Bit Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Net als bij Frans, heb ik ook een dubbele kop ontdekt in 1 van de 4 wedstrijdtomaten. Eentje die buiten staat; 2 koppen met bloemknoppen : Quote
aalterse-willy Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Zou dat soms door te zwate bemesting komen? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Waaslander Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Als het door de bemesting zou zijn zou het niet eerder krulkoppen zijn ? Mij lijken het er niet echt te zijn . Quote
Bit Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Ik heb nog geen van mijn tomaten gemest. En als ik straks begin te mesten, zal dat zéker niet 'zwaar' zijn nee. En inderdaad, krulkoppen zijn het ook zeker niet. Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Afgelopen zaterdag zijn ook hier de wedstrijdtomaten in de frontlinie gezet. Na weken van pamperen achter het glas moeten ze maar op zien te boksen tegen de elementen.Ik was behoorlijk laat met zaaien. Even afwachten wat dat op gaan leveren. Maar ik doe mee met de Olympische gedachte "Meedoen is belangrijker dan winnen" En in de soep kun je niet meer zien of ze groot of klein waren. Op de achtergrond staan de Moneymakers. Quote
Maartn Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Hi all,Bij het zien van jullie prachtige plantjes, schaam ik me bijna om een fotootje te posten van mijn misbaksels . Verschillende dingen zijn al misgelopen, mijn grootste (beginners)fout was om de ruitjes van mijn kas niet open te zetten vorige week woensdag, toen het hier 27 graden was. Dit met de nodige brandplekken en een volledig verdorde top tot gevolg . Hier volgen de horrorfoto's (niet voor gevoelige kijkers) We zien wel wat er van komt Quote
simonvb Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Als dat al de misbaksels zijn, durf ik de mijne niet meer tonen, ze hebben een maand langer dan voorzien in te kleine potten gestaan en met zelden meststoffen. Nu mijn terras heraangelegd is, ze kunnen overplanten. Ik verwacht dus pas in augustus mijn wedstrijdtomaten.Ps: Ik heb er ook (al) één die twee toppen had, nu nog één. Quote
Bit Geplaatst: 23 mei 2017 Geplaatst: 23 mei 2017 Toch zie ik mooie planten allemaal hoor.As weekend ga ik voor het eerst voorzichtig wat mesten ( vloeibaar ) Quote
ADOPEG Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Wordt wel eens tijd voor een foto van mijn kant. Mijn plantjes staan buiten, ze lopen een beetje achter na een herstelperiode van de schade die ontstaat wanneer je het afharden even overslaat. Maar geloof me, nu zijn ze zo gehard voor het leven dat niets ze stuk krijgt. Quote ~ Vita rosa est ~
Bit Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 De 2 tomaten voor de buitenteelt staan er mooier bij vind ik zelf. vandaag de 1e keer dat ze wat mest hebben gehad. De 2 in de kas zijn verder niet slecht ( het is wel wat ál te heet in de kas, vandaag maar even water gegeven ( doe ik eens in de 3 dagen ) en 1 van de 2 tomaten heeft nu een heel forse krulkop zag ik. Quote
Daktuin Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Mijn planten gaan niet zo heel hard. Staan sinds vandaan in hun definitieve pot. De buitentomaten Een van de twee binnentomaten Quote
Waaslander Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 eindelijk eens van gekomen om foto's te nemen . plant 1 verst van de deur in pot . plant 2 bij de deur in pot. plant 3 in volle grond in de serre Wat me ook opviel met deze en nog andere planten dat op einde van de trossen groen (blad ) komt deze ook verwijderd Quote
aalterse-willy Geplaatst: 28 mei 2017 Geplaatst: 28 mei 2017 Eerste tomaatje in wording. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Frans Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 De wedtrijdtomaten zoals ze er gisteren bijstonden. De buitentomaten doen het beter dan die ene Noire de Crimée die in de kas staat. Deze laatste had veel last van de hitte en dat was vooral te zien aan zijn kop die hij op het heetst van de dag liet hangen. Dus deze lelijke dingen worden straks tomaten ? Kastomaat met hangende kop. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
tuinLB Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 1 tomaat in de kas gezet en eentje buiten in een pot. Kijken hoe groot ze gaan worden. Quote
Mellie Geplaatst: 1 juni 2017 Geplaatst: 1 juni 2017 Eindelijk de eerste bloemknopjes van de kastomaten. Die buiten staan, groeien uitbundig maar verder gebeurt er weinig bij ons. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 1 juni 2017 Geplaatst: 1 juni 2017 Mijn achterkomertjes staan nu ook buiten maar of het wat oplevert???? De grilles gebruik ik om met knielappen aan in de hof wat te kunnen doen. Zo maak ik geen putten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 1 juni 2017 Geplaatst: 1 juni 2017 Fotootje van vandaag. De 2 planten in de kas. Doen het minder dan die buiten staan. Inmiddels wel aangebonden omhoog. Allen; binnen en buiten hebben nu 1x wat vloeibare mest gehad een dag of 6 terug. Quote
petersmit Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 De mijne staan ook op hun definitieve buitenplaats. Lekker bij de schutting.. "groei" "groei" "groei" Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
Krikke83 Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 Ik had al even niet meer gepost. Druk-druk zoals iedereen. Ik heb voor de serre volgende acties ondernomen. Ik heb 1 m³ compost in de serre gebracht. Dan heb ik voor de wedstrijdtomaten iets heel speciaal toegepast... Go-fish Visafval gaan vragen aan een vishandel. Volgens Amerikaanse kwekers zouden deze goede voedingsstoffen bevatten. Daarna nog eierschalen voor het Calcium gehalte Ik heb de tomaten ook horizontaal er in gelegd. Minstens 30 cm of meer onder de grond (bladeren onder de grond verwijderd).Hiermee verwacht ik dat de tomaten heel veel wortels gaan aanmaken. Meer wortels zou normaal voor grotere vruchten moeten zorgen. Momenteel zijn de eerste bloemetjes daar. Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Frans Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 Mocht het niet lukken om op deze manier een kampioen te kweken Krikke dan kom je voor je teeltwijze in ieder geval wel in aanmerking voor een originaliteitsprijs. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Frans Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Vreemd. Mijn vorige bericht blijkt zomaar aangepast/ingekort . Een quote is verwijderd . Door wie ? Reden ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
boomknuffelaar Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 @Krikke:Die eierschalen moet je eerst oplosbaar maken, bijvoorbeeld met azijn. Anders heb je er zo niets aan, heb ik begrepen. Quote
Ann123 Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Als je azijn gebruikt heb je je kalk geneutraliseerd en dienen die eierschalen dus voor niks. Krikken, als je alkalische grond hebt is eierschalen toevoegen geen slimme zet. Dan kunnen je planten niet goed magnesium opnemen. Heb je je grond laten testen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Ja Frans, ik heb de quote verwijderd, en die van boomknuffelaar. Het bericht waar je op reageerde staat er pal onder (of boven, net hoe je het forum leest...), dus dan is quoten niet nodig (en zeker niet met alle foto's en tekst) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.