Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

In Avignon, Ile de la Barthelasse, stonden we met de mobielhome op een privé staanplaats, tegen betaling.

Hut stuk grond helemaal omheind, 2 m hoog, en de rolpoort altijd dicht.

Dat geeft een veilig gevoel, of niet?

Bazin en ik gingen met de fiets de stad, het pausenpaleis en de Pont d’ Avignon bezoeken dus waren we een halve dag weg.

Omdat Bazin wegens insectenbeten een gezwollen pols had kon ze haar uurwerk niet dragen en dat lag dus in de mob.

De volgende stop was in Mirabelle-aux-Baronnies en daar zocht Bazin haar horloge. Alles afgezocht en niet meer te vinden.

Bij ons vertrek daar moest ik water bij vullen en daarom had ik 2€ nodig, dus ga ik kijken in de asbak, waar ik een 20€ bewaar in kleutergeld. Dekseltje open en wat zie ik? Alles was weg!

Ineens was het duidelijk dat we in Avignon bestolen werden, en dat op een omheinde en bewaakte plaats!

Wat ook opviel is dat de deur soms op slot ging terwijl dat niet de bedoeling was, dus was er aan het slot geprutst.

Gezien we op die plaats alleen stonden, buiten een koppel dat kwam overnachten, verdenk ik de eigenares van de diefstal. 

Het ”valse” gevoel van veiligheid, afgesloten parking, heeft er voor gezorgd dat ik maar één enkel slot gebruikt hen ipv de twee sloten plus het alarm zoals ik gewoonlijk doe.

Vertrouw dus nooit een onbekende ook al doen ze nog zo vriendelijk.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

@aalterse-willy Wat een nare ervaring... dacht je veilig te staan en dan dit..

Geplaatst:

Ik heb lang geleden in Frankrijk, in Anglet, diefstal gehad uit mijn tent. Was een omheinde camping die vrij uitgestorven was.  Ik kwam net terug en zag de dief uit mijn tent komen en ben er achteraan gegaan. Ik kreeg hem te pakken, maar hij rukte zich los. Toen hij over het hek wilde klimmen, pakte ik hem opnieuw bij zijn jas. Ik weet nog dat het een leren jas was, en dat hij die jas belangrijker vond dan wat hij gestolen had, want hij werd pissig toen hij zijn jas dreigde te verliezen en heeft uiteindelijk de gestolen waar teruggegeven (een zakmes). Ik denk dat hij dit wel vaker deed. Dit soort gauwdief weet dat toeristen overdag vaak weg zijn. @aalterse-willy, dat er een 2-meter hek omheen staat, vind ik juist een indicatie dat er eerder diefstal is geweest van buiten. Ik zou de eigenaar niet te snel verdenken. Dieven klimmen over hekken, ook op klaarlichte dag, ik heb het zelf gezien. Het zijn van die types die weinig te verliezen hebben als ze worden betrapt. En dat geldt niet voor de eigenaar.

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Zomaar even een opmerking, maar wel een beklagenswaardige, vind ik. Je weet van de reclame, de tweede bril gratis, kortingsbon voor een derde. De eerste moet vooral lichtgewicht, multifocus standje 3+ (dat kost wel extra), ontspiegeld - de tweede, gratis bril is de goedkoopste.

Behalve als je in een instelling woont. Dan mag je één bril, zonder extra opties, goedkoopste montuur, géén tweede bril gratis dus. En word je even snel tussendoor geholpen, druk in de winkel! Het is maar dat je het weet.

Geplaatst:
  • Auteur

Bijzonder @HuubvG  Bij de Pearl werd ik 2 jaar geleden uitstekend geholpen toen ik daar met een bon voor (bijna) gratis bril kwam aanzetten. Ze hielpen zelfs om nóg meer korting te genereren (Samengezondapp vd Menzis) zodat de bril uiteindelijk nog maar 20 euro kostte. 😎

Klaagje over die buurvrouw bij mn huisje... die van die 10 meter hoge gevaarlijk overhellende coniferen die ze 10 jaar lang niet weg wilde halen want: "Ik heb er geen last van...". Totdat 1 ervan op mn huisje ging wonen. Waardoor eindelijk afgelopen jaar ze bereidt was de boel te laten afzagen.

Die dus...

Afgelopen zaterdag bij de andere buren hun serre/veranda afgebroken.

