Nasuada Geplaatst: 12 maart 2018 Geplaatst: 12 maart 2018 Afgelopen weekend flinke stappen in de tuin gemaakt. Hubby had het glas er weer netjes ingemaakt dus klaar voor gebruik. Gezaaid Maart: ( binnen op de vensterbank) Tomaten 11 maart:Yellow pearlBlack russianLarge vleestomaatPere magaTiny TomBlack keeper ( 11/3 ...5 plantjes van februari heb ik verspeend)ErosFicarazzi ( 11/3...10 plantjes van februari heb ik verspeend)Black & Reddulcia Paprika 11/3Yellow sunbri....Goldentreasurerode puntpaprikayolo wonder PeperJoe Long (2de poging)schwarze peperCayenneGroene peperPeper colore Overig:artisjok 4 blaadjes in kas gezetPeulen en bonen in de kas gezetgekregen zaadjes van Jorieke Loeffa sponsjes 5x binnen en 5x in de kas gezet Buiten in de moestuin:11/3Reuzenpreispinazieboomspinazieruculaveldslaradijs uien uitgeplant rode en rijnsburger uien extra gezaaid Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Rudie Geplaatst: 12 maart 2018 Geplaatst: 12 maart 2018 Gisteren heb ik de voor gekweekte tuinbonen in de moestuin gezet.Kreeg wel commentaar dat ik veel te vroeg was met tuin bonen. ..... Als je ze eerst een beetje laat afharden is er niks aan de hand.Sterker nog; mijn grote voorbeeld Charles Dowding zaait in september al tuinbonen zodat ze rond deze tijd een mooie voorsprong hebben voor een extra vroege oogst: Quote
Mellie Geplaatst: 12 maart 2018 Geplaatst: 12 maart 2018 (aangepast) Ik heb de 6 fruitbomen en 2 struiken geplant. Waar ben in in hemelsnaam aan begonnen vanochtend... Ik zal de ondoordringbare grond vanwege alle wortels-dramatiek besparen. Ik heb gehakt en gekettingzaagd als een beul. Uiteindelijk een stuk(je) wortelvrij weten te maken en een peer en een gigantische rode bes geplant. De overige zaken waren een stuk gemakkelijker in de grond te krijgen. Het is maar goed dat ik daarmee ben begonnen, want ik was als het andersom was geweest, vroegtijdig gestopt. Ow ja: de grindtegels verwijderd waarmee ik een borderrand had gemaakt. Het was echt TE lelijk... zonde van alle moeite. Er zitten nu normale borderranden in. Een stuk beter idee. Het onheilsstuk in kwestie: Een 2 peren waarvan 1 stoof, de ander utan 2 kersen sweetheart 1 pruim jojo1 nectarine nu nog in een iets te kleine pot. Een wisseltruc gedaan met de pioen die erin zat en die in de volle grond bij de stoofpeer en de rode bes. Ook nog 1 zwarte bes geplant en alles begoten met slootwater. 12 maart 2018 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 maart 2018 Geplaatst: 12 maart 2018 Ik probeer tuinbonen te zaaien, maar wordt iedere keer naar binnen geregend zo nog maar eens proberen, wil het echt graag en per se vandaag gedaan hebben Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ktrijn Geplaatst: 12 maart 2018 Geplaatst: 12 maart 2018 Ik heb de tuinbonen in de tuin geplant onder een tunneltje. De aardbeien heb ik in mijn verticale wand gezet. Hopelijk legt de taxuskever dit jaar geen eieren bij de plantjes. Gisteren heb ik den kers (Sylvia) in een pot gezet. Ik ben trots op mezelf, ik heb gisteren in het tuincentrum maar 1 impulsaankoop gedaan! Wel meteen een boom... Een dwergperzik (Bonanza). Die heb ik ook in een pot geplant. Quote
Rustavi Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 - Turkse paprika’s om te vullen (helaas niet opgekomen). - Hongaarse ras peper (niet heet). - Turkse peper (Menderes acı kıl). -Turkse tomaten (vrucht wordt heel groot). Quote
CherryCharlie Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 Op dit moment in het kasje in de vensterbank tuinbonen, rozemarijn, tijm, radijs en sla. Hopen dat ze nog even klein blijven, dat is lekker makkelijk verhuizen volgende week! Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Amrutten Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 Ewrten, eerste vroege mei o.i.d. Zaden liggen in garage, en ik loop niet weer door de regen om de naam precies op te zoeken, sorry. In ieder geval erwt. En sluimererwt 'Ambrosia'. De naam belooft veel Gezaaid in wc rolletjes en zelfgemaakte krantenpapierrolletjes.De rest wordt t.z.t. t.p. gezaaid. Quote
Spitskool Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 Het kleine plekje op de vensterbank dat gereserveerd was door Kat, wordt steeds kleiner. Hij kan er nog net opgerold in de zon liggen, tussen alle potjes en bakjes in. Vandaag is zijn plekje weer wat kleiner geworden, dankzij nieuwe bakjes met andijvie, venkel, koolrabi orach red plume, muismeloen en mini-pepino. En als ik heel goed kijk, kan ik er nog wel een paar centimeter afhalen. Het is een gevaarlijk spelletje, dat landjepik, maar zo bevredigend! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Carina1966 Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 Ik heb nog wat erwten gezaaid en capucijners. Het andere deel van de capucijners ga ik morgen op de tuin zaaien en vervolgens afdekken met vliesdoek om te kijken of de muizen ze zo met rust laten. Ik had de erwten en de capucijners geweekt trouwens. Herkenbaar Spitskool. Vandaag heb ik er een bakje prei bij gezet. Hoop dat ze het een beetje met rust laten. Hopelijk kan het eind volgende week naar buiten! Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Mellie Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Erwt eminent, citroenthijm en nog meer ui. Er is een piepklein plekje over... voor de pompoen en courgette... misschien schuif ik tzt de houtmand weer verder naar voren on plek te maken. Ik houd me vooralsnog in! Officieel heb ik nog 1 kweekbak over in het kweekrek (onderste tray uiteraard), maar de jongste zit daar steeds in. Kweken met baby’s is niet altijd even makkelijk! Elk hoekje wordt benut Quote
