Charly Geplaatst: 27 oktober 2020 Geplaatst: 27 oktober 2020 Vijgenbladpompoen? Nog nooit van gehoord. Wat een bjoeties! Lekker ook? Of meer voor de mooi?En wat een prachtige grote bieten, Appelvrouw. Super als ze ook nog eens zoet en fijn van structuur blijven. Eens zien of ze in NL ook bij een zaadhandel te vinden zijn. Quote wees bevriend met kleine dingen
acpronk Geplaatst: 27 oktober 2020 Geplaatst: 27 oktober 2020 Ze hebben bijna geen smaak, ze worden hier voor in de soep gebruikt.Maar de meeste zijn voor de geef. Van de ongeveer 40 hebben we er tot nu toe 2 zelf gegeten.Volgend jaar maar 1 plant zetten. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
appelvrouw Geplaatst: 27 oktober 2020 Geplaatst: 27 oktober 2020 1 uur terug, Charly zei: Vijgenbladpompoen? Nog nooit van gehoord. Wat een bjoeties! Lekker ook? Of meer voor de mooi? En wat een prachtige grote bieten, Appelvrouw. Ze worden hier voor confiture gebruikt. En nog voor andere gerechten. Voor wie er een beetje uitkomt met het Frans: https://www.cuisineaz.com/recettes/courge-du-siam-en-gelee-aux-4-epices-31354.aspx @Charly ik wil wel zaadjes voor je kopen als je ze niet vind. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 28 oktober 2020 Geplaatst: 28 oktober 2020 Oh dat is lief, Appelvrouw. ik houd het in gedachte. En leuk om dat recept te lezen, klinkt als een lekkere herfstsmaak. Quote wees bevriend met kleine dingen
RobN Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Wow me eerste pastinaak uit de klei. Geholpen met zaaigrond dat wel maar echt super. Van binnen was de kern wel bruinig, ik heb dat weggesneden Is dat normaal of de beroemde kanker? Quote Onkruidmanager 1.0
acpronk Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Niet echt een oogst, maar kan via de zoekfunctie van Tapatalk gezocht op titel Stevia geen thread vinden, die er volgens mij toch wel is.Mijn Stevia is sinds vandaag aan het bloeien. Halverwege volgende week wordt het 's nachts wel koud, voorspelde minimum temperatuur van 3 graden. Zal de planten dan daarvoor in huis halen. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goudsbloempje2 Geplaatst: 1 november 2020 Geplaatst: 1 november 2020 Voordat de nachtvorst echt toeslaat... de allerlaatste nieuw zeelandse spinazie. Gelijk een lekkere palak paneer van gemaakt en vijf porties spinazie zoor in de vriezer. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Ik heb nz spinazie 2 jaar geleden voor het eerst in de tuin gehad, maar heb daar de hele winter van gegeten. Was dik 1,5 m hoog en breed en bleef maar doorgaan de hele winter. Ik dacht dat dat de standaard was. Niet dan? Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Bij mijn weten kan het niet tegen vorst en vriezen ze al snel dood. De eerst blaadjes en takjes werden ook van slechte kwaliteit, maar misschien is het net een andere soort? Of een goed beschutte plek? Het zaait zich bij ons altijd wel vanzelf weer uit en halverwege het voorjaar komen de nieuwe plantjes op. Quote
Patrijs Geplaatst: 2 november 2020 Geplaatst: 2 november 2020 Inderdaad deze kan absoluut geen vorst hebben. Wel heb k deze afgelopen zachte winter voor het eerst planten beschut kunnen overhouden. Hier staan er ook nog flink wat M2 , en dan is dat idee van jou om palak paneer te maken een prachtige oplossing. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 3 november 2020 Geplaatst: 3 november 2020 Superschattig. Serveren op een schoteltje! mijn oogst: 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 Doe mij maar een halfje zoete aardappel groenteboer ... 