20220930_171057.thumb.jpg.f23c959e4ccb01636e3d6fb89c0b2f43.jpg

Ze hebben een nieuw huisje gebouwd en de serre past daar niet bij en ik wil hem erg graag. Dus heb al vijf jaar geduld. Zaterdag was het dus zover. Had de week van te voren al die coniferenplek vrij gemaakt zodat de onderdelen daar geparkeerd zouden kunnen worden. Geheel op eigen terrein trouwens.

20221001_115303.thumb.jpg.ed8a8480d9c1de51a47d6c6461d3c077.jpg

En zodoende... Keurig neergezet, palen zijn nog groen ook dus geen storende kleur.

20221001_141643.thumb.jpg.b538963cc60359ce5dbac730cd63ff0f.jpg

En jawel, vandaag ontdekte ze het. Ik ben gelukkig thuis en niet daar, ze stuurt berichtjes en een foto.

IMG-20221006-WA0000.thumb.jpg.1b43a24c02bf28018f7190c5b0296103.jpg

Noemt het schroot, noemt haar dooie coniferentakkenafscheiding een mooi muurtje, noemt mij rancuneus, beveelt mij de troep weg te halen etc etc. En gaat steeds meer tekeer, zwaar opgaande lijn in haar tantrum.

Ik ben rustig gebleven, gezegd dat een beetje verdraagzaamheid en niet zou misstaan. En dat het haar eigen keuze is als ze zich aan dit uitzicht gaat ergeren.

Leg uit dat het er pas net staat en dat de veranda bij mij weer opgebouwd gaat worden.

Zij noemt het nu zooi en troep en ik ben asociaal volgens haar en ze verteld dat ze een klacht gaat indienen. Ze accepteerd mijn rotzooi niet. Ze wil geen discussie of strijd voeren maar wil wel dat ik precies doe wat zij wil: de boel gelijk weghalen want het bederft haar mooie uitzicht. :roll:

Nou, daar wens ik haar veel succes mee, een klacht over haar gevaarlijke coniferenhaag kon ik ook niet bij het bestuur neerleggen, ze bemiddelen niet meer bij burengrensconflicten. :classic_wacko:

Maar.... dit heeft wel tot gevolg dat ik vandaag niet naar de tuin ben gegaan, zoals gepland, was al aan het inpakken want zou ook blijven slapen en daar morgen jarig worden. Maar had absoluut geen zin in haar gekrijs dus ben ik maar thuis gebleven.

Haar tantrum was trouwens geen verrassing, wel een teleurstelling. Heb voorspeld dat ze zo zou reageren. Helaas bleek dat ook zo te zijn. Erg jammer dus.

Geplaatst:

Een terechte klaag! Jeetje wat vervelend, Buren kunnen soms heel erg hinderlijk en egoistisch zijn. ( wij hebben daar ook mee te maken... maakt niet uit waarover maar zeiken doen ze graag)
Hoop voor je dat je morgen toch een fijne verjaardag kunt vieren. 💐

Geplaatst:

Lekker naar de tuin gaan en daar blijven (mag dat bij jullie?) en alvast gefeliciteerd 

Ik snap het bestuur trouwens wel een beetje. Burenconflicten zijn soms heel moeilijk op te lossen. 

Het verpest mijn uitzicht, de buurman doet iets met gif, jouw onkruid komt in mijn tuin, jouw muizen woelen ook bij mij. Allemaal subjectieve ervaringen waar men iets van kan vinden, maar waar vaak geen bewijs voor is.

Misschien met uitzondering van "het verpest mijn uitzicht". Als het goed is staat er ergens in de reglementen o.a. een artikel over bebouwing. Vaak is er dan een verwijzing naar de APV van de gemeente. Daar staan dingen in over de hoogte, de afstanden t.o.v. de buren etc. Geldt ook voor volkstuinen, dus kijk dat nog even na vóór je de eerste paal in de grond slaat.

En dan lekker met de serre/veranda aan de gang!

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

De (vermoedelijk) duiven hebben mijn spinazie en sla ontdekt en afgekloven. De fuckers. 

Geplaatst:

Gefeliciteerd, Erny! 
Jammer datje je plannen moest wijzigen voor zo’n domme doos! 😬

maar misschien wel het juiste besluit. 

mdubbelm……shit beesten! 

