Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We aten weer eens een hartige taart, met reuzel+eendeneieren+restjes kaas in de bodem. En eendeneieren+ricotta+broccoli (purple sprouting)+olifantenlookprei+salami als vulling. Errug lekker

Ik had ricotta gekocht deze keer, om eens te proeven en voelen hoe de smaak en structuur 'hoort' te zijn. Volgens de supermarkt dan

Want ik maak het heel af en toe, maar had niet echt een idee van hoe het moest worden.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Joehoe, i.v.m. de 1e serieuze spinazie-pluk eten we eindelijk weer een omelet met spinazie en kaas! Daar heb je toch wel een flinke volle hand met blaadjes voor nodig namelijk

IMG933043911493134876.JPG

We eten er een stuk ingestorte rabarber/aardbeitaart bij. Met reuzel in het deeg, dus het lijkt een vega maaltijd maar dat is het toch stiekem niet.

IMG931952601493134971.JPG

Geplaatst:

Asperges uit eigen straat (klein rommelmarktje aan het eind vd straat waar ik een kilo asperges voor 2 euro heb gescoord) met eitjes uit Joriekes kippen met supermarkt ambachtelijke achterham en room/boter/ei sausje....

Overheerlijk!!!! En dat kwam écht door die geweldige lekkere eitjes...

Ik ben blij... want er is nog genoeg voor een volgende ronde.

Geplaatst:

Knipsla met koriander, kleine bloemknoppen van de kolen, bieslook, Chinese bieslook en radijzen

'Stoemp' (stamppot) van spinazie met gekochte aardappelen

Crumble van rabarber

Geplaatst:

Gisteren: frisbee sla uit eigen kas, met in 'het wild' (slootkant) gevonden rucola. Althans ik hoop dat het dat was. Smaakte heerlijk, zeer scherp. Over de sla wat gekochte tomaten en een blikje tonijn (ook niet uit eigen tuin ) En wat eigengemaakte blokjes gouda kaas. Lekkâh!

Edit: die boodjes van jou zouden er vast goed bijgepast hebben Jorieke. Zien er lekker uit!!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

heul lekker: avocadotaart van Reina, pepertaart van Stan, aardappel+ soepje van Mellie, chutney en fudge van Marloes, cake van Johan, dadels in een verrukkelijk zondig jasje.....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...