Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 We aten weer eens een hartige taart, met reuzel+eendeneieren+restjes kaas in de bodem. En eendeneieren+ricotta+broccoli (purple sprouting)+olifantenlookprei+salami als vulling. Errug lekker Ik had ricotta gekocht deze keer, om eens te proeven en voelen hoe de smaak en structuur 'hoort' te zijn. Volgens de supermarkt dan Want ik maak het heel af en toe, maar had niet echt een idee van hoe het moest worden. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 En..vond je de gekochte ricotta anders dan die je zelf maakt?i We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Ja, veel vochtiger (minder uitgelekt), en geen geur/smaak van verhitte melk. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 14 april 2017 Geplaatst: 14 april 2017 Mmm.ik ga het ook eens kopen. OT: een gesnipperde ui..de rest kwam allemaal uit de winkel.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 laatste pompo, aardappel, kaas, knof, olie, tijm, hamblokjes, bechamel van maismeel,
RobO Geplaatst: 15 april 2017 Geplaatst: 15 april 2017 zie gister, was n beetje moemaar ook veel chocola, eerlijk gevonden!
Jorieke123 Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 Joehoe, i.v.m. de 1e serieuze spinazie-pluk eten we eindelijk weer een omelet met spinazie en kaas! Daar heb je toch wel een flinke volle hand met blaadjes voor nodig namelijk We eten er een stuk ingestorte rabarber/aardbeitaart bij. Met reuzel in het deeg, dus het lijkt een vega maaltijd maar dat is het toch stiekem niet. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 28 april 2017 Geplaatst: 28 april 2017 Asperges uit eigen straat (klein rommelmarktje aan het eind vd straat waar ik een kilo asperges voor 2 euro heb gescoord) met eitjes uit Joriekes kippen met supermarkt ambachtelijke achterham en room/boter/ei sausje.... Overheerlijk!!!! En dat kwam écht door die geweldige lekkere eitjes... Ik ben blij... want er is nog genoeg voor een volgende ronde.
balkontuinder Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 De eerste Little gem sla, met doperwten en een eitje en een mosterddressing.
Ann123 Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 Knipsla met koriander, kleine bloemknoppen van de kolen, bieslook, Chinese bieslook en radijzen 'Stoemp' (stamppot) van spinazie met gekochte aardappelenCrumble van rabarber
HuubvG Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 [broodje kaas met] blaadje sla, rucola, radijsjes, driekleurig viooltje.
Jorieke123 Geplaatst: 30 april 2017 Geplaatst: 30 april 2017 Crackertjes met Blauda, komijnekaas. Plus plakjes koude rookworst, en rauwkost (winterwortel, radijsjes, 'sprouting brocoli') met een knoflook-yoghurt dipsaus. Lekker snacken! En als toetje griesmeelpudding met framboos-bramensaus. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Naanbroodjes, gebakken op de kachel: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Gisteren: frisbee sla uit eigen kas, met in 'het wild' (slootkant) gevonden rucola. Althans ik hoop dat het dat was. Smaakte heerlijk, zeer scherp. Over de sla wat gekochte tomaten en een blikje tonijn (ook niet uit eigen tuin ) En wat eigengemaakte blokjes gouda kaas. Lekkâh! Edit: die boodjes van jou zouden er vast goed bijgepast hebben Jorieke. Zien er lekker uit!! wees bevriend met kleine dingen
Indy Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Wij aten penne , met snijbiet ,knoflook, ui, ei (uet) spekjes en parmezaanse kaas (udw)
Erny Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Afgelopen week de eerste échte oogst van dit jaar, naast de bieslook natuurlijk. De Rucola Selvatica Frastagliata, in de kas gezaaid. https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/shop/sub,2/pid,2802 Smaakt echt heel erg lekker, duidelijk zachter blad en fijne smaak.Door de pasta en op een broodje.
Jeanne heijmans Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Tja weer radijsjes. De laatste hoor. Plek vrij voor als de prei potlood dik is.
RobO Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 heul lekker: avocadotaart van Reina, pepertaart van Stan, aardappel+ soepje van Mellie, chutney en fudge van Marloes, cake van Johan, dadels in een verrukkelijk zondig jasje.....
Jorieke123 Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 raapstelenstamppot met spekkies! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten