Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Afgelopen weekend flinke stappen in de tuin gemaakt. Hubby had het glas er weer netjes ingemaakt dus klaar voor gebruik.

Gezaaid Maart: ( binnen op de vensterbank)

Tomaten 11 maart:

Yellow pearl

Black russian

Large vleestomaat

Pere maga

Tiny Tom

Black keeper ( 11/3 ...5 plantjes van februari heb ik verspeend)

Eros

Ficarazzi ( 11/3...10 plantjes van februari heb ik verspeend)

Black & Red

dulcia

Paprika 11/3

Yellow sunbri....

Goldentreasure

rode puntpaprika

yolo wonder

Peper

Joe Long (2de poging)

schwarze peper

Cayenne

Groene peper

Peper colore

Overig:

artisjok 4 blaadjes in kas gezet

Peulen en bonen in de kas gezet

gekregen zaadjes van Jorieke Loeffa sponsjes 5x binnen en 5x in de kas gezet

Buiten in de moestuin:

11/3

Reuzenprei

spinazie

boomspinazie

rucula

veldsla

radijs

uien uitgeplant

rode en rijnsburger uien extra gezaaid

Geplaatst:
Gisteren heb ik de voor gekweekte tuinbonen in de moestuin gezet.

Kreeg wel commentaar dat ik veel te vroeg was met tuin bonen. .....

Als je ze eerst een beetje laat afharden is er niks aan de hand.

Sterker nog; mijn grote voorbeeld Charles Dowding zaait in september al tuinbonen zodat ze rond deze tijd een mooie voorsprong hebben voor een extra vroege oogst:

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de 6 fruitbomen en 2 struiken geplant. Waar ben in in hemelsnaam aan begonnen vanochtend...

Ik zal de ondoordringbare grond vanwege alle wortels-dramatiek besparen. Ik heb gehakt en gekettingzaagd als een beul.

Uiteindelijk een stuk(je) wortelvrij weten te maken en een peer en een gigantische rode bes geplant.

De overige zaken waren een stuk gemakkelijker in de grond te krijgen. Het is maar goed dat ik daarmee ben begonnen, want ik was als het andersom was geweest, vroegtijdig gestopt.

Ow ja: de grindtegels verwijderd waarmee ik een borderrand had gemaakt. Het was echt TE lelijk... zonde van alle moeite. Er zitten nu normale borderranden in. Een stuk beter idee.

Het onheilsstuk in kwestie:

Een a3439b7c697df8f3b9311100cba0c3d8.jpg

2 peren waarvan 1 stoof, de ander utan

2 kersen sweetheart

1 pruim jojo

1 nectarine nu nog in een iets te kleine pot. Een wisseltruc gedaan met de pioen die erin zat en die in de volle grond bij de stoofpeer en de rode bes. Ook nog 1 zwarte bes geplant en alles begoten met slootwater.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik probeer tuinbonen te zaaien, maar wordt iedere keer naar binnen geregend zo nog maar eens proberen, wil het echt graag en per se vandaag gedaan hebben

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb de tuinbonen in de tuin geplant onder een tunneltje.

De aardbeien heb ik in mijn verticale wand gezet. Hopelijk legt de taxuskever dit jaar geen eieren bij de plantjes.

Gisteren heb ik den kers (Sylvia) in een pot gezet.

Ik ben trots op mezelf, ik heb gisteren in het tuincentrum maar 1 impulsaankoop gedaan! Wel meteen een boom... Een dwergperzik (Bonanza). Die heb ik ook in een pot geplant.

Geplaatst:

- Turkse paprika’s om te vullen (helaas niet opgekomen).

- Hongaarse ras peper (niet heet).

- Turkse peper (Menderes acı kıl).

-Turkse tomaten (vrucht wordt heel groot).

Geplaatst:

Ewrten, eerste vroege mei o.i.d. Zaden liggen in garage, en ik loop niet weer door de regen om de naam precies op te zoeken, sorry. In ieder geval erwt.

