Geplaatst: 7 oktober 20178 j Mijn beste Speets:Als ge alles gaat laten waarvan men, om het even wie, zegt dat het niet goed is, dan gaat ge toch dood zulle.Dus profiteer van alle verboden vruchten en andere dingen maar geniet van het leven, het kan opeens voorbij zijn of veel verslechteren.Veganisten moeten niet denken dat ze de waarheid in pacht hebben want niemand heeft dat!Maar dat wist ge wel zeker?Alles staat steeds weer vol reclame over de goede dingen zonder dewelke je niet kan leven maar doodgaan doe je sowieso toch, reclame of niet. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 10 oktober 20178 j Die veganisten die hun halve leven lekker vlees hebben gevreten........en dan nu alles afzeiken wat met vlees te maken heeft. Dat zijn de ERGSTEN. Doe gewoon wat je wil, maar loop niet andere mensen af te zeiken die er anders over denken. Bah! Nog heel even dan. In 2048 is er hoogstwaarschijnlijk (kijk de wetenschappelijke onderzoeken er maar op na), geen leven meer mogelijk in de zee. We redden het daarna misschien nog een paar jaar, maar rond 2050 is er geen leven meer mogelijk op aarde voor de meeste zoogdieren. De zesde massa-uitsterving is al in volle gang, dus veel soorten zullen al weg zijn voor die tijd. Binnen 10 jaar staat de helft van Nederland onder water. Die link heb ik toevallig bij de hand: http://www.overstroomik.nl/ Het omslagpunt is al voorbij, het is allemaal niet meer te stoppen ook al gaan we met z'n allen vanaf morgen vegan eten. We hebben de aarde compleet verkloot, vooral door de vlees- en zuivelindustrie, en nu vegan worden gaat niks meer veranderen aan het eindresultaat, behalve dat er iets minder dieren gemarteld en vermoord worden, gewoon ietsjes minder leed. Ik heb dus zeker niet de illusie dat ik de wereld kan redden, want die is niet meer te redden. Maar door geen vlees en zuivel meer te eten red ik wellicht wel een paar dieren van een akelig leven en een vreselijke dood. En wat jij doet moet je lekker zelf weten, maar ik ga t.z.t. toch liever dood met de wetenschap dat ik tegen beter weten in mijn best heb gedaan.
Geplaatst: 11 oktober 20178 j Nou Pippi !! Dát is absoluut een klacht waard....... na 2050 geen leven meer voor de meeste zoogdieren op aarde ..... sjonge .... en er zijn nog bewijzen voor ook ? Gek eigenlijk dat ik zoiets nou in de klaagbaak van ons forum moet lezen en er echt geen hond ooit eerder over gehoord heb ....maar soit. Al eerder had ik het begrip 'bubble' al eens opgeworpen als verklaring. Dit bevestigt dat eigenlijk alleen maar. En laat ik het op mezelf betrekken >..... ik leef in een ándere bubble Pippi.
Geplaatst: 12 oktober 20178 j Hier zeggen we altijd : vaak bunnie-j te bange! Als je wil geloven dat iets slecht is, complottheorien, de wereld vergaat, je vind het zeker weten op internet. Waren we volgens Maya's ook al vergaan toch?En ons onze voorouders zijn groot geworden met bladeren en vlees eten. Een mammoet van de berg laten vallen enz. Ik denk dat we het beste uit zijn met natuurlijke producten die zo min mogelijk behandeld toegevoegde zooi bevatten maar doorsnee kan je er niet altijd omheen. Ik wou verder even klagen over het kabinet, Rutte de leugenaar laat ons straks meer BTW betalen in 2020 over voedsel etc. Des te meer een reden om meer mensen aan moestuinieren te krijgen ! Onkruidmanager 1.0
Geplaatst: 13 oktober 20178 j "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 oktober 20178 j Een haan en hen doodgebeten Door een nerts.Vermoedelijk een ontsnapt exemplaar van een paar straten verder. (Hij was niet echt bang voor mensen). Ik betrapte hem in de het kippenhok om dat hij eens even om om het hoekje kwam kijken toe ik aan kwam lopen. Hij maakte ook totaal geen aanstalten om te vluchten tot dat ik hem probeerde te raken met de schep. Jammer genoeg niet gelukt om hem te vangen. De kleine beesten zoveel mogelijk opgesloten vanavond en nu maar hopen dat het goed gaat vannacht. Update maandagochtend: Alle dieren leven nog en op de wildcamera die ik geplaatst had op de plaats waar hij steeds naar toe vluchtte is hij niet te zien. Vermoedelijk hebben de honden hem toch behoorlijk af geschrokken.
