Jorieke123 Geplaatst: 28 november 2016 Geplaatst: 28 november 2016 Asperges? Hoe dan? Uit de vriezer? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 november 2016 Geplaatst: 29 november 2016 Ja uit de vriezer, het waren er soms te veel om allemaal op te eten dus dan vries ik ze in, de mooie bij elkaar en de stukken bij elkaar voor de soep.Smaken prima alleen wat slapper.
Erny Geplaatst: 29 november 2016 Geplaatst: 29 november 2016 Vandaag en gisteren een pompoen die ik in 2015 geoogst heb. Sweet Meat.Begon nu een heel klein beetje schimmel op één plekje aan de buitenkant te krijgen. De binnenkant was nog geheel gaaf en stevig en niet uitgedroogd. In plakken in een ovenschaal gelegd met olijfolie, veel knoflook en veel sjalotjes met schil, paar pepertjes, oregano/salie/rozemarijn en z/p. En gaar laten worden. Rook heerlijk.Bij het proeven bleek de pompoen wel zoet te zijn maar ook een licht bittere nasmaak te hebben.... verdorie.Dus citroensap erover gesprenkeld en heerlijke Acaciahoning (uit de buurt van Piroska vandaan bij de honingboer) eroverheen gedrapeerd.En toen was het verrrrukkkkkellllllijk!!! Perfecte combi van bitter/zout/zuur/zoet. Heb mn vingers en mn bord erbij afgelikt.Jammie.En dat voor zo'n oude Pompo.
RobO Geplaatst: 30 november 2016 Geplaatst: 30 november 2016 serendipity wij eten spruitenstamp, de vorst is er toch flink over nu
Erny Geplaatst: 2 december 2016 Geplaatst: 2 december 2016 Aardappels aardappels en nog eens aardappels. Voor de meesten normale gang van zaken maar voor mij dus niet.Maak dus steeds maar een pan vol schoon en kook ze. En dan...Opbakken, als salade, alleen met zout en olijfolie, met een jus, door de soep... etc etc.... Vandaag weer voor een vrind gekookt, probeer dan steeds Hollandse pot te doen, doe ik dat ook nog eens. Laatste keer bloemkool genomen, had ik ook al tijden niet gegeten, erg lekker, moet ik vaker doen.Vanavond hadden we voor Rode kool gekozen. Denk dat ik dat in geen jaren gekookt heb... En ook weer erg lekker, moet ik ook vaker doen.
aalterse-willy Geplaatst: 3 december 2016 Geplaatst: 3 december 2016 Hutsepot, met savooi, spruitjes, patatten, pastinaak, wortel, selder, prei en wat weet ik nog meer.Enkel het vlees was niet van eigen kweek! Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 3 december 2016 Geplaatst: 3 december 2016 Wij aten de 1e zuurkool! Lekker hoor Met een flinke plak 'casselerrib' (van eigen kweek en maak). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 3 december 2016 Geplaatst: 3 december 2016 Boodschappen doen maakt hongerig (met Ciska en haar thuiskok de Amazing Oriental en Marokkaanse supermarkt Nazar onveilig gemaakt ). Thuis aangekomen dan ook maar gelijk de overgebleven "pompoen uit de oven", van paar berichten hierboven, in pannetje opgewarmd met wat water en bouillonpoeder en beetje suiker erbij, sjalotjes en knoflook uitgeknepen.Dit alles in de blender en daarna terug in het pannetje en nogmaals warm laten worden.In mn kom nog lenteuitje erbij en verse koriander en een paar flinke scheppen Turkse Yoghurt.Lekker stuk vers Turks Brood erbij... Smullen.
Jorieke123 Geplaatst: 5 december 2016 Geplaatst: 5 december 2016 Zaterdag voor sinterjaardag een salade van zwarte rammenas, winterwortel, appelwortel, en kervel gemaakt. En een witlofsalade, en ik kon een mooie vleeswaren/kaasplank maken: (Gerookte camembert, kaas met groene peper-melange, Coppa, gedroogde rauwe ham, en gekookte en koudgerookte ham-in-hooi. ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
paddestoelengek Geplaatst: 5 december 2016 Geplaatst: 5 december 2016 Dat is een echt verwenplankje..... gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jorieke123 Geplaatst: 5 december 2016 Geplaatst: 5 december 2016 De plakjes vlees waren ook snel op, van de camembert en peperkaas bleef nog wat over dus daar hebben we de volgende dag nog lekker van gegeten. Vanavond aten we stamppot van palmkool en aardappels. Met een dikke, kleine rookworst. De laatste, van de week gaan we weer nieuwe roken Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
paddestoelengek Geplaatst: 5 december 2016 Geplaatst: 5 december 2016 Als het meezit in het nieuwe seizoen 150 m2 en dan staat palmkool zeker op het menu (als de slakken me niet voor zijn ) gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Mellie Geplaatst: 6 december 2016 Geplaatst: 6 december 2016 Turkse bloemkoolschotel uit de oven met sucuk (Turkse pittige worst) en ei. Mmmm! Voor Na
Erny Geplaatst: 6 december 2016 Geplaatst: 6 december 2016 Lekker Mellie, welke kruiden/ingrediënten heb jij toegevoegd om het "turks" te maken? Sucukworstje heb ik gisteravond ook weggekaand, alleen zonder iets erbij.