😉 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Mellie Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 De oogst van vandaag incl een nog net niet fijngeknepen ei tijdens het peterselie knippen. OopsieUit de kas, 2 x lemon drop en 1 snackpaprika en ei. Buiten de peterselie, bieslook en lavas 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 5 november 2020 Geplaatst: 5 november 2020 zo jaloers op al die leuke oogst, dan kriebelt het toch en baal ik enorm dat mijn enige oogst op moment 2 kontjes hoog onkruid is. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Mellie Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 Volgend jaar toch iets meer moestuin@Nasuada?!Vandaag deze grote pastinaak geoogst en de aubergineplant gerooid. Dat ienie minie worteltje is uit zichzelf opgekomen van in het zaad geschoten wortel. Quote
jootje Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 Nieuwzeelandse spinazie voor door de pasta. Een van de groentes die ik voor het eerst had dit seizoen, en een blijvertje is. beetje een rommeltje nu in mijn grote moestuinbak, maar blijft nieuwe blaadjes geven. Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 Lekker hè Jo, ik vind het ook een super groente. Goed in te vriezen en daarna weer te verwerken ook. Ik ben verkouden en mag niet naar buiten van Lie. Vanuit de slaapkamer zie ik deze tomaat hangen..tijd om hem te oogsten 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 De laatste vijgenbladpompoenen voor dit jaar. Meteen al eentje weggegeven, de rest in de loop der maanden. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
jootje Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 Pastinaak! De grote weegt bijna 850 gram! 😊 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 Deze bietjes uit de kas gehaald. Ik heb ze daar ingekuild maar het is er te warm en het blad kwam boven de grond. Wel lekker in de sla dat jonge blad. En dan wat frisse dille erbij, dat heeft zich al weer overal uitgezaaid , ook al zo vroeg vanwege de zachte herfst.. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 27 november 2020 Geplaatst: 27 november 2020 Een pastinaak van 850 gram! Sohee, Jootje. Das niet nix! En ja, wat jij hebt met bietjes, Appelvrouw, heb ik met mn ingekuilde wortelen. Overal toefjes loof. Ze worden dan wat bitterder. Maar goed. Komende nachten wordt het flink kouder. Dan hoop ik dat ze zich weer koest gaan houden... Hier gember geoogst. Iets meer dan dubbel het aantal knollen die ik in de grond stopte als oogst. (Heb al 1 wortel vorige week in de thee gebruikt trouwens. Dus was nog ietsje meer) en je kunt dus ook de oude wortels die je in de grond gestopt hebt nog gebruiken. Nou. Lang proces. Maar toch wel de moeite waard. Straks es kijken naar de kurkuma Edit: meteen maar even gedaan. Ik had 2 moederknolletjes, maar kon er nog maar 1tje vinden. Ook heel aardige opbrengst. Van de gember ga ik siroop en specerijen-olie maken. De kurkuma weet ik nog fjes niet. Wacht. Ik ga ook ff in betreffende topic plaatsen en dan vragen om tips 🤔 💡 Oh ja. Dit moet je dus buiten doen! Dat oogsten bedoel ik. En niet denken: brrr het is koud buiten, ik kan dat binnen wel zonder knoeien... 4 Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Nou, had dat precies hetzelfde! Ahahaha, zo dom denken dat het zonder morsen kan. Die hele plant gaat uit de pot Mellie, wat denk je zelf... handig hoor. Toch fijn die stofzuigers, maar blijf het elke x een domme actie vinden. Van mezelf dan he Charly. Ik weet dat jij het de volgende x slim buiten doet, want les geleerd. Ik ho Maar Maar de oogst dus. 2 eitjes uit de kas en een bos radijs. De blaadjes gaan door de sla vanaaf en de radijsjes ook. Al zijn er er 2 minder....! Die witte vind ik zooooo lekker Quote
Roelie Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Al twee kratjes mispels, goeie oogst dit jaar... 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.