegd.In de tunnelserre de tomaten gediefd, getrild en aangebonden en eens geschoffeld. Quote
Roseapple Geplaatst: 15 mei 2015 Geplaatst: 15 mei 2015 had je toch een linkje ge - pb-t? Dat idee had ik al dat het daarom was, maar wilde even weten of jij het dan speciaal voor de aardappels gebruikt. Quote
RobO Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 klopt, smeerwortel geeft allemaal goeds maar vooral veel kali en dat vinden frieslanders fijnik hoop ook dat het de veenmol afschrikt omdat het zo een gezond medisch luchtje heeft (is niet te testen want ik zie er nog niet zoveel) gister een uur aan een slot met afgebroken sleutel geklooid gister in 2 minuten een afspraak met betrouwbare slotenmaker gemaakt Quote
edwin167 Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Gisteren een net in elkaar geflansd omdat ik nu voor de zoveelste keer kattest**nt in mijn moestuinbak vond.Ook waren veel zaailingen omgewoeld en lagen de wortels bloot. Voor 4 euro een net, 2 PVC buizen van 1,25 per lengte en een paar tie-wraps. Het staat nog niet echt stevig, beetje scheef zelfs. Maar eens kijken of dit helpt. En m'n tomatenplantjes verplaatst naar zelfwaterende ex-eiwitshake potten (zie even-voorstellen-t17287.html) Quote
sugarlevi Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Hier de afgelopen dagen ook druk met smeerwortel bezig geweest. De nog niet zo rijpe vompost uit het compost-vat, op het pompoenveld ingegraven. Eerste lichting pompoenen er in gezet. En de bovenste onverteerde laag van de andere composthoop, in laagjes met brandnetels en smeerwortel in het vat gedaan.En gisteren nog een flinke emmer vol smeerwortel geplukt om gier van te maken. De citroenkomkommers en muismeloentjes met de pootjes in de compost gezet. Nadat ik voor die laatste nog een klimrekje heb gefabriceerd. En de eerste tomaten, meloenpeer en paprika's in de tuin gezet. Eens kijken hoe die het trekken met het weer van de komende dagen. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
RobO Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 mooi werk!als het zo doorgaat met regenen hier, ga ik de schuur opruimen! dat zal ze leren daarboven! Quote
Mari Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Aardappelen aangeaard, stro tussen de aardbeien gelegd en de helft van de moestuin geschoffeld en geharkt Quote
RobO Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 ha, was lekker weer hier na 13 uur: alles schoongemaakt en geveegd, 3 leurig viooltje uitgeplant, wedstrijdkool naar buiten gebracht, nz spinazie verplant en weggegeven Quote
aalterse-willy Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Deurtje gemaakt voor de kalkoentjes in de serre, die vliegen al goed rond hoor, eentje is al komen inspekteren.Straks wat aardbeien trekken. Alu schuifdeurtje met gaas. Haantje de voorste! Die gaan smaken se. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jane Doe Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Willy nog even en ze gaan fliegensvlug op de fiets door de serre Quote
grassprietje Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Wat kweek verwijderd. Paprika, aubergine en peper geplant en verder wat ruimte gemaakt in de kas voor de rest van de plantjes die er moeten komen. Gisteren boontjes in de volle grond geplant. Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 mei 2015 Geplaatst: 16 mei 2015 Mijn tomaten in de kas opgebonden..24 stuks! Mais, 32 stuks, geplant op het pompoenbed..in groepjes van 4. Heel veel lege potjes opgeborgen...asperges geoogst enz.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 17 mei 2015 Geplaatst: 17 mei 2015 niet veel want mag verkeersregelaar spelen hopelijk vroeg thuis om de knolselder reserve uit te planten en de wedstrijdkool, en ... (soms staat 't stoplicht op rood, dan weer op groenin onze tuin is altijd wat te doen ) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.