Geplaatst: 4 december 20223 j Ik ben bezig met het opbergen van mijn zelfgewonnen zaden en moestuinplanning voor het komende jaar. En ik kom tot de vreselijke ontdekking dat ik mijn zaden van de pultsje op reis niet meer kan vinden. Had die dit voorjaar gezaaid (en niks van gewonnen) en had nog genoeg zaden over, maar ik weet niet waar ik die heb gelaten. Lastig! Want zo makkelijk kun je die niet kopen helaas. Maar goed, dat is een beperkte klaag, als dat alles is, dan heb ik eigenlijk niks te klagen.
Geplaatst: 4 december 20223 j Klaag.................. Eerder dit jaar al een lekkage in de douche (met enige nattigheid in de keuken daaronder tot gevolg), nu een verstopte afvoer van de wasmachine. 3m2 vloer op de 2de verdieping zeiknat en ik vrees t ergste wanneer ik t zwevende plafond ga verwijderen op de verdieping daar onder............... eens kijken wat de verzekeraar deze keer gaat doen. Notabene net van de week eindelijk de schutting + scheidingsmuur hersteld die beschadigd door die stormen begin dit jaar. Ik woon er sinds 2006 en heb nooit serieuze schade gehad, maar 2022 is een ander verhaal.
Geplaatst: 7 december 20223 j Vond al een paar dagen een plasje water naast het rechter voorwiel van de auto. Na voorwiel loskoppelen en kap eraf, heb ik de kleine boosdoener gevonden. Zit een scheurtje in het linker gat wat naar het pompje loopt. Onderdeel niet los te krijgen, alleen in combinatie met pomp. 57ex btw Klaag, waarom een goede pomp vervangen als die niet kappot is. Nu dus scheur gedicht met goede lijm. Even laten drogen, en als ik hem terugplaats lijm ik hem vast aan de pomp. Mocht later dan alsnog kappot gaan, dan koop ik dan wel het pompje.. 7 december 20223 j aangepast door rorror
Geplaatst: 7 december 20223 j @Erny,inderdaad,laat je tuinplezier niet vergallen . Fijn dat er iemand met je mee wil gaan. @Mellie,heel veel sterkte voor je rug. Ik hoop voor je dat je er af geholpen kan worden,elke keer die pijn is ook niks. ons enige overgebleven zijdehoender, is afgelopen weekend op ruim 7 jarige leeftijd overleden. Het zal stil worden in de tuin, ze wandelde altijd gezellig commentaar leverend achter me aan,en als ik lekker aan t zonnen was, kwam ze er ook bij liggen.
Geplaatst: 8 december 20223 j @Indy ach jeetje wat sneu… maar de heeft een mooi leven gehad. Kan me goed voorstellen dat je het gekakel mist. Sterkte.
Geplaatst: 8 december 20223 j Auteur Dat klinkt als een heel gezellig kipje @Indy En wat een leeftijd. 😊
Geplaatst: 10 december 20223 j Op 7-12-2022 om 16:05, rorror zei: Onderdeel niet los te krijgen, alleen in combinatie met pomp. 57ex btw Klaag, waarom een goede pomp vervangen als die niet kappot is. Voor dat soort onderdeeltjes ben ik blij dat er een demontagebedrijf is (autosloperij) voor 5 euro heb je zo een onderdeeltje. moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 12 december 20223 j Weer kosten! Mijn tablet, die ik gebruik ipv de laptop welke verouderd is, wil geen verbinding meer maken met internet. Op verschillende manieren geprobeerd maar het lukt niet. Morgen eens naar de winkel, zien of die nog te herstellen is en tegen welke prijs. Anders een nieuwe kopen.🤨 En de smartphone is zo klein hé. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 20 december 20223 j Voor de vorstperiode stonden onze aronskelk nog in bloei. Nu is het even anders. Mag een heleboel op ruimen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 20 december 20223 j Gisteravond de dahlia’s gecheckt, hadden 1 nacht tijdens de vorst in de schuur gestaan. Daarna snel naar binnen, alle 11 knollen beschimmeld. 🥲 Van 5 heb ik nog een paar stevige knollen en het bevroren en beschimmelde snot er tussenuit geknipt. Nu op zolder in een droge jutezak om de schimmel te verdrijven en hopelijk nog een paar knolletjes over te houden. Anders toch maar op zoek naar een paar nieuwe knollen. 😩 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 25 december 20223 j Gisterenavond kwam ik erachter dat ik Corona heb dus alle afspraken afgezegd. De klaag gaat niet over me beroerd voelen; was begin vd week nogal verkouden, dat was het. Masr we kunnen nu mijn schoonmoeder niet ophalen voor de Kerstdagen, en dat vind ik heel zielig.
Geplaatst: 25 december 20223 j @mdubbelmn dat is inderdaad vervelend... schoonmoeder had er vast zichzelf op verheugd..
Geplaatst: 25 december 20223 j Dat weten we niet zeker, ze is een beetje in de war als gevolg van een delier. Maar stom is het wel.
