jootje Geplaatst: 12 september 2015 Geplaatst: 12 september 2015 Oogst van gisteren. Vooral blij met de raapjes! ( Soester Knolletjes!) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2015 Auteur Geplaatst: 12 september 2015 Geweldige foto's Jootje! Hier kwamen de laatste druiven van de planten: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sluipwesp Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Zoveel lekkers hier te zien, en bij ons vallen de rijpe nashiperen van de boom. Quote
koolrabi Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Hier zijn de pepertjes. En er komen nog veel meer. Ze zijn niet groot, maar wel leuk en ook lekker (heet). Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
julia Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Vandaag de eerste Santana appels er af kunnen halen en een paar mini Elstars . Quote
Bit Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Hier zijn de druiven nog niet aan oogsten toe. 1 soortje ( Königliche Esther ) welke een blauwe pitloze vroegrijpe druif is, is nu wel ruim rijp. Vorige week al wel, toen een paar druiven geproeft, nu 1 tros geplukt en opgegeten uit het fuistje. De plant is nog jong en heeft 2 trossen. Supermini-mini. Maar goed. Dat is wel met pitloze, maar dan nog : wel erg klein, ook omdat het nog zo'n jonge is natuurlijk. Maar dan de smaak ! Wat een superlekker druifje zeg. Hoewel niet geheel pitloos ( niet 100% ) is de druif zéér geconcentreerd zoet van smaak, eigenlijk een beetje richting blauwe bes, maar zoeter. Echt zoet ! De komende jaren, bij het groter worden van de trossen, is dit zeker een kandidaat om meer van neer te zetten. Heerlijk. Er hangt nog 1 tros. Volgende week weer. Quote
jootje Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Ik dacht, even op de tuin kijken of er nog wat te oogsten is....of er al wat mais goed is.....Was op de fiets, kreeg het amper mee naar huis. Hier kan ik zoooo blij van worden! Meeste is inmiddels al verwerkt! Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Wat een heerlijkheden..die zoete mais Jo, lekker.Bit jij hebt al je druiven buiten toch? Is de Alff nog niet rijp? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Een paar van de paprika's die op de paden hangen nog meer courgettes en een pompoentjesuper lange preienBak aardbeien en frambozen net als elke dag Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Bit Geplaatst: 20 september 2015 Geplaatst: 20 september 2015 Appelvrouw. Alle druiven buiten ja. en vanmiddag je druif geproefd. Nog niet zo ver. Quote
jasmin Geplaatst: 21 september 2015 Geplaatst: 21 september 2015 Oogsten zonder zaaien (het is weer herfst ) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
jootje Geplaatst: 21 september 2015 Geplaatst: 21 september 2015 Dapper, Jasmin! Ik zou niet durven! Quote
jasmin Geplaatst: 21 september 2015 Geplaatst: 21 september 2015 Ha Jo, ik neem aan dat je eten ervan bedoelt? Dit zijn kastanje boleten. NIet gevaarlijk. Sinds ik vorig jaar een paddenstoelwandeling met Melle Gerlofs heb gedaan, ben ik in elk geval van mijn angst af. Gewoon weten welke ok zijn, en welke niet. Bij twijfel niet inhalen. Er zijn niet zoveel dodelijk paddenstoelen. Gewoon afblijven van wat je niet kent. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 30 september 2015 Auteur Geplaatst: 30 september 2015 Wat pompoenen, en bietjes: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Hier ook begonnen wat pompoenen op te ruimen. Quote
jootje Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Kreemig, Bit! Van hoeveel planten? Ik heb er nu vijf...van drie planten! Wel andere dingen geoogst, mooie dingen. Van de Sint vorig jaar een zakje met een mix van droogbonen gekregen. Gedeelte vast gedopt, de rest hangt nog droog te worden. Vind het gewoon zo mooi! Ook twee flinke witte kolen....dus zuurkool maken! Quote
Bit Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Er staan 3 planten. Staan er nóg hoor, alleen een beetje verkleint nu ( liep wel erg uit de hand over de paden enz. ) liggen nog zo'n 15 pompoenen denk ik. Quote
speets Geplaatst: 1 oktober 2015 Geplaatst: 1 oktober 2015 Die boontjes! Práchtig Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Enjoy! Geplaatst: 1 oktober 2015 Geplaatst: 1 oktober 2015 Wat een feest jootje al die kleurtjes!! Gaaf! Quote
Bit Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 De 1e druiven staan zachtjes te pruttelen. Hoewel van alle soortjes er al 1 soort geplukt is vorig weekend. Is dit de 1e oogst. Wel van een mij onbekend soortje. Niet de lekkerste. De planten zijn stekken van een aanwezige druif op het complex. Nu 4 jaar oud denk ik ? Heb er 2 planten van staan. Totaal 11 trossen. Kleine bes. Redelijk zoet wel. In netjes gebonden een 2 maanden terug, zijn ze helemaal gaaf geoogst gisteren. De druif boeit nauwelijks. Wel redelijk zoet dus, maar klein, grote pitten, verschrikkelijke groeier. Ik haal 1 plant weg van het najaar om hem te vervangen voor een beter soortje. Maar goed. 1 plant mag wel blijven. Van dit soortje maak ik nu dus sap, al zal het nog niet veel zijn. Volgend jaar ga ik deze soort krenten proberen en nog wat minder trossen laten groeien. Misschien scheelt dat nog wat in de kwaliteit. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Wij hebben juist van de 'Muscatoly Poloskei' (of zoiets) geproeft en die zijn zéér lekker, jammer genoeg maar één trosje wegens te jonge struik. Wel redelijk grote druiven.De rosé druiven, daar zijn de merels mee weg, we weten ook waarom hoor. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
henkg Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Misschien niet bijzonder, maar voor mij wel. Knolselder (Monarch), 1,5 kilo, op 2 oktober! De vollegronds komkommer (Marketmore, 2 planten) gaat nog goed. Nog zeker 8 stuks te gaan.De courgette loopt af, na deze nog drie.De frambozen. Ik heb slechts 2 m2 staan. Toch elke 2 dagen een bakje.Appel Elstar. In het voorjaar een kaal boompje aangeschaft (Lidl, iets van 2,50). Vier vruchtjes laten staan en nu de eerste echt rijpe geoogst. Het is ook nog eens een mooi struikboompje. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
speets Geplaatst: 3 oktober 2015 Geplaatst: 3 oktober 2015 @Henk: ik zou willen dat die van mij er ook zo uitzagen Gister de pompoenen opgehaald. Ik ben bang dat ze er anders mee gaan voetballen.Maar de steeltjes zijn nog niet helemaal verkurkt. Of is dit wel voldoende? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 3 oktober 2015 Geplaatst: 3 oktober 2015 Je pompoenen zien er prima uit, de steeltjes genoeg verkurkt. Wel even een weekje of wat buiten laten narijpen maar voor de eerste vorst ( zelfs -0,5) binnenhalen.Mais, had ik die hier al laten zien? Enne mijn afgesneden savooienkool geeft meerdere kleine kropjes op de stam..net leuk voor de koolsmaak bij een wok Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.