Geplaatst: 20 oktober 20178 j Speets wat een geweldig mooi nummer van Daniel Lohues .Ik vind wel meer nummers van hem heel mooi maar dit kende ik nog niet heb de titel opgeschreven , vind em mooi als levensmotto
Geplaatst: 23 oktober 20178 j Het eendje van mijn moeder is doodgebeten door een marter. Ze moest huilen [emoji20]Zo zielig
Geplaatst: 25 oktober 20178 j Ja, zo sneu voor mijn oude mama... Ik baal ook omdat ik gisteren mijn paddenstoelenbouillon op de grond heb laten vallen. Trok de kruidenla open en bam... zo’n glazen potje stuitert niet terug. Vind het zó erg. Had ook nog eens bezoek, dus kon me niet eens lekker laten gaan! Grrrrrrr er zaten toch wel wat verwensingen vast. Ik was zo trots dat ik die paddenstoelen zelf had gedetermineerd (met hulp van Speets, ere wie ere toekomt!) en niemand had vergiftigd met mijn zwammerij. Maar nu dus allemaal weg. Al het slechte komt in drieën. Wat volgt? O wacht. Dat kan ik afvinken. Mijn kinderen hebben de waterpokken én griep. Veel snot, koorts, bulten en gejank gedurende de hele dag, maar het liefst snachts! Check Dan kan het vanaf nu alleen maar weer beter worden. (Die r in de maand. Voordat ik kinderen had, vond ik het maar aanstelleritis, maar kennelijk zit er een flinke kern van waarheid in)
Geplaatst: 25 oktober 20178 j Je mams in tranen. Agossie. En dan je zwammerij nog naar de vaantjes en snot en luidruchtige narigheid om je heen. Mel, je hebt inderdaad even een goed rondje pech. Sterkte. Neem een lekkere mok kruidenthee en struin even door je tuintje. Al terugdenkend aan wat je allemaal geoogst hebt, wat er nog gaat komen en wat je volgend jaar allemaal nog aan geweldigs gaat doen. Dat helpt vast. Of in ieder geval een beetje! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 26 oktober 20178 j Goed plannetje Charly! Dat klopt helemaal, ik kikker daar inderdaad van op. Kwaak [emoji16]
Geplaatst: 22 november 20178 j Hier worden de lelie-bollen geoogst, die iets verderop op een groot veld groeiden. En dat gaat o.a. met vrachtwagens die blijkbaar de hele tijd achteruit rijden? Ik kan het niet goed zien. Maar ze gaan van piep piep piep piep! Bijna de hele dag door, en al een paar dagen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 december 20178 j Auteur Verdorie... baal baal baal....Herhaling van twee jaar gelee... Ben ik een heerlijke groene hotsauce aan het maken... echt veelbelovend. Lekker laten sudderen en toen was het tijd voor de blender. En gezien het twee jaar geleden daar mis ging... tijdens het blenderen ging het messengedeelte los waardoor de saus via de onderkant van de kan wegliep... Sindsdien check ik die onderkant altijd van te voren om herhaling te voorkomen. Dus dat is het hele jaar weer goed gegaan. Met alle soepen etc etc etc. Nooit een neiging tot losgaan opgemerkt.Tot...De helft van mn groene hotsauce ingrediënten erin zat... blenderrrrr... heee stoom uit de onderkant... dat klopt niet en ja hoor... weer de helft van mn saus verloren... Nu ga ik echt die blender in een bak zetten zodat een volgend keer de boel daarin loopt want op dat ding kan ik dus echt niet vertrouwen. Vooral niet als er hotsauce in het spel is. Echt balen, gewoon wéér de helft van een zalige hoeveelheid saus verloren. Snap ook echt niet waarom het alleen met de kostbare hotsauce gebeurt en niet met een willekeurig soepje... Oh en als we toch aan het klagen zijn.... WAAR is de Code Geel/Oranje/Rood voor vanavond??? Het is hier spek en spek en spekglad en ben zelf met fiets onderuit gegaan want de gladheid is niet te zien en heb ook meerdere andere fietsers zien vallen.... En heel kwalijk... de politie had vandaag uitgekozen om fietsers te controleren op verlichting.Ook precies naast een hele gladde afslag... En denk je dat die ene agent, die toch niets deed en tegen een winkel aanleunde, iets aan verkeersveiligheid deed en mensen daarvoor ging waarschuwen?? Nee, natuurlijk niet... dát was de opdracht blijkbaar niet... En het erge is dat ze ook afleidend werkten waardoor mensen de gladde bocht al helemaal niet doorhadden. Echt toffe actie dus.
Geplaatst: 12 december 20178 j WAAR is de Code Geel/Oranje/Rood voor vanavond??? Het is hier spek en spek en spekglad en ben zelf met fiets onderuit gegaan want de gladheid is niet te zien en heb ook meerdere andere fietsers zien vallen.... Zou het antwoord zijn dat de grote wegen behandeld waren, en veilig waren voor het grote verkeer, en dat fietspaden... nou ja, dat zijn maar fietsers... Raar om op zo'n dag fietsverlichting te controleren ook. Met sneeuw en ijs werkt dat gewoon niet meer. Ouderwetse dynamos had je niks meer aan in die omstandigheden, maar moderne lichtjes op batterijen beginnen ook te weigeren met vorst. De knopjes om ze mee aan te doen waren al compleet vastgevroren bij mij gisteren, en ik dacht niet dat fietsverwarming bestond. Enige oplossing is losse lichten hebben en die binnen houden bij de warme kachel als je ze niet gebruikt.Ik heb toch al een losse hoofdlamp voor op de roeiboot, dus die gebruik ik dan ook op de fiets, niet zo'n probleem, maar een alternatief voor het achterlicht moet ik nog wel zien te vinden.
Geplaatst: 13 december 20178 j losse hoofdlampNog een reden om te klagen over oom agent: op de fiets mag dat niet als je hem op je hoofd draagt (Van mij wel hoor ) "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 13 december 20178 j Hmm... dat wist ik niet. De verpakking van deze - in Nederland gekochte - lamp is dan ook niet erg duidelijk: * Wat ik wel wist is dat een fietslicht niet mag knipperen, maar fietslichtjes met zo'n stand worden wel overal verkocht. Dan zou ik zeggen, zorg er dan voor dat ze uit de winkels verdwijnen als je vindt dat ze niet mogen. Ik heb zelf meegemaakt dat na een beetje vorst zo'n achterlicht van slag raakte en uit zichzelf in de knipperstand ging. Je ziet niet eens wat je achterlicht doet als je aan het fietsen bent, dus zo makkelijk zit je dan fout. Als ik het goed begrijp met die hoofdlamp, dan mag die ook niet om de arm, maar moet aan het bovenlichaam worden bevestigd. Zou om de nek kunnen dus, lijkt me... Moet haast wel, want de strap past natuurlijk niet om de volledige wijdte van het bovenlichaam. Om de nek, dat lijkt me toch geen verbetering, pff... Een licht dat half tussen kin en kraag hangt. Soms weet ik echt niet of ik er beter aan doe om dit soort regeltjes op te volgen of dat ik liever mijn eigen inschatting volg zonder al te ver van de bedoeling van die regels te dwalen. Ik weet nog niet wat ik doe.Autolichten verblinden een fietser van een kilometer afstand als ze vol licht aanhebben, dan stop ik soms omdat ik de weg voor me niet meer zie. Een fietslichtje kan niet op tegen fel frontaal autolicht. Moet fietslicht rekening houden met automobilisten, maar andersom hoeft niet? * Ja, dat symbooltje bij de koplamp moet waarschijnlijk 'off-road' voorstellen, als je 2 keer kijkt zie je een oneven ondergrond, dat wel.