Nasuada Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 wat groeien je tomaatjes al lekker zeg! Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nasuada Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 haha spitskool, pas maar op dat poezzie niet denkt.....hupsakeeeee weg ermee en languit op je vensterbank gaat liggen. Geef hem/haar eens ongelijk. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Carina1966 Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Vandaag ging een poes in mijn pas gezaaide kapucijners zitten plassen. Kon haar net op tijd weghalen. Ik had een paar in een iets grotere bak gedaan en dat vond ze een mooie kattenbak blijkbaar. Ik heb ze nu buiten gezet; is toch beter. De rest straks direct zaaien. Thuis binnen katten, in de voortuin straks slakken en vogels, in de moestuin woelmuizen en konijnen. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Spitskool Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 @Nasuada Haha, het is echt een kat en muisspel, zo net voor het voorjaar. Maar eigenlijk heeft Carina gewoon gelijk, we moeten niet moeilijk doen; binnen de kat, buiten de slak. We moeten er maar mee leven. En verder laat ik deze link hier nog even achter voor Mellie. Want met zo'n mooi groot raam kan je natuurlijk makkelijk nog de hoogte in. https://www.outside-life.nl/product/raampot-klein/ Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 En verder laat ik deze link hier nog even achter voor Mellie. Want met zo'n mooi groot raam kan je natuurlijk makkelijk nog de hoogte in. https://www.outside-life.nl/product/raampot-klein/ Oooww neeeee! Wat een gemene truuk! Nu moet ik de hoogte in.... zal de man leuk vinden Quote
speets Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Of zoiets, scheelt heeeeel veel ruimte Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Carina1966 Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Ja, zoiets wil ik nog maken. Maar wel zo dat de katten er niet opspringen. Ik baalde wel want ik wil ze binnen een beetje laten kiemen en dan na het weekend naar buiten als de vorst een beetje over is. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Nasuada Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Leven in de brouwerij...... Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Spitskool Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Hier ook leven in de brouwerij! (Al is het een beduidend kleiner feestje dan bij Nasuada ) De broccoletto, mizuna en pipiche (laatste niet op de foto). Laten zich als eerste van de weekend batch zien. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Anna pansje kevertje Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Hier wordt de vensterbank ook steeds voller Quote
Charly Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Goed bezig Spitskool! Lekker he, die zaaikriebels. Hier eindelijk tijd voorrrr (heeeel veel dingen maar vandaag extra bijzonder) de Luffa!Van Jorieke gekregen. Even voorweken en straks in de zaadbakjes onder cellofaan. Super benieuwd of we sponsjes kunnen oogsten einde seizoen. Quote wees bevriend met kleine dingen
Spitskool Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 Jongens, wat een vreugd al die vensterbankfoto’s. Ik wacht nog even af of er meer bij komen en laat ze dan aan vriendlief zien. Goed bewijs dat ik niet de enige ben die een hele kamer voor toch een paar maanden omtovert in een zandbak voor volwassenen. @ Charly de luffa, wat leuk! Ga je die in de kas of buiten proberen als het zaad uitkomt? Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Charly Geplaatst: 14 maart 2018 Geplaatst: 14 maart 2018 een zandbak voor volwassenen. Zeker leuk om te zien. En zo herkenbaar! (Je voelt je meteen een stuk minder raar als je zo op t forum leest. Dit in tegenstelling tot niet-forum mensen, die zich - al dan niet openlijk - achter de oren krabben bij al die potgrondsporen in de woonkamer. Enzo. De luffa gaat buiten tegen een zuid-schutting. Ik hoop dat ie dat voldoende vindt. De kas komt tjokvol met andere mooie groenten en fruit. Dus tenzij bijv mijn meloenen niet willen kiemen, is er daar geen plek. Quote wees bevriend met kleine dingen
Ann123 Geplaatst: 15 maart 2018 Geplaatst: 15 maart 2018 Oh, moet luffah nu al? Ik dacht hem samen met de pompoenen/komkommers /meloenen/courgettes te zaaien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.