jootje Geplaatst: 26 juli 2021 Geplaatst: 26 juli 2021 (aangepast) Mooi zeg, die aubergines! 😊 Hier boontjes! En die groene ballen zijn zappalito’s. Zomerpmpoen…iets zoeter als courgette.. 26 juli 2021 aangepast door jootje 5 Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 juli 2021 Geplaatst: 26 juli 2021 Zie je Jo is het toch gelukt met de gele boontjes👏👍 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Soepje! En wat augurken in de groentela..even een paar dagen sparen. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 27 juli 2021 Auteur Geplaatst: 27 juli 2021 23-7: 25-7: Vandaag: 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frans Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Vandaag de eerste rijpe perzik kunnen plukken. Het ras is Redhaven. Een beauty met een smaak waaraan een 'winkelperzik' nooit zal kunnen tippen. 10 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 28 juli 2021 Geplaatst: 28 juli 2021 (aangepast) Dat wordt nog lastig kiezen wat te eten vanavond. 28 juli 2021 aangepast door Arja 2 Quote
KimD Geplaatst: 28 juli 2021 Geplaatst: 28 juli 2021 @Frans Oh my...... jaloers!!!! Hier vooral tomaten-oogst. En komkommers. 4 Quote
Arja Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 Korianderzaden. Liggen nu te drogen, het ruikt hier weer zalig! 3 Quote
MrWahloh Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 (aangepast) Afgelopen week spitskool, komkommers en courgetten kunnen oogsten. Een aardige maat snackkomkommers al zeg ik het zelf. Van de courgetten is een romige courgettesoep gemaakt, twee dagen van kunnen eten. Morgen weer eens naar de tuin om te kijken wat er nog te halen valt. Hoogstwaarschijnlijk is het tijd voor de snijbonen. 30 juli 2021 aangepast door MrWahloh Typo 6 Quote
MrWahloh Geplaatst: 31 juli 2021 Geplaatst: 31 juli 2021 Net terug van de tuin. Weer een mooie vangst. Mega courgetten (krijg je als je maar 1x per week in de tuin bent), spitskool, portie snijbonen en een handje vol peulen voor door de wok. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 3 augustus 2021 Geplaatst: 3 augustus 2021 Ik kan wel janken als ik de oogst van de rest van moestuinierend Nederland zie. De tweede courgette. Alleen maar mannelijke bloemen… zitten nog 2 courgettes aan te komen. Tomaat 3 onrijp geplukt, want pytho. Tomaat 4 samen met heel veel soorten peper en 1 ferenc tender paprika. Baaldag ten top. Prut oogst. 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 3 augustus 2021 Geplaatst: 3 augustus 2021 Er komen inmiddels wat tomaten. Veel wordt het niet dit jaar. Ik heb ook nooit zo’n courgette overvloed, op de een of andere manier. Naaldboontjes gaan goed nu. Ook een paar pruimpjes met gaas ingepakt, dus jeuj, er zijn er dit jaar ook een paar voor ons! 2 Quote
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 De vogels hebben de bessen gemist vanwege de bessenjungle Was pre kinderen een stuk voller!Dit was 3 x zo vol totdat mijn kinderen langs wiptenCollateral damage bij het ordenen van de tomatenjungleDe salade 2 Quote
Vinky Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Hier bint de siepels d’r oet. En man man man wat ’n dikke oogst. Zukse dikke siepels! En nu weet ik niet waar dat aan ligt. De ruim 200 pootuitjes had ik geplant op 30 maart en direct afgedekt met mineervliegengaas. Het kan zijn dat de uien niet belaagd werden door vliegend gespuis en onder het gaas zich mooi konden ontwikkelen. Anderzijds maken we ook een zeer gemiddeld groeiseizoen mee, met voldoende hemelwater en voldoende warmte waardoor de uien vanzelf al mooi werden. Tsja. Mooi allemaal. Maar hier een vraag. Dicht bij elkaar oogstte ik gele uien met rode wortels. Nooit eerder gehad. Iemand een idee over die roodverkleuring? 1 Quote
acpronk Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Volgens mij zijn die wortels aan het rotten, voeldrn die wortels zacht aan? Ik zou die ui maar goed in de gaten houden, of snel opeten. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 6 augustus 2021 Geplaatst: 6 augustus 2021 Aangezien de oogst in huize Mellie écht om te janken is, ben ik wel blij met deze Pipo ter afleiding 7 Quote
redzebra Geplaatst: 6 augustus 2021 Geplaatst: 6 augustus 2021 Hele dag weer bewolkt hier en ook regen, maar die foto brengt weer het zonnetje in huis 😀 en maakt mijn dag goed. 1 Quote
CherryCharlie Geplaatst: 6 augustus 2021 Geplaatst: 6 augustus 2021 Munt en calendula, direct gedroogd 4 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.