Geplaatst: 13 december 20178 j Auteur Autolichten verblinden een fietser van een kilometer afstand als ze vol licht aanhebben, dan stop ik soms omdat ik de weg voor me niet meer zie. Kijk en dáárvoor heb ik een extra felle zaklamp die ik op het fietsstuur klik. En als er dan zo'n verblindende auto zijn lampen niet zachter doet, en daardoor dus mij in gevaar brengt, ga ik hem ook in de snuit schijnen. Meestal heeft dit direct effect.
Geplaatst: 14 december 20178 j Wat een rotweer zeg. Eerst meerdere dagen sneeuw, en nu al 2 dagen regen. De varkens lopen in drek (nou ja, in de helft van hun veld dan... maar dat is wel de kant waar ze gevoerd worden en veel lopen ) de kippen zijn blij dat de sneeuw weg is maar vinden regen ook niet zo fijn. En wij hebben grote klussen te doen, maar er komt steeds van alles tussendoor (sneeuwruimen, flappen voor de varkenshutjes maken zodat daar geen sneeuw in waait, zorgen dat het water goed wegloopt, en zo nog meer) en met regen gaan we ook niet voor onze lol buiten staan om hekken te plaatsen of varkensvelden voor te bereiden om ze te verplaatsen of grote druivenstruiken uit te spitten of vissenbakken te isoleren en zo nog meer. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 december 20178 j Ja het is takkig nat en koud. Onze velden lijken wel zwembaden! Blij dat Dikkie en haar biggen op een wat hoger gelegen veldje staan nu. Daar ook blubber, maar iig geen poel. Nou, als wij ooit een visvijver zouden willen aanleggen hoeven we in ieder geval niet veel te graven... wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 14 december 20178 j Ik had ook foto's gemaakt Hier is het alleen het water van bovenaf, en dan op de aangestampte grond. Nog geen garantie voor een visvijver dus bij ons... Droog aan de ene kant: Heel nat aan de andere kant (zelfde veld): facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 14 december 20178 j Groot verschil tussen het ene en het andere stuk zeg! Maar ook tussen binnen en buiten het varkensveld. Heel herkenbaar! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 16 januari 20188 j Per 1 januari zijn we officieel inwoners van Frankrijk. Rijbewijs verloopt begin april en het schijnt maanden en maanden te duren op dit moment voordat er een nw rijbewijs komt. Foutje van onszelf, we hadden het gewoon in Nl moeten verlengen, maar daar is niks meer aan te doen. Afwachten of het op tijd komt, maar op Nederlanders.fr hebben we al gelezen van mensen die 10 maanden wachten. Ik ben ook nog niet verzekerd voor de ziektekosten, ik heb al drie keer een nieuw pak papier opgestuurd aan de Franse ziektekosten overheid, maar ze schijnenen geen Jet Hollandaise te kennen Omdat ik in Nederland alles op mijn meisjesnaam Hollandaise doe, en ik hier alleen bekend ben onder Lie`s naam (alles, de elektriciteit, bank etc staat hier op de heer en Mvr. Pantalon) moet ik dus bewijzen dat ik ook Jet Pantalon ben, of, dat Jet Pantalon ook Jet Hollandaise is ..en een Nederlands trouwboekje kunnen ze hier niet lezen... Enfin de burgemeester was zo lief om ons van de week te leveren wat nodig was van de gemeente ( ook al was de Marie dicht, hij deed het gewoon van huis uit) en ging zelfs voor me naar de brievenbus...topvent We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 januari 20188 j Das balen.Heb je het hier nog wel nagevraagd of het niet alsnog kon? Misschien als je de situatie uitlegt.
Geplaatst: 16 januari 20188 j Uitgebreid gebeld op 4 januari, zodra we het wisten. Nou het is moeilijk Nederland in te komen, maar als je eruit bent wordt je ook nog (zij het heel aardig) behandeld als een overloper..nee hoor, de Nederlandse gemeente waar we van komen heeft niets meer met ons te maken en ok de RDW laat het afweten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.