Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Toch zeker geen latex handschoenen neem ik aan?

Geplaatst:
On 11/7/2022 at 6:35 PM, Erny said:

Nu al twee weken stress en verdriet om de manier van hoe ik als 12 jaar trouwe vrijwilliger behandeld wordt.

Nou zeg 🙄 - wat een afschuwelijke ervaring ! Je tuin + vereniging hoort juist de plek te zijn waar je kunt ontspannen en met plezier hen kunt gaan. Ik hoop voor je dat jullie het goed uit kunnen praten!

Geplaatst:
14 uren geleden, HuubvG zei:

Toch zeker geen latex handschoenen neem ik aan?

Nee hoor, Ik heb katoen, , een soort rubber, en werkhandschoenen,de keuze is reuze. 

Geplaatst:

Ja ik gebruik ze ook @Indy, in alle soorten en maten. Latex kan ik wel even dragen, maar niet te lang, anders krijg ik een allergische reactie.

• 2 weken later...
Geplaatst:

@Erny Hoe is het afgelopen op de tuin? Of moet het gesprek nog plaatsvinden?

Geplaatst:

Mijn tuin is te klein. Ik heb niks te doen, behalve oogsten en een enkel onkruidje verwijderen. Het loont niet, daarvoor mijn werkkloffie aan te trekken. Mijn vorige tuin was bijna 300m2, en nu moet ik het (voorlopig) doen met nauwelijks 90m2. Ik hoop op uitbreiding komend jaar.

Anders komt er een verdieping op😉

Geplaatst:
  • Auteur
21 uren geleden, mdubbelm zei:

@Erny Hoe is het afgelopen op de tuin? Of moet het gesprek nog plaatsvinden?

Blijkbaar zitten we in een impasse.

Voorzitter heeft aangeboden contactgegevens vertrouwenspersoon avvn te geven, heb daar nu al 2x om gevraagd. Niet gekregen. (Avvn is alleen 's morgens bereikbaar en ik dus niet vanwege slaapgestoordheid.)

Wel kreeg ik een online optie om het gesprek te voeren.

Blijkbaar begrijpt hij niet dat het hier niet gaat om mijn fysieke gezondheid maar mijn mentale.

Dus nog steeds geen antwoorden, nog steeds geen screenshotje oid van de illusive mails (waar ik geweigerd zou hebben met bestuur te praten). Nog steeds geen intentie. Nog steeds nergens inhoudelijk op ingegaan.

Dus helemaal niets opgeschoten.

Een oud-voorzitter én moestuinder heeft nu aangeboden mee te gaan naar gesprek want die vindt dat we uit deze impasse moeten komen. En dat we dus inderdaad niet zo met mensen omgaan op onze vereniging.  Maar gezien ik bij het korte gesprekje met hem bij de poort ook al weer in tranen was denk ik dat ik nog niet rijp ben voor een gesprek.

Ben allang blij dat ik weer op de tuin was en dat het goed voelde en ik wat gedaan heb.

Ze bederven mn hele plezier daar. Dat mag ik niet laten gebeuren.

@mdubbelm Bedankt voor de belangstelling. 😊

Geplaatst:

@Erny sterkte en ik hoop voor je dat t toch wel opgelost gaat worden

Geplaatst:

Ik heb al een kleine maand een hernia en merk dat al mijn tuinplezier en levensvreugde uit me aan het wegebben zijn… Ik heb slapeloze nachten door de pijn. Kan op sommige dagen nauwelijks lopen door vastgeknelde zenuwen in mijn rug. Ik voel me zo krakkemikkig en naar (en oud!) de laatste tijd, dat ik de behoefte had even te klagen en weer wat lucht te krijgen.

Zo. Geklaagd. Dat lucht dan toch een mini beetje op. Misschien dat ik zo richting kippen strompel. Die arme drommels zien me tegenwoordig ook amper. Ik merk dat ik hier ook weinig enthousiasme kan opbrengen voor dingen die spelen, terwijl jullie toch mijn onzichtbare onbekende vrienden zijn met een gedeelde passie. Daar voel ik me dan ook weer schuldig over. Stom hè? Maar dat dus.

En weet door. Die kinderen willen ook vanalles.

Geplaatst:

@Mellie Heel veel sterkte, hoop dat je snel weer wat beter kan. Voor jezelf maar ook voor je gezin. De mooie gezellige dagen komen eraan dus duim dat je er straks van kan genieten. Hierbij een bos bloemen voor beterschap.  💐💐🌲

Geplaatst:

Wat heftig Mellie, veel beterschap!

