Ga naar inhoud

Hoe staat de knoflook erbij 2015-2016

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik kreeg van een vriendin vorige week nog een paar grote tenen knoflook van eigen oogst en heb die meteen maar de grond in gezet, samen met 3 olifanten. Ben benieuwd of er verschil is straks met de tenen die ik eind oktober geplant heb.

Geplaatst:

Zo gek... de supermarkt knoflook (ook die uit Spanje en Frankrijk) staan bij mij al boven de grond, maar alle knoflook die ik van leven van het land heb, daar is nog niks bij te zien?

Ook de olifanten tenen zijn nog niet te zien.

Wat mij wel opvalt is dat de tenen (uit de supermarkt) die ik thuis in een bak heb gezet veel groter zijn dan de tenen die ik op de moestuin heb (van dezelfde knofloken)

Ik blijf dat apart vinden.

Iemand een idee hoe dat kan?

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:

Bedoel je de stengels, die in je bak langer zijn dan in je moestuin? Misschien hebben die in de bak minder licht, zodat ze meer uitrekken? De bak staat warmer / minder koud? Antwoord met vraagtekens, want ik kan het ook moeilijk verklaren. Misschien beter grond in de bak, potgrond of zo? Geen idee eigenlijk.

Geplaatst:

De stengels zijn inderdaad langer en dikker. Ze staan gewoon buiten, enigszins beschut door een leuning van een stoel voor harde wind, maar verder gewoon in het licht en in de regen enzo. Dus ze staan kouden en in alle weersinvloeden.

In mijn moestuin staan ze onder glas en is het niet zo koud en valt er geen regen en krijgen ze 1x per week water (de grond is wel een beetje vochtig dus ze staan niet droog)

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:

de knoflook is hier wat laat de grond in gegaan, november pas, maar gezien het weer was dat eigenlijk helemaal niet zo gek.

de witte knoflook staat al een tijdje boven. van de roze komen er net 2 sprietjes boven gluren. (ik ben de rassen vergeten...)

Geplaatst:
Netjes!!

Zelfgemaaid hooi?

Hier staat de olifantenlook ook al mooi boven, eind November gepoot.

Groeten,

Tom

Bedankt

het hooi heb ik gekocht bij een boer.Ook de eerste keer dat ik het gebruik in de moestuin en ik vind het nu al geweldig.

Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/

Geplaatst:

Hier van de week nog een paar solo's geplant. De temperatuur laat jet nog steeds toe. Volgens mij zijn die "leven van het land" knoflook bij iedereen langzamer dan de supermarkt exemplaren.

Bij mij heeft het ook zeer lang geduurt voordat de Siberian te zien was.

Maar het belangrijkste is dat er mooie wortels aan zitten.

Geplaatst:

De in oktober geplante tenen -ca 90 stuks- staan er nog steeds goed bij. Niet groter geworden, nog ca 35 cm hoog.

Maar:

Zonet heb ik een extra rijtje van 20 stuks geplant. Dat gaat misschien wel lukken, in dit rare warme jaar. Ben benieuwd hoe het al gaan. Zijn ze gelijk / later / gaan ze het veel slechter doen?

(Voor mezelf: 4e aardbeienbed, nieuwe rijtje is aan buitenzijde, ri water)

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Zö, dat is de moeite waard. Maar ik benijd je niet hoor. voor mij hoeft die sneeuw niet!!

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Geplaatst:

Oh ik wil ook sneeuw!

Voor de knoflook (die hier nu echt 30 cm hoog staat) zou het misschien wel flink schrikken zijn, maar als er plantjes tussen zitten die ondanks al dat rare weer straks toch mooie bollen maken, wordt het wel makkelijk selecteren wat er weer de grond in gaat.

Geplaatst:

Hier de knoflook eind oktober geplant, een deel de eerste week van november. Heel anders dan eerdere jaren staat er nog nauwelijks iets boven de grond.

2015-12-28-1568661451938911.01

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Mijn olifantenknoflook (links) En oosterdel KNOFLOOKS Staan Er Goed Bij. .heb ze pas november of december gepoot. Dus ze zijn niet zo lang .. maar hebben nog genoeg energie om in de voorjaar goede start te maken. 2016012413073877591453664549.jpg

Geplaatst:

Hier staat de knoflook er wel goed bij, we zijn erg benieuwd naar de verschillende soorten.

En nog wat o k gevonden, maar laten staan. Even bamboestokken bij gezet, hoeven we niet meer te zoeken.

Geplaatst:

Toen de vorst kwam heb ik mijn knoflookjes maar even overdekt met een klein plastic kasje.

Nu worden ze alleen geel :'(

Ik ben benieuwd of dit nog wegtrekt. Het zijn namelijk vooral de buitenste bladeren.IMG2016012716213503892301453910070.jpg

Had er eentje uitgehaald voor in de macaroni.

Van een bolletje was nog geen sprake. Je zal dat het een stengel was, met daar buiten een oude rok.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...