Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Zo'n phin zag ik vandaag in een kringloopwinkel liggen, ik heb hem niet meegenomen - dat kostte wat moeite maar hey, mijn keuken is al vol genoeg, en ik liep met een pastamachine onder mijn arm :)

Geplaatst:

Ja ja, keuzes maken. :)

Gisteren heb ik het kleine apparaat weggezet onder in een kastje, de zak met koffiebonen in het bovenkastje, achter de potten met koffie- en thee benodigdheden. Vanochtend heb ik een pak lekkere pindakoeken gekocht voor bij de koffie. Daar had ik er al twee uitgehaald, toen het pakje weggelegd, bovenop de zak met koffiebonen. Deurtje dicht, koekjes uit het zicht om er zo langer mee te kunnen doen. Terwijl het kopje koffie vol liep met Nespresso, moest de bovendeur toch wel weer open, om de poedermelk, de suiker en het extra schepje oploskoffie erbij te doen. Deurtje open en daar kwam het pak met koekjes aanzeilen. Snel genoeg om het niet te kunnen opvangen. Het brak de val op het lepeltje dat uit het - inmiddels volgelopen - koffiekopje stak, waarna het geheel van het aanrecht afviel en met een grote klap op de betonnen keukenvloer viel. De koekjes waren in stukken, maar konden gered worden. Het kopje was ook in stukjes, de koffie was opgespat tegen de zijwand van het aanrecht en die van de koelkast. Glassplinters over hele vloer, nog wat zooi kwam onder de koelkast, waar ook nog wat koffiebonen en het moertje van de koffiemolen moeten liggen als het goed is. In plaats van een foto maken, heb ik de boel maar direct opgeruimd. Behalve onder de koelkast, dat ga ik na het weekeinde aanpakken. Dus, geen foto, wel een klaagverhaal in slow motion opgeschreven, terwijl de gebeurtenis nog geen seconde heeft geduurd.

Geplaatst:

@HuubvG sorry, snap dat t drama is maar ik kan t mij zo voor de geest halen... soort van Comedy Capers van vroeger.. ik moest er stiekem erg om lachen.

Geplaatst:

Ik ging naar een vriendin van de naailes die voor een opdracht iets voor mijn dochter gaat naaien. Super lief. Ik ga terug met kinderen. Lichtje aan. Je kent hem wel, kookpot op een vuurtje. Bandenspanning. Ik rijd door, want die gat wel vaker aan. Banden vullen en weer door. Nu niet… bij een tankstation eraf. Kijk naar de band. Die was goed leeg. Proberen lucht erin te krijgen. Nee… lukte ook niet, maar wel het restje lucht eruit. Anwb heeft een propje erin geduwd. Was een schroefje…

3b7ad304ef6d64daec27c2d9d1cb847f.jpg

Sja… gevalletje pech. Maar liep het niet mee af. Te lang doorgereden met een lekke band. Band is verbrand. Moest naar de garage voor een nieuwe band. Bij de garage geen band. Besteld. Maandagmiddag klaar.

Dit heeft 5 uur van mijn leven gekost met 3 hongerige en dorstige kinderen op de achterbank. Ik schijn ook echt mazzel te hebben. Als je voorste band klapt, is je stuur onbestuurbaar.

Ik denk dat ik de salie uit de tuin maar ga kortwieken en hier de boel ga uitroken ofzo. Misschien mezelf ook maar gelijk smudgen en mijn aura reinigen?! Dat pech gehalte wordt me een beetje te veel inmiddels.

Geplaatst:

Kwam vanmorgen de huiskamer binnen en zag van de dioscorea elephantipes (olifantenpoot) alle losse slierten op de grond liggen. Zit er #@($% taxuskever boven in de kroon alle bladeren los te eten... Dat gaat helaas een jaar duren voordat die plant er weer mooi uitziet =( grr..

3 uren geleden, Mellie zei:

Te lang doorgereden met een lekke band. Band is verbrand.

Heel erg balen, is deze doorgebrand aan de zijkant van de band net boven de rand van de velg? Bij een lekke band trouwens echt nooit doorrijden, altijd direct aan de kant zetten en reseve wiel wisselen of laten wisselen, er is altijd wel iemand die even wilt stoppen om te helpen te wisselen. Al heb je geen reseve wiel, is dat wel aan te raden, kan gewoon een thuiskomertje zijn is goedkoper dan een volwaardige band.

Geplaatst:

Ik wist niet dat hij lek was. Voelde je niks van @rorror. Anders was ik heus wel gestopt. En vervolgens toen iemand uit de auto zat te gebaren, begrepenik dat er wat heftigers dan lage bandenspanning aan de hand was. Toen ben ik doorgereden naar het tankstation ipv naar de vluchtstrook die er op dat stuk niet is op de a10.

Geplaatst:

Al 2 dagen door verstuikte enkels niet meer inzetbaar in de tuin. Eergisteren met ladder en al uit de notenboom van de buurman gelazerd.

Een groter wordende scheur in een tak barstensvol noten gaf aan dat de tak onder zijn gewicht dreigde te gaan breken (kracht x arm). Het uiteinde afzagen om de tak te ontlasten leek de beste oplossing.

Naast de scheur dus een ladder in de boom geplaatst (jawel hoor, aan de juiste kant, niet tegen het af te zagen deel  ;) ) . Daarna mijn reciprozaag gebruikt maar op het moment dat het afgezaagde deel naar beneden viel ging ook ik er met ladder en al achter aan. 

Achteraf gezien heb ik het klusje niet zo slim aangepakt. Op het moment dat de tak ontlast werd zwiepte die omhoog waardoor de ladder vrij kwam met mijn voorwaartse vrije val als gevolg. Ik had het kunnen weten.