Geplaatst:

Oh meh @Mellie! Is er iets aan te doen qua behandeling?

Geplaatst:

Volhouden hoor. Voorzichtig blijven bewegen is de beste remedie. Maar het kan een tijdje duren. Niet tillen, ook geen kinderen. Sterkte...

Geplaatst:

Ik kan geopereerd worden en dan platliggen. Maar lijkt me nogal wat als ze lopen te porren bij je wervels in je rug. En die kinderen willen natuurlijk ook vanalles. Wij hebben helemaal geen vangnet in de buurt.
Ze kunnen ook de zenuwen in mijn voeten doorknippen. Is de pijn ook weg schijnt. Dat is aanzienlijk sneller hersteld. Ik kan ook blijven voortsukkelen zoals nu en kijken wat dat me brengt. Iets met rustig aandoen enzo.

Toen ik mijn bericht postte, was ik kennelijk behoorlijk in zak en as, want de zieligheid druipt er van af [emoji15] inmiddels voel ik me weer wat minder naar. Dank voor het medeleven. Daar kan een mens toch van opkikkeren.

Geplaatst:

Klagen mag @Mellie! Zeker hier in de klaagbank. Als ervaringsdeskundige (1990, 3 maand fysio / klaag) wil ik je moed en sterkte toewensen en beamen wat  @annaelizabeth zegt. De tuin kan in winterrust, de andere gezinsleden kunnen het huishouden en de kippen wel voor je doen. En jij: rustig aan, het mag, het moet. Je zult zien dat verbetering vanzelf komt! 🏋️‍♀️

Geplaatst:

Beterschap Mellie!

Geplaatst:

Sterkte met je hernia Mellie.

Ik klaag over het zachte weer..tis toch erg eigenlijk. Maar het onkruid groeit als een gek, groenbemester was in de bloei en op alle bedden en paden groeit van alles waar ik niet meer de puf voor heb t te verwijderen. T kan blijven natuurlijk maar door het zachte weer staat er veel in de bloei. Volgend jaar heb ik hier gewoon gazon oid ben ik bang.  Gelukkig is het stenen middenpad nog beloopbaar. 

95C01734-C4E6-41F9-8095-28F714FD603C.thumb.jpeg.59b40c4cf99dccc1a4510f6aea8e8c0f.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bazin vindt dat ons energieverbruik naar beneden moet. Alle oude TL verlichting moet vervangen worden door led battens!

Heb er 10 gekocht aan een gunstig black-friday prijsje. 

Maar nu begint het... Ik moet die monteren! Zal er maar 10 dagen voor uittrekken.

En een hoge trapladder gebruiken zodat ik ongeveer naast mijn werk kan staan en niet er onder. Anders val ik er nog af.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Voorzichtig aan doen @aalterse-willy! Als ik in de buurt woonde, had ik wel even willen helpen, dan had jij (de oudste van de twee) de trap vast mogen houden... :-)

Maar de moeite gaat wel beloond worden, zowel in de meterkast waar de meter langzamer draait, als in huis waar je er een stuk meer licht van zult hebben.

In mijn huis heb ik alle TL's ook al vervangen. Nu moet ik de TL armaturen nog naar de kringloop brengen. Ik heb er nog buizen bij, nieuw, ongebruikt, nog ingepakt. Dat gaat mij dan weer heel moeilijk af, en dat is dan mijn klaag om mee af te sluiten.

Geplaatst:

Spijtig genoeg is dit een heel oude buurt, 75 tot 92 jaar zijn de buren!

De man van de kuisvrouw is wel jong maar die is te dom om te helpen donderen, hij zou vergeten weerlichten (bliksemen).

Twee zijn er nu al vervangen en klaar dat het is, wist niet dat de leds tegenwoordig zoveel en zo helder licht geven.

aangepast door aalterse-willy
Fout geschreven

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
  • Auteur

@Mellie Heerlijk he, zo'n topic waar je onbestraft lekker mag klagen over grote en kleine klaagzaken. 😊

Maar inderdaad, rustig aan doen met die hernia. Gelukkig ligt het tuinseizoen een paar maand stil. Kun je misschien wat herstellen.

Geplaatst:

eigenlijk geen klaag... maar moet ZOLANG wachten tot we weer kunnen voor zaaien van de pepers en tomaten...

Geplaatst:

Pepers kunnen al in januari hoor, die groeien zo langzaam! 

Ik klaag even over het kind met het doordringende piepstemmetje wat aan een stuk door zit te tetteren op een halve meter van mijn oor. Dacht na een paar boodschappen even rustig koffie te drinken in de stad 😕

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.