RobO Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 rode kool met appelmoes van Jaqcues Lebel, beetje flauw, moest wat citroenpeper bij
Blago Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Rucola-stamppot met spekjes en geraspte kaas, en sateetjes. Vorig jaar heb ik pesto gemaakt van de rucola-overproductie, was ook lekker.
aalterse-willy Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Nou het smaakte wel goed, maar om te zeggen een delicatesse, nee dat niet eerlijk gezegd. Eerder heb ik ook wel jongere, kleinere peulen in z'n geheel gegeten, die waren eerder gaar en smaakten zoeter. Dus ik vond deze eigenlijk al te groot. De topjes van de plant vind ik beter smaken. Nog even wachten en dan ga ik de eerste gepelde tuinboontjes eten. Je kunt het altijd een keer zelf proberen, smaken verschillen. Heeft iemand soms een goed recept voor jonge tuinbonen? En wat verstaat men onder "jonge tuinbonen"?Voor de eerste keer tuinbonen geplant en nu zijn de peultjes zo een drie cm lang.Ik hoor wel veel zeggen dat tuinbonen zo goed smaken maar is dat ook zo?Mijn Bazin is een "vieze" zulle. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
prettig gestoord Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Willy, ik kook tuinboontjes in gezouten water even heel kort, 5 min max, en serveer ze met een klontje roomboter. Zo heeft mijn mannetje ze het liefst, net als kapucijners trouwens Verder vanavond roerbak met peulen, prei, bosuien en de laatste geweckte maïs uet, samen met kipfilet en paprika Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
julia Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Gemengde salade van rucola, raapsteeltjes, pluksla en jong snijbietenblad. Gebakken aardappeltjes erbij en een sate snitzel.
Jorieke123 Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Veel-te-volle-quiche met bodem met reuzel (recept van Jamie Oliver), met wat frisse jonge slablaadjes en rucola en bieslookbloemen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
AnnekeW Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Helaas had ik er maar 1, maar wel extra van genoten
aalterse-willy Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Peultjes, sugar snaps, zegt de leverancier, en heel jonge worteltjes van het uitdunnen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
pippi Geplaatst: 17 mei 2016 Geplaatst: 17 mei 2016 Eikenbladsla, wat rucola, twee blaadjes van de rode melde (want het zijn zulke mooie planten, ik vind het gewoon zonde ze op te eten) en wat peipjonge plukjes boomspinazie want daar heb ik er veel te veel van gezaaid. Carpaccio met zalm mee gemaakt. Zeer geslaagd. Die eikenbladsla 'Semailles' komt uit de bio-zadenenvelop en is malser en zachter dan die van - meen ik - De Bolster, die ik ook heb staan.
Johmir Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Asperges, gespreid geoogst gedurende een ruime week. Ik heb ze steeds in de koelkast bewaard in een natte doek tegen uitdrogen. Heerlijke groente. Het tweede maaltje komt er al weer aan want gisteravond heb ik weer 3 nieuwe scheuten geoogst.
paddestoelengek Geplaatst: 18 mei 2016 Geplaatst: 18 mei 2016 Heeft iemand soms een goed recept voor jonge tuinbonen? En wat verstaat men onder "jonge tuinbonen"?Voor de eerste keer tuinbonen geplant en nu zijn de peultjes zo een drie cm lang.Ik hoor wel veel zeggen dat tuinbonen zo goed smaken maar is dat ook zo? jonge tuinboontjes zijn het lekkerst als de boontjes ongeveer zo groot zijn als een gedroogde bruine boon (ongeveer 1 cm lang)oogst je ze later dan worden ze bitter van smaak, wij noemde de ze dan paardenbonen kort koken en gebakken spekjes er overheen is denk ik wel het eenvoudigste recept dat hier gewaardeerd werd (eet ze nu zelden meer) wil je het chique doen dan dubbeldoppen gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jorieke123 Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Straks staat dit op het menu: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R538940/omelet-met-spinazie-en-geitenkaas Maar dan met Goudse kaas, zelfgemaakt ergens in januari Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Raquette Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Gisteren een heerlijke spaghetti met radijs, hazelnoot en mosterdblad, uit het kookgedeelte van 'De Moestuin van Mme Zsazsa'. Met erbij een salade van snijandijvie en paars mosterdblad. Heerlijk! Op deze manier word ik nog saladeverslaafd! Vanmiddag een omelet met mosterdblad, radijsblad en verse kruiden. Ook jum. Houden jullie ook bij hoeveel geld jullie besparen met de groente uit eigen tuin? (ik wel, uit de losse pols:)) Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Erny Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Summer of the Salad wordt het voor jou Raquette... Ben wel ooit begonnen met bijhouden maar niet volgehouden. Maar liep lekker snel op, hield dan de supermarktprijzen aan en alleen al aan bieslook en rucola en basilicum leverde het kapitalen op...
Raquette Geplaatst: 20 mei 2016 Geplaatst: 20 mei 2016 Haha, ja, wie had dat ooit gedacht? Ik niet! (ik lustte nooit sla!) Mosterdblad is het antwoord. Ik tel trouwens niet elke keer dat ik een klein beetje tijm nodig heb, de prijs voor een heel bakje tijm. Ik gok het maar zo'n beetje. Toch zit ik nu met alleen salade al op zo'n 12-15 euro, voor twee weken. Als daar straks sugar snaps en courgettes etc. bij komen gaat het echt best wel schelen in de huishoudportemonnee! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Jorieke123 Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 De omelet was heel goed te eten, zeker voor herhaling vatbaar (maar goed ook, die eenden leggen 3 grote eieren per dag dus daar valt bijna niet tegen te eten ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
AnnekeW Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 Eigenlijk wel een goede deal he? Slakken omzetten naar lekkere eitjes en tegelijk wordt de groente, die door de eitjes kan, niet opgegeten.
Jorieke123 Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 Betere deals zijn er inderdaad volgens mij niet, AnnekeW! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
julia Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 Houden jullie ook bij hoeveel geld jullie besparen met de groente uit eigen tuin? (ik wel, uit de losse pols:))[/quote Raquette] Ik probeer het ook bij het te houden, net als jij uit de losse pols Tja, wat reken je voor 8 losse blaadjes rucola op de pizza Ik zit nu ook rond de 12 euro.
Jorieke123 Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 Grote salade met krokant gebakken 'rauwe' (niet meer rauw dus ) ham en gekookte krieleitjes. Met wat rucolabloemetjes als versiersels. Lekker! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
julia Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Vanmiddag erwtensoep met o.a. een oerprei. Vond het daar ook echt weer voor En vanavond stampot mizuna.
Aanbevolen berichten