• 2 weken later...
Geplaatst:

In februari afgesproken met hovenier... zou half sept beginnen met de achtertuin hier.
Veel regen dus kan niet gewerkt worden.. ( snap ik)
Zou ruim 5 weken in beslag nemen... ok Heel veel gedaan..nieuwe schuur. schuttingen ( vooral tegen de al te nieuwsgierige en vervelende buren🧐, die zelf nog denken dat wij hun tuin zouden bestraten..🙄
Na vandaag ( hovenier heeft echt heel erg hard gewerkt..) denk ik niet dat t nu nog in de laatste 5 dagen gaat lukken om alles te doen...🤕
Ook kunnen we niet naar Frankrijk omdat de buren daar al gemeld hebben dat t daar een chaos is met de benzine en de protesten... dus de tomaten en pepers daar gaan ook kassiewijlen..
Nou ja... volgend jaar ( hoop ik dan maar) gaat t allemaal weer goed komen 

Geplaatst:
1 uur terug, Lia56 zei:

de buren daar al gemeld hebben ... dus de tomaten en pepers daar gaan ook kassiewijlen..

Hoop dat je franse buren blij hebt kunnen maken met de tomaten en pepers, en dat ze hun gang kunnen gaan met oogsten?

Geplaatst:

Ach jee wat een gedoe Lia… lijkt me heel naar. Hopelijk stoppen die Fransen snel met staken. Daar zijn ze altijd erg volhardend in, en zo makkelijk lijkt het, van hup, we gaan wel weer even staken als ze niet luisteren, zo verrassend vind ik dat steeds. Wel een goeie om je Franse buren je oogst te laten plukken. Pepers kunnen geoogst nog wel een maand goed blijven. Zo lang zal het toch niet meer duren?

Geplaatst:

@Lia56, wat een opeenstapeling van tegenslag! Houd moed!

En zei jij laatst niet zoiets als "nou ja... ieder voelt zijn/haar eigen leed t zwaarst " in dit topic? :wink:

Dus...

Voor mij is het maar afwachten hoe het in december is in Frankrijk, ik zou anders naar Meursault willen om internationale hoogstandjes van modelspoorkunst te willen bekijken op de Exposition Modélisme Ferroviaire. Als dit zo aanhoudt wordt die misschien wel afgelast. :problem:

Geplaatst:

Het meest vervelende vind ik dat ik hier mensen dingen toe gezegd heb en dat ik nu de spulletjes niet kan brengen. 

Maar wie weet.... het kan raar lopen dus we duimen maar dat t op tijd klaar is 😃

Ja hoor de buren genieten van onze oogst. Fijn dat dat gaat, ze zijn er blij mee 👍

Geplaatst:

Kleine klaag: boomstronk 1, riek 0. Zucht 

5170DBD8-7031-41FE-A012-5D55A6810A6E.jpeg

Geplaatst:

Bah... ongeveer de helft van mijn Paw-Paw vruchten naar de dieren.  Waren afgevallen waaronder 3 supergrote exemplaren en daar wisten de muizen en egels wel pap van.  Gaat helaas ook om vruchten van twee cultivars van Neill Peterson die dit jaar voor het eerst gaven.  Het goede nieuws is dat de overblijvende exemplaren veel en veel beter zijn dan die van de Sunflower die al jaren geeft, zodat ik nog wat heb om te late proevenn op de MTFD.

Geplaatst:
On 9/30/2022 at 1:23 PM, aalterse-willy said:

In Avignon, Ile de la Barthelasse, stonden we met de mobielhome op een privé staanplaats, tegen betaling.

Hut stuk grond helemaal omheind, 2 m hoog, en de rolpoort altijd dicht.

Dat geeft een veilig gevoel, of niet?

Bazin en ik gingen met de fiets de stad, het pausenpaleis en de Pont d’ Avignon bezoeken dus waren we een halve dag weg.

Omdat Bazin wegens insectenbeten een gezwollen pols had kon ze haar uurwerk niet dragen en dat lag dus in de mob.

De volgende stop was in Mirabelle-aux-Baronnies en daar zocht Bazin haar horloge. Alles afgezocht en niet meer te vinden.

Bij ons vertrek daar moest ik water bij vullen en daarom had ik 2€ nodig, dus ga ik kijken in de asbak, waar ik een 20€ bewaar in kleutergeld. Dekseltje open en wat zie ik? Alles was weg!

Ineens was het duidelijk dat we in Avignon bestolen werden, en dat op een omheinde en bewaakte plaats!

Wat ook opviel is dat de deur soms op slot ging terwijl dat niet de bedoeling was, dus was er aan het slot geprutst.

