Heleen1963 Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 ach wat een verdriet !Ik wens haar man en verdere familie alle kracht toe om dit gemis te verwerken,en Thea een plaatsje in het hart te geven . Quote
balkontuinder Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Wat een verschrikkelijk nieuws! Ik ken Thea niet, want ik ben pas net actief op dit forum, maar wil iedereen die haar wel kent en dierbaar heeft veel sterkte wensen met dit plotselinge verlies. Quote
weknow Geplaatst: 8 januari 2015 Auteur Geplaatst: 8 januari 2015 Sommigen kenden Thea al langer en beter dan ik. Ze was al lang op dit forum. Vanaf december 2011. Was heel actief. Meer dan 4000 berichtjes, dat is gemiddeld bijna 4x per dag. Heel veel van haar berichtjes zijn nuttige adviezen of tips. Want Thea had heel veel ervaring met plantjes, bewaren, koken...kende fijne kneepjes en soorten en wist dingen die je nergens in de boekjes kon vinden. Kwam er een vraag over een wat minder bekende plant of soort, grote kans dat Thea die wel ergens had staan en een stekje wilde maken of zaadjes voor je had. Wat me ook opvalt in veel van haar berichten, is dat ze zelden of nooit vertelt hoe je iets niet moet doen. Hoe het ook kan, een andere manier, vaak heel eenvoudig en niet ingewikkeld, dat is de grondtoon. In wat Thea schrijft worden geen grote theorieën en idealen verteld over natuurlijk tuinieren en goed omgaan met milieu. Dat was voor haar en in haar tuinen vanzelfsprekend, dat het ecologisch en samen met de natuur moest en kon. Zo deed ze het gewoon, had ze het altijd gedaan en voor mij was ze daarin ook een pionier. Of Thea dat zelf ook zo zag en bedoelde, durf ik niet te zeggen. Ik vermoed dat ze vooral haar eigen liefde en passie voor planten, groenten, kruiden, natuur wilde uitdelen en meegeven aan andere mensen, die daar voor open staan. In onze eigen tuin staan allerlei planten "van Thea". Zoals zwarte frambozen, Mechelse selderij (zachter en frisser van blad en beter bestand tegen de winter dan de gewone), oranje-gele olijftomaten en prachtige aardbeitomaten (die ook nog behoorlijk phytophtora-resistent blijken) en nog van alles. Het meeste kreeg ik al voordat ik Thea persoonlijk kende. Het kwam ergens in een topic op het forum ter sprake...en een of twee dagen later lag er onaangekondigd een envelop in de brievenbus met stekken of zaadjes. Uitdelen...verder geven...(onuitgesproken) wensjes in vervulling laten gaan en je zo verrassen...zo leerde ik Thea op het forum kennen. Pas afgelopen jaar juni hebben we Thea echt ontmoet. Vanuit het zuidelijkste puntje van Zeeland tot het noordelijkste puntje van Groningen...daar ligt bijna 400 kilometer Nederland tussen. Tijdens een vakantie in het Noorden zouden we een uurtje bij haar langs gaan. Voor Thea een gelegenheid om nog wat mensen uit te nodigen en het uurtje werd een lange en gezellige middag die omvloog. Het klikte zo vanzelfsprekend, was vanzelf gastvrij. Een volle en gevarieerde tuin vol verrassingen waaraan ik me vergaapte. En we mochten er niet weg zonder toch weer allerlei bijzondere plantjes en zaailingen mee te nemen. In het najaar zijn Thea en haar man, op doorreis naar Frankrijk, een avond bij ons geweest. Weer die ongedwongen en vanzelfsprekende "klik". Gezelligheid. Vriendschap?! Zelfs onze honden waren direct dikke maatjes. Thea wist dat ik bezig was ergens een schaduwtuin aan te leggen. Had voor de Moestuinforumdag om hosta's gevraagd. De koffer van haar auto had ze volgestouwd met dozen, zakken en pakjes vol planten, stekken en zaden voor de schaduwtuin. Overweldigend! We hadden afgesproken om in het komende voorjaar een aantal dagen in haar B&B te gaan logeren en dan ook te helpen met de aanleg van de tuin. Die zou helemaal anders gaan worden. We verheugden ons er erg op. Thea en haar man hadden zo veel plannen. De tuin, met de caravan er op uit. We hoopten hen nog vaak te ontmoeten en samen dingen te ondernemen. Omdat het goed was. We denken aan Thea haar man en zonen. Het verdriet, het gemis, de leegte die hun leven nu moet vullen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Gemma Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Mooi gesproken Weknow.Zo ken ik Thea ook.Altijd willen delen.Of dat nou informatie was of plantjes, zaden of stekjes.Niet was teveel en altijd welkom.Ze zal hier zeker gemist gaan worden.. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Gast Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Zo heb ik vorig jaar een paar stekjes van de pepino en goudsbes gekregen zonder dat ze er iets voor terug wilde. Deze doen het nog steeds super en de pepino heb ik inmiddels gestekt. En zo heb ik nu nog meer pepino plantjes van de plant van thea. Zo zal de ontmoeting van theaen haar adviezen voor altijd in herinnering blijven. Quote
