annaelizabeth Geplaatst: 10 februari 2018 Geplaatst: 10 februari 2018 Van de gevallen zaden zijn inmiddels toch 7 van de 10 opgekomen van de op 28 januari gezaaide 8 van de 10. In totaal dus 15 jonkies die het best koud hebben bij mij: rond de 10 graden, in de nacht nog iets minder. Van de eerste zaai begint er eentje al een "echt" blaadje te krijgen. Quote
Ktrijn Geplaatst: 10 februari 2018 Geplaatst: 10 februari 2018 Hier is alles ook goed boven gekomen! Ze mogen nog even onder de lamp in de woonkamer want ze zijn nog heel teer. Hopelijk worden ze snel wat sterker en mogen ze naar een koelere vensterbank. Of zijn ze zo teer omdat ze te warm staan? te nat of te droog niet denk ik. Ach ja, we zien wel, in juli zijn het toch sowieso de grootste! Quote
Carina1966 Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Ik heb ze nu allemaal verplant. Ze staan nog onder de lamp want op de vensterbank gaan de katten die sprietjes opeten denk ik. Daar moet ik nog wat op verzinnen. Zodra het weer beter is gaan ze naar buiten denk ik.Ze hebben nog zo weinig wortels. Ik probeer ze niet te veel water te geven. Ze stonden eerst wel een beetje te vochtig. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
petersmit Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 WoW!! Dit ziet er even goed uit!!! Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
Mellie Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Joh dat zijn al echt uitjes! Onder de indruk Quote
Rudie Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Zien er idd al heel mooi uit Carina1966!Mag ik vragen hoeveel uren licht ze krijgen? Of is dat het geheim van de smid? Quote
Carina1966 Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Gewoon, net als bij de pepers: ik doe de lamp uit als ik naar bed ga en aan als ik opsta. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
henkg Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Laatste herinnering:Er zijn nog 10 setjes a 20 zaden beschikbaar!Hoe aanmelden? Zie het eerste bericht van dit topic. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Erny Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Maar liefst 22 cm meet het langste sprietje, ze zijn gister onder wat hogere lampjes gezet. Quote
Rudie Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Maar liefst 22 cm meet het langste sprietje,Das niet niks! Hoeveel blaadjes/sprietjes hebben ze? Quote
pompedomp Geplaatst: 14 februari 2018 Geplaatst: 14 februari 2018 ik loop door ziekte wat achter, maar ik heb ook gezaaid vandaag! natuurlijk heb ik geweldige superzaadjes, zodat mijn uien snel uitkomen en super goed gaan groeien Quote
Erny Geplaatst: 14 februari 2018 Geplaatst: 14 februari 2018 De uitjes zijn op dit moment drie sprieterig. Quote
annaelizabeth Geplaatst: 16 februari 2018 Geplaatst: 16 februari 2018 Ha, ondanks de koude waaraan ik mijn jonge uien bloot stel in verhouding tot wat ik van anderen lees, is in het bakje met de tweede leg nog een 9e exemplaar aan het opkomen. Ondanks de valpartij nu dus inmiddels een score van 80% opkomst. Quote
HuubvG Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 Laatste bericht van ontkiemen was 17/20, maar drie nakomertjes hebben zich inmiddels aangediend, zodat de kiemkracht is gestegen naar 100%. Een beetje sprietig zijn ze wel, er moet meer licht en minder warmte bij eigenlijk. Linksonder vlnr de nrs 18, 19, 20 Alhoewel deze laatste -nr 20 - er niet uitziet, dat wordt geen winnaar denk ik. Quote
ADOPEG Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 Hier is het ook verschrikkelijk sprietig. Ze blijven niet staan onder de eigen lengte. Ik kan maar geen goede plaats vinden waar het en koud is en veel licht aanwezig is. Het LED-groeilampje werkt blijkbaar ook niet echt goed (genoeg). Ik moet er wel bij zeggen dat ik maar weinig aandacht heb besteed aan goede zaaigrond. We zullen wel zien wat het brengt. Quote ~ Vita rosa est ~
advanbrunschot Geplaatst: 19 februari 2018 Geplaatst: 19 februari 2018 Ik heb op 25 januari 6 zaadjes gezaaid in plastic bekertjes en ze stonden in de vensterbank in de woonkamer, raam op het westen. Van deze 6 zijn er 4 opgekomen die ik een week later in een kweekbak van de IKEA heb gezet. LED-lamp erboven en die brandt nu 14 uur per dag en de grondtemperatuur is 12 tot 13 gr C. Het tweede blad is er ook al aangekomen, kortom ik ben er tevreden over. Vanavond heb ik de overblijvende 9 zaadjes in plastic bekertjes gezaaid en die staan nu in dezelfde vensterbank. Ik denk dat ik ga winnen!! Quote
Erny Geplaatst: 19 februari 2018 Geplaatst: 19 februari 2018 Deze week de deelnemers naar hun eigen potjes verhuisd. Veertien stuks in totaal. Quote
Rudie Geplaatst: 20 februari 2018 Geplaatst: 20 februari 2018 Deze week de deelnemers naar hun eigen potjes verhuisd. Veertien stuks in totaal.Fotootje? Quote
Rabarber Geplaatst: 20 februari 2018 Geplaatst: 20 februari 2018 Hier half januari de zaadjes gezaaid. Eerst binnen laten ontkiemen en daarna de kas in. Ben benieuwd naar het vervolg. Quote
Krikke83 Geplaatst: 21 februari 2018 Geplaatst: 21 februari 2018 Ik heb de mijn verspeend en op onverwarmde bovenverdieping gezet. Ik had een kieming van 19/20 (eerlijk gezegd denk ik wel dat ik één zaadje heb laten vallen ). Ondertussen was ik er nog 3 kwijt. Deze waren met hun kopje boven gekomen, maar nadien gebeurde er niets meer. Bij het verspenen bleef er enkel hun kopje over. Dus nog 16/20. Mijn kansen slinken Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Cheela1982 Geplaatst: 21 februari 2018 Geplaatst: 21 februari 2018 Hallo Ik had mezelf aangemeld voor de wedstrijd, maar helaas geen antwoord ontvangen... Quote https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Bit Geplaatst: 21 februari 2018 Geplaatst: 21 februari 2018 had je pb gedaan aan ucp.php?i=pm&mode=compose&u=769 ? Zie wedstrijdsregelement openingspost Quote
henkg Geplaatst: 22 februari 2018 Geplaatst: 22 februari 2018 @Cheela1982: Ik heb je een PB gestuurd. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Waaslander Geplaatst: 23 februari 2018 Geplaatst: 23 februari 2018 Gisteren de uien in P9 potjes geplant stonden in turf potjes waar de wortels door groeide . Daarom maar overgepot Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 24 februari 2018 Geplaatst: 24 februari 2018 Twee van de 10 uien het loodje gelegd, kan niet zeggen dat de andere het super doen, ze staan vrij koud,hebben zonlicht. Maar de tien andere zaadjes,gezaaid. Ben nog niet uit de race ha ha. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.