Geplaatst: 26 december 20223 j Balen, beterschap.Hier een kleine klaag.In november had het 2 nachten gevroren, en voordat ik de zoete aardappels in huis haalde was het ook -4 buiten. Ze lagen dan weliswaar in de schuur, maar daar had het ook licht gevroren.Blijkt dat ze daar niet tegen kunnen, de een na de ander begint te rotten, zit ondertussen al op 1/4 wat weggegooid is. Het begint bij een klein plekje wat zich steeds verder uitbreidt.Niet dat dat het ergste is, maar voor de zekerheid moet ik nu alvast beginnen met stekken maken, en hopen dat er genoeg tijd is om stekken te maken voordat die bataten ook gaan rotten..Overigens hadden sommige rassen er meer last van dan andere (waarschijnlijk andere ligging, sommigen lagen op de grond in de schuur, andere verhoogd).Volgende keer dus meteen in huis bewaren, in ieder geval voor de vorst binnen halen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 26 december 20223 j 44 minuten geleden, acpronk zei: maar voor de zekerheid moet ik nu alvast beginnen met stekken maken je toekomstige jij vervloekt jezelf 😆 dat wordt weer de grote stekken shuffle en een boze vrouw over een maand of twee. Maar balen van de zoete aardappels natuurlijk!
Geplaatst: 26 december 20223 j Nee, ik ga me wel in toom houden, anders heb ik geen ruimte voor de peper/paprika/tomaten.Nu gebruik ik al de helft van de ruimte voor de overwintering van kurkuma, citroenverbena, honingverbena, stevia (lastige overwinteraar, na aanslaan gaan sommige stekken toch dood) en onsterfelijkheidskruid, wat pepers plus nog meer. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 december 20223 j Vuurwerk! Nu al zat van....😕 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 30 december 20223 j Meh hier ook @woldistel. Eigenlijk is het hier al vanaf oktober ofzo 'feest'.
Geplaatst: 1 januari 20233 j Heee @mdubbelm wat naar voor je. Hopelijk snel weer opgeknapt en ook met je schoonmoeder weer beter.
Geplaatst: 1 januari 20233 j Auteur Nog steeds vuurwerk. Dit is dag 4 van het extreem veel knallen. Vanaf de legale verkoopstart is het echt heel erg. En dus vandaag ook nog. Zowie is nu echt getraumatiseerd. Heeft sinds zaterdagochtend 4 uur niet meer gepoept, niet gegeten, bijna niet gedronken. Wil vluchten, ligt nu weer op de schuilplek waar we gister samen 2 uur hebben gezeten (met netflix op de tablet). Is het halletje tussen slaapkamer/wc/douche/woonkamer. Geen ramen en niet grenzend aan voor of achterzijde van het huis. Dat er nu steeds, zeker elk halfuur, weer vuurwerk wordt afgestoken maakt het een stuk erger. Er is gewoon geen rustmoment om even met haar naar buiten te kunnen. De woonkamer wordt gemeden want daar is het eng, ze rilt als ze op de bank probeert te liggen. Ben benieuwd hoe lang dit trauma weer gaat duren. Volgend jaar dus echt zeker 4 dagen weggaan naar vuurwerkvrij gebied. Dan ben ik een vuurwerkvluchteling. Ik doe bij deze alvast een oproep. Geloof namelijk niet dat er ooit genoeg redenen erkend zullen worden om het vuurwerk te verbieden. Echt belachelijk. Oh, en er ging om uur of 5 ook nog een auto in de fik hier, gelukkig had de buurman een lease auto. En in ieder geval 1 dode hond nadat hij was ontsnapt en vol angst de vaart is ingesprongen en verdronken. Ook menselijke dode. Fijn nieuwjaar. 1 januari 20233 j aangepast door Erny
Geplaatst: 1 januari 20233 j @Erny Wij zorgen ieder jaar dat we in een huisje... afgelegen .. in Frankrijk zijn.. Onze honden raken in de stress van de knallen Anders zoeken ze een kast onder in t huis waar ze beschut liggen. wat een feest ( maar niet heus_)
Geplaatst: 2 januari 20233 j 13 uren geleden, Erny zei: Geloof namelijk niet dat er ooit genoeg redenen erkend zullen worden om het vuurwerk te verbieden. Echt belachelijk. Ik geloof niet dat een verbod gaat helpen. Het is nu ook al verboden om vuurwerk af te steken uitgezonderde met oud&nieuw tussen 18uur en 2uur. Daar houden mensen zich al niet aan en het is blijkbaar ook niet te handhaven.
Geplaatst: 2 januari 20233 j @Erny , er zijn wel vuurwerkvrije plekjes. Wij kamperen elk jaar vanaf de kerst tot nieuwjaar. Vorig jaar stonden we in het Dwingelderveld (Rcn de Noordster) en daar hebben we niets gehoord. Wel in t dorp, en bij boerderijen als we er dichterbij kwamen ,carbid . Ook in Ermelo,op de camping in t bos, hoor je niets. Er zijn steeds meer campings die vuurwerkvrije plekjes aan bieden,en meestal zijn er wel accomodaties te huur,als je zelf niets hebt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.