Gezien we op die plaats alleen stonden, buiten een koppel dat kwam overnachten, verdenk ik de eigenares van de diefstal. 

Het ”valse” gevoel van veiligheid, afgesloten parking, heeft er voor gezorgd dat ik maar één enkel slot gebruikt hen ipv de twee sloten plus het alarm zoals ik gewoonlijk doe.

Vertrouw dus nooit een onbekende ook al doen ze nog zo vriendelijk.

Dat is een nare ervaring, hopelijk is het jullie wel bij ons goed bevallen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik lees geen klachten daaromtrent Jane Doe, dus geen bericht zal goed bericht zijn. :-)

Nu een klacht uit pure radeloosheid, onmacht, machteloosheid. Aangezien ik maar bij twee forums ben, en het andere een modeltreinenforum is, toch maar hier klagen.

Ook omdat Nikki zelf geen mogelijkheid heeft mensen te dwingen haar wc te ontstoppen. Ze vinden dat ze teveel wc papier gebruikt en nu bekijkt ze het maar. En dit wordt de derde week! Hoe laat je iemand letterlijk in de stront zakken. Ze wil zo graag zelfstandig wonen, maar eerst een proefperiode hier, dan weer een tussenstap daar. Ondertussen blijft ze maar afhankelijk. Nu wil ik niets zeggen over de leiding, begeleiding, bewind, mentor. Niets. Zij doen hun werk - klaar.

Maar dat ze naar beneden moet om van een wc gebruik te mogen maken (de personeels wc op haar etage mag ze niet meer gebruiken), is dan wel weer een klaag waard vind ik. De begeleiding zegt dat er een bedrijf is dat wc's ontstopt, en dat dat bedrijf zegt de wc niet te zullen ontstoppen, omdat ze aannemen dat bewoner wel 'teveel wc papier gebruikt zal hebben'. Laat de begeleiding dat nu ook denken. Dat zijn er al twee. Nikki zelf wordt niet gehoord hierin.

Moet je dan, als je teveel wc papier zou gebruiken, voor straf buitenshuis gaan poepen? Ach, de leiding heeft een ontstopper, maar wel een speciale, want de opening is kleiner dan de standaard. Maar toch past deze niet. Wat nu? Tja, zelf kunnen  ze allemaal lekker naar hun eigen schone plee, maar niemand wil echt iets doen voor Nikki, die wel heel graag weer naar haar eigen toilet zou willen gaan.

Smiley voor deze klacht: 🤮

Geplaatst:

ik heb/had 2 weken verlof.... 
moet aanstaande donderdag terug beginnen... 
& ... ik ging ZO veel in de tuin werken... NIET dus.

Ik ben al 2 weken ziek.. & het betert niet, afgelopen vrijdag naar de arts &  antibiotica & cortisonen gekregen... Reageer ik daar nu ook weer niet op zeker...

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Mijn vriendin heeft een stoeprandje meegepakt tijdens autorijden. BOEM... Scheur in de band. 

Gelukkig hier in alphen gebeurd, dus er even snel erheen gefiets om het reserve wiel eraan te slingeren. Helaas was de band nog maar een paar maanden oud.. 

Geplaatst:

Duur grapje rorror, maar het had erger af kunnen lopen. Laten we zeggen dat jullie geluk gehad hebben. :-)

* vervolg wc-klacht*

En of ze het gelezen hebben en het bedrijf hebben laten komen ... zojuist zijn ze geweest. Met een dikke uitbrander voor haar, dat ze minder wc papier moet gebruiken, en ook geen vette poep mag poepen, want er zit allemaal aanslag binnen in het systeem! Foei Nikki!

Dit was dan de derde keer sinds nog geen jaar dat ze op deze locatie woont.

Na een paar maanden was het de eerste keer: bedrijf komt en constateert dat de buis vanaf de wc omhoog loopt, en dat een gedeelte na doortrekken weer terug loopt. Dat zorgt voor aanslag, er zou een nieuwe wc pot en nieuwe aansluiting moeten komen.

De tweede keer kwam een andere monteur, die begon voor het eerst over teveel wc papier. Lekker makkelijk en vooral goedkoper dan een nieuw toilet installeren, me dunkt. Nu was het dan de derde maal en Nikki is het beu. Nu heeft ze besloten gewoon naar beneden te gaan als ze moet.  Zo voorkomt ze de vierde keer trammelant om de plee.

