tuinLB Geplaatst: 5 maart 2016 Geplaatst: 5 maart 2016 Wortels en raapstelen gezaaid in de koude kas.
Sammie Geplaatst: 6 maart 2016 Geplaatst: 6 maart 2016 Vandaag 3 soorten mini tomaten gezaaid van de week ook nog aubergine en paprika gezaaid en nog 3 soorten pepers
Ralf63 Geplaatst: 6 maart 2016 Geplaatst: 6 maart 2016 Ondanks dat de 'tuin' nog niet helemaal dicht is, toch maar de rode eersteling gepoot en een aantal radijs-soorten en bindsla gezaaid. In de volle grond, jawel! Eens kijken of het wat wordt... en eens kijken hoeveel vraat en van welke dieren er zijn. Wel een mooie hazelworm tegengekomen van zo'n 25 cm.. Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
DannyL Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Tomaat: Sungold f1 hybrideTomaat: RomaTomaat: Golden koninginTomaat: Beefmaster f1 hybridePotpaprika (Tangarine Dream)2 types kleine komkommers Ik moet de tuin nog steeds in orde maken, maar ik denk dat ik maar alvast een klein stukje doe en wat radijs zaai om te kijken wat het wordt.. Edit: Gister aan het eind van de middag toch een stukje tuin in orde gemaakt en wat radijsjes gezaaid
Indy Geplaatst: 8 maart 2016 Geplaatst: 8 maart 2016 Gunstige dag voor bladgroente, dus basilicum, oregano, diverse sla soortjes, en palmkool gezaaid.
prettig gestoord Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 Bataten zowel in zand gezet als op water. Eens kijken wat het beste resultaat geeft aan slips Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
tuinLB Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 Veldsla plantjes van de aldi in de koude kas gezet
pippi Geplaatst: 9 maart 2016 Geplaatst: 9 maart 2016 De eerste lichting aardappels gepoot en meteen maar meiraapjes gezaaid. Die laatste komen uit de bio-envelop, ik ben benieuwd!
Jorieke123 Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Sla (mix), snijmoes, bladmoes, en witte kool gezaaid. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 6 gewortelde stekjes bonenkruid uit de kruidentuin gehaald..dat bonenkruid groeit alle kanten op We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
balkontuinder Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Spinazie. Andijvie. Chinese bieslook.
Sammie Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 (aangepast) Sla gezaaid 10 maart 2016 aangepast door Gast
Dirk Dijkstra Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Vandaag en gisteren spinazie en raapsteel in de volle grond gezaaid. Ook uitlopers van aardbeien in een bak met potgrond, gezet die gaan na plm. 1 maand (en voldoende beworteling) weer in de volle grond. Ik las iets over bonenkruid en heb daar een vraag over. Ik werk op een schooltuin en vrijwilligers hebben daar ook een klein stukje eigen tuin. Maar omdat de schooltuin elk jaar gefreesd wordt kunnen we op dat tuintje niets overhouden. We hebben wat bonenkruid planten overgezet in een border met de bedoeling het in het voorjaar(eind maart) weer terug te zetten op het eigen tuintje.Maar ik geloof niet dat het overgebleven is, althans nu niets meer van terug te vinden. Heeft iemand ervaring met het overwinteren van bonenkruid in de volle grond en............... misschien moet het nog opkomen als het wat warmer wordt?? Groet Dirk.
Flup Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Doorgeschoten knoflook gepoot. Was voor consumptie en dus niet gepland, maar weggooien is ook zonde. Slechts 8 bollen, dus heb er nu een extra knoflookbed bij. Poot je normaal in de herfst, maar hopelijk lukt het zo ook.En snijbiet gezaaid. Volgens de website mooiemoestuin kan dat met bepaalde soorten, dus dan probeer ik dat ook gelijk.
simonvb Geplaatst: 10 maart 2016 Geplaatst: 10 maart 2016 Ik heb bonenkruid pas sinds vorig jaar maar het staat er nu nog redelijk groen bij, al zie je wel wat afsterving. Kan dus niets zeggen over jouw situatie.
speets Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 @Dirk: mijn overblijvend bonenkruid is de hele winter groen gebleven.Maar misschien had jij de eenjarige soort? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Dirk Dijkstra Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Aha, dat zal het zijn, wij hadden gewoon in het voorjaar gezaaid dus de eenjarige denk ik zo. Dan ga ik maar eens zoeken naar een meerderjarig ras, want ik ben gek op bonenkruid! groet Dirk.
Liekie Geplaatst: 12 maart 2016 Geplaatst: 12 maart 2016 Binnen gezaaid vandaag:Test-tomaten van FruitLent C en ITagetesIpomoea purpurea in 3 kleurenAntirrhinum (leeuwenbekjes)Dwergbanaan (deno, en JA daar ben ik erg benieuwd naar...)En buiten gezaaid/gepoot:9 aardperen gepoot op een andere plek en wel 6 mensen blij gemaakt met wat er nog uit kwam3 rijtjes spinazie2 rijtjes wortel2 rijtjes bosuibakje prei
MaupyOnRide Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 Als test koriander en radijs buiten geplant.Ze zijn al buiten voorgezaaid en hadden al echte bladeren, nu in de volle grond.
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 Tomaten gezaaid van de bestelling die gisteren is binnen gekomen
Aanbevolen berichten