weknow Geplaatst: 8 januari 2015 Auteur Geplaatst: 8 januari 2015 @ Erny. Ik doe zeker mee met bloemen. Stuur je nog een antwoord op je PB vanavond. @ Geedee. Gouden tip van jou! Deze reacties afdrukken en opsturen naar Thea's naasten. De kans is niet groot dat ze zelf op dit forum komen en dit anders zullen zien. Wil ik graag doen, omdat ik zo ook wat makkelijker contact kan opnemen met Thea's echtgenoot. Dat wil ik graag. Als anderen geen bezwaar hebben (er zijn veel meer mensen die een goede band met Thea hadden!) wil ik dat morgenavond doen. @ Gemma. Vanavond hoor je nog wat van me via PB. @ allen. Ik realiseer me dat een forum in zekere zin ook een apart medium is. We praten er met elkaar onder schuilnamen en meestal ken je elkaar niet persoonlijk. Er is voortdurend verandering van deelnemers. Mensen haken af (geen tijd, andere prioriteiten of bezigheden......) en sommigen zijn meer blijvers. Toch ontstaan er soms ook meer persoonlijke banden: via ruilen, op MTFD of omdat mensen elkaar persoonlijk opzoeken. Anonieme en vriendschappelijke contacten lopen dan door elkaar of in elkaar over. Als iemand iets overkomt, zal het kunnen betekenen dat hij/zij "gewoon" niet meer aanwezig is op het forum en niemand verder iets weet. Ik ben heel blij dat Thea's echtgenoot in kort iets heeft laten weten aan enkele mensen van dit forum! Blijkbaar zijn er toch een heel aantal mensen voor wie Thea bijzonder en soort "vriendin" geworden was, zelfs als ze haar nooit persoonlijk ontmoet hebben. Ik denk dat het goed is, als Thea's naasten dit in ieder geval weten en onze reacties van medeleven en hoe het ons toch ook raakt, vernemen. Dat en waarom iemand...al is het maar op een forum...gewaardeerd werd en gemist zal worden.....het bevat misschien toch iets van troost voor hen in hun verdriet. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
greetje Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 heel triest...ik wens de familie en vrienden, kennissen ook van dit forum veel sterkte toe Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Sterkte voor Henk en de kinderen, familie en vrienden en iedereen op het forum gewenst. Ik ben er stil van .... Ik heb Thea vorig jaar op de NMM leren kennen als heel erg gastvrij en enthousiast en zoals anderen al hebben aangegeven een groot gemis voor ons forum daar Thea als vraagbaak voor een ieder klaarstond en veel parate kennis had. Erny; ik doe ook mee. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Ciska Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Hoorde het bericht vanmorgen van Gemma, Vreselijk...was er stil van.Ook ik heb Thea vorig jaar bij de NMM ontmoet.Vond haar een bijzonder vriendelijk en gastvrije vrouw. Ik wens Henk en naasten, vrienden en mensen hier van het Forum heel veel sterkte en kracht de komende tijd. @Erny, ook ik doe graag mee Quote
geedee Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Deze reacties afdrukken en opsturen naar Thea's naasten. De kans is niet groot dat ze zelf op dit forum komen en dit anders zullen zien. Wil ik graag doen Ik vind t prima Wino. @Jorieke/Stan/Bit/Jorg Is het ook een idee om tzt thea's profiel aan te passen als volgt?: Dit ivm mogelijke reacties die nietwetende forumleden evt. richting haar zouden kunnen gaan richten. Vanzelfsprekend blijven thea's topics en posts gewoon deel uit maken van t forum, toch? Quote
Nasuada Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Heel veel sterkte aan Henk en de familie. ..... Ik doe ook mee aan met de bloemen, ik hoor wel hoe.Nasuada Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Deborah Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Jeetje, wat een naar bericht en wat afschuwelijk voor haar familie! Heel veel sterkte! Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Jorg Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Thea was een lid van het eerste uur en sinds het begin zeer actief en behulpzaam. Met ongeloof las ik dan ook vanochtend de mails en berichten over het plotselinge overlijden van Thea. Via deze weg wil ik de familie veel sterkte wensen. Quote