Goed (niet goed dus), op naar de volgende klacht! 🥱

Geplaatst:

@HuubvG Wat een vervelend verhaal. Ook ik ben mentor van een aantal cliënten en ik moet zeggen dat er 1 huis is waar ik de begeleiding wel de nek om kan draaien... die gaan voor t makkelijk wezen en hebben weinig ook voor de bewoner. Dokters afspraken en medicatie ??? ooohhh nee toch... kunnen we zelf regelen...
Ook bij Rianne wordt alle ellende op haar afgeschoven... ze is daar niet voor niets..
Gelukkig bij de andere cliënten gaat t wel goed. Heeft naar mijn idee echt te maken met t beleid en de inzet van de begeleiders..

Geplaatst:

Nikki heeft haar voorganger gesproken, die woont nu op dezelfde etage in een andere woning. Deze had hetzelfde probleem: regelmatig de wc papier verstopt en gebruikte uiteraard teveel wc papier. Plus nog een aantal bewoners met dezelfde klachten.

Nu kennen we elkaar al 6 jaar en willen/wensen al 3 jaar dat Nikki bij mij komt inwonen. We hebben dat eerst aan de begeleiders van haar eerdere locatie gevraagd. Ik ben toen gescreend (logisch en terecht), maar nooit een antwoord gekregen. Sindsdien is ze elk weekend bij mij en in de vakanties wat langer. In 2020 was ze tijdens de strenge lockdown bij mij, maar moest na een week van het bewind / de mentor weer naar haar locatie. En moesten we ondanks de lockdown weer heen en weer pendelen, met alle merkbare gevolgen van dien.

Nu heb ik onlangs de mentor gebeld met dezelfde vraag. Er is besproken dat ik elke donderdag als ik haar ophaal, de middag bij haar blijf, zodat personeel een beetje kennis met mij kunnen maken. Bij een volgende bespreking in april, zal dan besproken worden of ons plan haalbaar is. Afgelopen donderdagmiddag was ik bij haar, maar 5 minuten voor vertrek was er nog niemand geweest. Het begon te regenen en de ramen van mijn auto stonden open, dus besloten we direct te vertrekken. Bij het afmelden werd gezegd dat het er nog niet van gekomen was even bij ons langs te komen, te druk. Een volgende keer dan maar.

Niet dus. Die middag moest ik naar het toilet en moest Nikki mee naar beneden. Het toilet daar was bezet en een medewerker vroeg of we ergens op wachtten. Na de uitleg wees die een andere wc aan. Nu haar wc ontstopt is, heeft ze die goed schoongemaakt, maar wil die niet meer gebruiken, omdat die zo weer verstopt zal raken. Dus blijft ze mooi naar beneden gaan. En ik blijf komende donderdag niet de hele middag in dat gebouw, ik haal haar op en we gaan naar mijn huis.

Dus even (lang?) afwachten hoe onze vraag een vervolg krijgt. We kunnen heel goed met elkaar opschieten en 1 op 1 met iemand zijn is voor deze twee personen zoveel leuker dan beiden apart wonen, waarbij ik alle vrijheid heb om te doen en te laten wat ik wil en Nikki aan handen en voeten gebonden is. En teveel wc papier gebruikt. En vandaag tegen haar zin naar de dagbesteding moet. Omdat ze onder de mensen moet. Daar wordt ze niet gelukkig van, integendeel, het zijn niet de mensen die ze uitgezocht heeft.

Bij mij is ze ook onder de mensen. We doen boodschappen, koken en eten samen, gaan erop uit naar kringloopwinkels en maken een praatje met personeel en klanten. We gaan op bezoek bij mijn familie, ze kan vanuit mijn huis lopend bij haar vader op bezoek. Een keer per week een keertje lekker Maccie voor ons bekkie en een hoop lol maken. Samen tv kijken. Nikki kijkt alles in het Engels, zonder ondertiteling, ik moet mijn best doen om het te volgen. Ze kent alle beroemde films. En ze kan en mag gamen terwijl ik met mijn eigen dingen bezig ben. Dus samen zouden we heel graag verder willen, voor altijd. Geen liefdesrelatie, gewoon en voltreffer tussen twee prettig gestoorden. Wellicht kun je ons helpen @Lia56?

Geplaatst:

Ik kan sowieso niet helpen, maar ga heel erg hopen en duimen dat jullie er uitkomen. 
Alleen is maar alleen…..😊

Geplaatst:

@HuubvG Ik stuur je een pb

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.