De klus is in ieder geval geslaagd. Verder nog een gelukje dat de grond drassig was zodat de klap nog iets gedempt werd. De ladder was in ieder geval over zijn gehele lengte in de grond gedrukt. De reciprozaag die er onder lag is total loss. Erger zijn mijn gekneusde enkels zodat ik momenteel nog amper kan lopen terwijl er zoveel te doen is in mijn tuin.  Maar vergeleken met 2 dagen geleden gaat het al iets beter want ik kan als het moet weer zonder stok lopen  :-).  Dat is tenminste weer positief.

Ach ja. Eigen schuld dikke bult. 

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Oh beterschap @Frans! Dat had echt nog flink erger kunnen aflopen dan dit zeg! Hopelijk ben je snel weer echt op de been!

@Mellie oeh weer pech zeg! Maar zo'n platte 'tuup' is wel beter dan een klapband. Dan klap je zo nog op de vangrail ook 😞 Nu lalala geld en maar weer door. Balen

Geplaatst:

Oei!  Dat is gelukkig nog heel redelijk afgelopen, Frans!  ( al zijn je enkels het daar waarschijnlijk niet mee eens!) 

Beterschap! 

Geplaatst:

@frans [emoji22][emoji22][emoji22] jeetje joh veel geluk gehad misschien ook? Ik zie duizenden manieren waarop het erger had kunnen aflopen. Heel veel beterschap en fijn dat je alweer iets mobieler bent. Nog even en je dartelt weer als een hoentje.

Geplaatst:

Oeh, dat was dus een beste smak! Beterschap en de tijd nemen met die enkels, niet te snel weer heel veel willen doen.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

@Frans,wat sneu joh ! Ook al zeg je zelf eigen schuld dikke bult.

Ik wens je veel sterkte toe twee verstuikte  enkels is wel heel  pijnlijk en  ongemakkelijk 

in je algemene dagelijkse levensverrichtingen 

Geplaatst:

Hopelijk ben je gauw weer helemaal op de been Frans, sterkte.

Geplaatst:
  • Auteur

Oeh, dat had veel erger kunnen aflopen @Frans Maar twee gekneusde enkels is natuurlijk wel heel erg lastig bewegen... Hopelijk gaat het elke dag een stukje beter.

Toevallig heb ik net op YT "ongelukjes" filmpjes zitten kijken, veel daarvan met bomen en ladders en mensen én dat het fout gaat... :shock:

Geplaatst:

Maandag de enige rijpende vijg beoordeeld: nee, te vroeg.

Vandaag op de tuin: helemaal leeg gevroten door de vogels. 🥲

Oja, buurvrouw meldde ook nog even dat ze 4 weken op vakantie gaat en geen tuinverzorger heeft. 🙃

Geplaatst:

Mijn bergbasilicum tot op de grond afgevreten... 5 slakken hebben zich er aan te goed gedaan 😡

Geplaatst:

Ik heb gigantische last van slakken, maar van de bergbasilicum blijven ze af.
Waarschijnlijk dan o,dat ik veel lekkerder groenten vlakbij heb staan (bonen en kool).

Ik kan wel een (toekomstige) stek voor jou reserveren @Lia56

Geplaatst:

Mijn siermais stond er al niet best bij.Wat een  vreugde  dat er toch een kolf inzat !Nou korte vreugde dus , hij is helemaal leeg gevreten door .......?(ik vermoed de vogels die in de singel zitten )maar even zo goed  he ik had me zo verheugd  op mooie kolven net als vorig jaar ,BALEN !! volgend jaar maar  beter  dan  .

Geplaatst:

Hele winter uitgekeken naar de zomer, van januari tot april lopen zaaien...en dan chronisch ziek worden en weinig kunnen doen. Tuin is een puinhoop, de planten een warboel en de oogst niet om over naar huis te schrijven. Zucht. Dan maar hopen dat het volgend jaar beter is.

Geplaatst:

@acpronk Super! Dank je wel... vind de blaadjes zo lekker..

Geplaatst:

Och @adrielle wat vervelend. Heel herkenbaar ook. Maar zoals zoonlief om de haverklap roept: wees blij dat je leeft! (Ja, echt, geen idee waar hij het vandaan heeft). Dus kop op. Het komt wel weer. Alleen nu even niet en dat is heel zuur.

Geplaatst:

@Adrielle Beterschap en hoop dat je volgend moestuinjaar wel flink aan de bak kan. Oogsten vergaan maar jouw gezondheid is belangrijker ( ook al klinkt dat zuur) 

Geplaatst:

@Adrielle Ik hoop met je mee, beterschap!

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
6 uren geleden, Adrielle zei:

Hele winter uitgekeken naar de zomer, van januari tot april lopen zaaien...en dan chronisch ziek worden en weinig kunnen doen. Tuin is een puinhoop, de planten een warboel en de oogst niet om over naar huis te schrijven. Zucht. Dan maar hopen dat het volgend jaar beter is.

Hier loopt de tuin ook totaal niet zoals ik zou willen. Voorzaaien is helemaal in de soep gelopen en het weer werkt ook niet echt mee dit jaar.

Ik hoop met je mee dat het volgend jaar beter is. Ik ben alweer wat over dat dieptepunt heen want dit slechte jaar geeft mogelijkheden om de hele moestuin op de kop te gooien want er groeit nu toch weinig. In plaats van druk bezig in de moestuin ben ik plannen aan het maken voor volgend seizoen. Extra lange voorpret :D

aangepast door loes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.