Anna3 Geplaatst: 6 december 2016 Geplaatst: 6 december 2016 Geroosterde wortel, pastinaak (beiden gisteren uit de grond gebikt) en aardappel (van de boer om de hoek, eigen aardappels zijn al op). En een koekje van groenlof, wortel en ei.
Mellie Geplaatst: 6 december 2016 Geplaatst: 6 december 2016 Het recept is Turks, niet zo zeer de kruiden! Ik heb de aardappel en bloemkool kort gekookt. Niet helemaal zacht, maar wel meer dan blancheren. 2 uien met een knoflookje gebakken en een halve minuut de sucuk meegeroerd. Die van mij is zelfgemaakt en geen fabrieks sucuk, dat smaakt echt totaal anders, maar die kant en klare is ook lekker hoor. Vervolgens Turkse chilipeper (dat is welk echt Turks!) erbij gedaan met wat z'aatar kruiden (Arabisch). De oven op 190 graden voorverwarmd. De ui met bloemkool doorgeroerd en met een scheutje olie op de bakplaat. Ik heb per persoon 1 ei en een paar extra erop gebroken. 20 min in de oven en geserveerd met yoghurt met wat knoflook. Mijn man eer het steevast zonder, de rest met het gezin met. Het is maar net waar je van houdt. Totaal anders dan Hollandse bloemkool. Vind dit echt heel erg lekker en op z'n Hollands eet ik bloemkool liever rauw met kaasfondue of in een soep met blauwaderkaas. Verder liever niet als groente. Dit is een leuke verandering als je toch bloemkool moet eten
Erny Geplaatst: 6 december 2016 Geplaatst: 6 december 2016 Super... klinkt helemaal goed, denk dat de mét yoghurt optie ook míjn voorkeur zou hebben.Za'atar heb ik nog een kwart emmertje van staan. Hoef eigenlijk alleen de bloemkool te halen. Eet zelf niet vaak "Hollands". Bloemkool verdwijnt bij mij het meest in iets met een Indiaas tintje.
Mellie Geplaatst: 6 december 2016 Geplaatst: 6 december 2016 Hier ook. Smaakt me een stuk beter Bon appetit alvast Erny! Maar gooi niet het halve emmertje za'atar in het recept
RobO Geplaatst: 7 december 2016 Geplaatst: 7 december 2016 wij aten hutspot met bierstoof(en bloemkool doen we heel graag in een soepje met blauwe kaas erin)
speets Geplaatst: 11 december 2016 Geplaatst: 11 december 2016 Veldvarkenshart.Naar dat recept van Pippi, met die tortillachips. Nóg lekkerder met zure room en guacomole, maar dat had ik even niet "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 11 december 2016 Geplaatst: 11 december 2016 rijsttafel, tsja, met kool uet dat weer wel
Jorieke123 Geplaatst: 11 december 2016 Geplaatst: 11 december 2016 Pruttelpotje met varkensvlees en nog wat tomaten uit de vensterbank. Met pasta. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 11 december 2016 Geplaatst: 11 december 2016 Noedels met chinese kool, wortel, pastinaak en paddenstoelen. Ook vast een pan boerenkool-groenlofstampot gemaakt.
Charly Geplaatst: 11 december 2016 Geplaatst: 11 december 2016 "Boerenkool" met Red Russian Kale. (Smaakt wat zachter. Erg lekker hoor. Echter niet perse lekkerder dan de vertrouwde boerenkool)En aardappel Sarpo mira. (Valt me toch al met al niet tegen!) Uiteraard hadden we een lekker veldvarkensspekkie erbij. wees bevriend met kleine dingen
altijdfijnopdetuin Geplaatst: 11 december 2016 Geplaatst: 11 december 2016 De eerste aardpeersoep van het jaar, mmmmmmmm....lekker!Men neme een ui die je fruit met een teen knoflook. De geschilde en in schijven gesneden aardpeer breng je samen met 1/2groentebouillon en 1/2 slagroom aan de kook totdat de aardpeer gaar. Maak de soep fijn en doe er lekker wat gebakken truffels (champignons) bij. Zo kom je makkelijk aan je groenten.
Aanbevolen berichten