Balto Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Jeetje wat verschrikkelijk.. Sterkte allemaal. Quote
Aardpeer Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Wat erg, sterkte vooral voor haar man en kinderen maar ook voor de tuinvrienden hier op het forum. Zo zonde, iemand die zo genoot van de mooie dingen in het leven en dat ook deelde met anderen. @Erny ik wil ook graag meedoen met het boeket. Quote
malouis Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Veel kracht en sterkte toegewenst aan Henk en de kinderen en alle familie, vrienden en bekenden.Dat jullie steun bij elkaar mogen vinden in deze moeilijke tijd. Quote
AnneB Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Alle betrokkenen ten zeerste gecondoleerd! Al lezend kwam ik vaak berichtjes van Thea tegen. Ze kwamen over alsof ze geschreven zijn door iemand die met hart en ziel bezig is, zowel in de tuin als op het forum. Bedankt voor alle kennis Thea! Rust zacht. Quote Home is where the harvest is.
geertlaurent Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Vorige week vrijdag nog heel wat heen en weer zitten PB'en over een ruil in paulunea zaden en nu plots dit Erg hard schrikken! Mijn deelneming. Quote
Jenneke Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Vreselijk wat een gemis moet dat zijn voor haar familie en vrienden. Ook mij heeft Thea diverse malen goede tips gegeven hier op het forum. Ik kende haar niet maar toch.......Heel veel sterkte voor iedereen die haar gaan missen. Quote
methikal Geplaatst: 8 januari 2015 Geplaatst: 8 januari 2015 Triest nieuws. Rust zacht! Sterkte aan de familie! Quote
Piroska Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Dan wil ik ook nog wel het een en ander kwijt over Thea. Er was ooit een topic over vierkante weckringen die niet meer te verkrijgen zijn. Ik reageerde op dat topic dat ik ook wel geïnteresseerd was in die specifieke weckringen. Afijn, maanden later... de moestuinforumdag zat er aan te komen. Thea wilde graag van mij Hongaarse slangenlookbroedbolletjes hebben. Ja dat was geen probleem alleen waren de bolletjes nog niet daar op het tijdstip van de moestuinforumdag. Ze zei: wilde jij niet van die vierkante weckringen hebben? ik geef een setje mee naar de MTFD, ik ben er zelf helaas niet.. Aldus geschiede, ik heb een flinke set vierkante weckringen gekregen ( zeer bijzonder dat ze dat had opgepikt uit een ander topic) en ik heb haar maanden later de broedbolletjes gestuurd. Helaas, heel triest, heeft ze deze dus nooit op zien komen. Ik zal de weckringen koesteren, ik kreeg ze dus voor ze er iets voor terug had, zo was Thea. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Winters Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Jee ik schrik hier van. Ik wens de familie en vrienden van Thea heel veel sterkte met dit onmenselijk grote verlies.Gecondoleerd! Quote
Old Rose Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Zo plotseling weg...onbegrijpelijk en onwerkelijk.Voor Henk en Kinderen,. familie en vrienden een hele zware tijd.Ik wens allen echt heel veel sterkte dit alles op de een of ander manier een plek te geven.Missen zullen we haar hier op het forum zeer. ~ Maar wat achterblijft is de herinnering aan de kleurenpracht ~ Thea was een mooi en bijzonder mens Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Mariekeenfrance Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Ik kende Thea niet persoonlijk, maar vind dit heel erg. Wens haar nabestaanden heel veel sterkte toe................ Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Almond Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Wat een droevig bericht! Ik ken Thea alleen van haar berichtjes op het forum maar ze kwam als een gezellige en behulpzame vrouw over. Veel sterke aan haar familie en vrienden, iemand zo plotseling verliezen is echt verschrikkelijk moeilijk. Vind het kruisje bij haar naam/ account met de datum een prachtig gebaar overigens! Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.