Geplaatst: 18 mei 20178 j en niet elke kringloopwinkel / 2ehands winkel verkoopt rommel of erg oude apparaten.er zijn ook winkels die alle binnengekomen apparatuur goed nakijken, versleten onderdelen vervangen en een korte garantie geven. bij zo'n bedrijfje heb ik jaren geleden mijn eerste wasmachine gekocht. was ook niet het meest zuinige apparaat maar dat maakte de prijs wel weer goed. nu hebben we een combi wasmachine/droger. net zoiets als een koel/vries combi, als er 1 stuk gaat heb je een probleem. maarja in het appartement waar we eerst woonden paste niet beide. Als het ding nu stuk gaat komen er 2 losse apparaten. Want daarmee heeft Erny wel een goed punt dat 2 losse apparaten op het moment dat er iets stuk gaat fijner is dan een combi... daarmee heb ik ook weer een knoop doorgehakt voor de nieuwe keuken (ik moest nog kiezen tussen een koel/vries combi met dezelfde inhoud als we nu hebben, of 2 losse apparaten waarbij de koelkast kleiner en de vriezer groter is dan we nu hebben. )
Geplaatst: 18 mei 20178 j Hier is de kringloop niet duur die van het goede doel in ieder geval niet er zit er ook een van een particulier maar die doet het voor de centen en is dus een stuk duurder.En ik ben voor energie zuinig maar als het even niet anders kan, en de apparatuur die ik langs zie komen is helemaal niet zo oud.Ik breng zelf ook van alles naar de kringloop een ander is er vaak nog blij mee.
Geplaatst: 18 mei 20178 j Men raadt aan om na 10jaren de koelkast en diepvries zowieso te vervangen omdat de nieuwe zoveel zuiniger zijn dat het beter zou zijn (financieel en voor het milieu). Elk apart komt meestal toch een heel pak duurder uit waardoor een combi die dan 8 jaren meegaat, me veel interessanter lijkt.
Geplaatst: 18 mei 20178 j Auteur Kringloop hier is ook erg duur en ligt alleen maar troep.Ga geen tweedehands kopen, ook dat is duur hier vanwege al die studenten die koelkastjes e.d. nodig hebben. Heb geen zin in Marktplaatsdealtjes, kan die dingen ook niet zelf ophalen en de afwasmachien die ik zo verkreeg begaf het al na een maand. Geen zin in onnodig gezeul.Ga denk ik echt voor twee aparte... eens kijken welke er dan het langst van meegaat. En kosten daarvan zijn echt niet hoger als een koel/vries combi. En als het even meezit (ik het goed uitzoek) nemen ze de oude desgewenst mee. En om te klagen: Iemand of iets of een andere hond heeft Zowie's favoriete lekke bal gejat (of hij ligt echt ergens enorm verstopt... kan m niet vinden). Moet ik nu een andere bal kopen en lekprikken?
Geplaatst: 19 mei 20178 j hahaha. bal bij de Hema kost niks. Die bijt dat beestje toch zélf wel lek ?
Geplaatst: 19 mei 20178 j Ja, inderdaad. Maar misschien heeft Zowie hem zelf verstopt?De klaag van de dag is lekker gewoon..eerst was het droog en heet en sleepte ik me rot met water, nu overspoeld de regen mijn tuintje. En dat terwijl ik op vakantie "moet"en de tuin zo klaar mogelijk wil hebben voor mijn oppassers.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 mei 20178 j Hier alles nog steeds kurkdroog...ondanks de regen van afgelopen woensdagik blijf sjouwen met gieters maar het zet geen zoden aan de dijk. moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 19 mei 20178 j Wij hebben ongeveer 10mm gehad, te weinig volgens de voorspellingen maar het is toch dat. We kunnen weer een paar dagen voort. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 19 mei 20178 j Hier regent het al de hele ochtend en er komen nog veel donkere wolken van boven de Franse grens.Koud is het ook.
Geplaatst: 19 mei 20178 j is het appelvrouw dus gelukt om het door te sturen moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 19 mei 20178 j @ Erny, ik weet niet wat je exact wil, maar wij hebben vorig jaar, toen mijn grote kast het begaf, (bewust) een kleiner model koelkast aangeschaft. Ik heb een grote vriezer met 6 lades, en in mijn koelkast bewaar ik niet eens zoveel. Nu heb ik een tafelmodelletje, die keurig thuisbezorgd werd. En er past voor ons drietjes genoeg in,. Frisdrank wordt hier bijna niet gedronken, en het bier voor man en zoonlief past er wel in . Ik heb eerst eens gekeken bij kieskeurig .nl . Kun je achter je pc zo je keuze maken.
Geplaatst: 19 mei 20178 j is het appelvrouw dus gelukt om het door te sturen Ow? Had ze het al gestuurd dan?....nog steeds niets van gemerkt
Geplaatst: 19 mei 20178 j Van Frankrijk naar Friesland is wel een eindjegeduld..... moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 20 mei 20178 j Klááággg.... De oude boormachine van mijn vader zaliger heeft de geest gegeven. Ik wilde een bijenblok maken van een mooie boomschijf Balen, want mijn 'moderne' machine past niet in de standaard. Pffffffff........ "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 20 mei 20178 j Vreselijk, want hoe oud was dat ding nou, misschien nog niet eens 40 jaar. Het moest niet mogen. En wat doet de regering daaraan? Niks! Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 mei 20178 j Niet zo cynisch Henk ... De klaag gaat niet over die machine, maar over dat ik niet verder kon met mijn bijenblok. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 mei 20178 j Toch he, is die oude zooi beter als die nieuwerwetse troep. Wij hebben beide,maar die oude zooi is veel sterker.
Geplaatst: 22 mei 20178 j Zo is dat Indy. Bovendien was het een 'erfstuk' Waarom zou ik daar niet over mogen klagen, daar is dit draadje toch voor "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 29 mei 20178 j Ik zit al twee weken te wachten tot een van de cavia's bevalt maar nog niets heb medelijden met haar met dit hete weer.
Geplaatst: 3 juni 20178 j Een kleine klaag. Net even naar de bouwmarkt geweest, net daar aangekomen begon het toch te stortregenen! Ik blij voor de tuin, maar toch ook wel zorgen voor de open ramen. Thuis gekomen, alles nog steeds gort droog... Erg plaatstelijke bui...Overigens wel een mooie roos gescoord. Dus die moet straks maar met de hand water krijgen
Geplaatst: 5 juni 20178 j Ondanks het tunneltje van Ikea-vitrage, toch weer wurmpies in mijn uien. Deze was doorgeschoten, dus bij toeval ontdekte ik het gespuis. Ik zag nog geen typische vergroeiingen enz. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.