En sluimererwt 'Ambrosia'. De naam belooft veel

Gezaaid in wc rolletjes en zelfgemaakte krantenpapierrolletjes.

De rest wordt t.z.t. t.p. gezaaid.

IMG084128321520951370.JPG

Geplaatst:

Het kleine plekje op de vensterbank dat gereserveerd was door Kat, wordt steeds kleiner. Hij kan er nog net opgerold in de zon liggen, tussen alle potjes en bakjes in. Vandaag is zijn plekje weer wat kleiner geworden, dankzij nieuwe bakjes met andijvie, venkel, koolrabi orach red plume, muismeloen en mini-pepino.

En als ik heel goed kijk, kan ik er nog wel een paar centimeter afhalen. Het is een gevaarlijk spelletje, dat landjepik, maar zo bevredigend!

49ABFB5A-FEEC-428F-B829-A03E129926C385601520957615.jpeg

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Ik heb nog wat erwten gezaaid en capucijners. Het andere deel van de capucijners ga ik morgen op de tuin zaaien en vervolgens afdekken met vliesdoek om te kijken of de muizen ze zo met rust laten. Ik had de erwten en de capucijners geweekt trouwens.

Herkenbaar Spitskool. Vandaag heb ik er een bakje prei bij gezet. Hoop dat ze het een beetje met rust laten. Hopelijk kan het eind volgende week naar buiten!

Geplaatst:

Erwt eminent, citroenthijm en nog meer ui.

Er is een piepklein plekje over... voor de pompoen en courgette... misschien schuif ik tzt de houtmand weer verder naar voren on plek te maken. Ik houd me vooralsnog in!

Officieel heb ik nog 1 kweekbak over in het kweekrek (onderste tray uiteraard), maar de jongste zit daar steeds in. Kweken met baby’s is niet altijd even makkelijk!

86b20bd56be1a266f7f11660823e80a1.jpg

Elk hoekje wordt benut

3b757775a8f11007007cd8f6fe6cd2a3.jpg

Geplaatst:

Vandaag ging een poes in mijn pas gezaaide kapucijners zitten plassen. Kon haar net op tijd weghalen. Ik had een paar in een iets grotere bak gedaan en dat vond ze een mooie kattenbak blijkbaar. Ik heb ze nu buiten gezet; is toch beter. De rest straks direct zaaien.

Thuis binnen katten, in de voortuin straks slakken en vogels, in de moestuin woelmuizen en konijnen.

Geplaatst:

@Nasuada Haha, het is echt een kat en muisspel, zo net voor het voorjaar. Maar eigenlijk heeft Carina gewoon gelijk, we moeten niet moeilijk doen; binnen de kat, buiten de slak. We moeten er maar mee leven.

En verder laat ik deze link hier nog even achter voor Mellie. Want met zo'n mooi groot raam kan je natuurlijk makkelijk nog de hoogte in. https://www.outside-life.nl/product/raampot-klein/

Geplaatst:

Hier ook leven in de brouwerij! (Al is het een beduidend kleiner feestje dan bij Nasuada )

De broccoletto, mizuna en pipiche (laatste niet op de foto). Laten zich als eerste van de weekend batch zien.

6AE17F5D-C91D-41D0-BEDB-035C83EDC42667261521047029.jpeg

Geplaatst:

Goed bezig Spitskool! Lekker he, die zaaikriebels.

Hier eindelijk tijd voorrrr (heeeel veel dingen maar vandaag extra bijzonder) de Luffa!

8509a4cc979b27699048797bb854111e.jpg

Van Jorieke gekregen.

Even voorweken en straks in de zaadbakjes onder cellofaan.

Super benieuwd of we sponsjes kunnen oogsten einde seizoen.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Jongens, wat een vreugd al die vensterbankfoto’s. Ik wacht nog even af of er meer bij komen en laat ze dan aan vriendlief zien. Goed bewijs dat ik niet de enige ben die een hele kamer voor toch een paar maanden omtovert in een zandbak voor volwassenen.

@ Charly de luffa, wat leuk! Ga je die in de kas of buiten proberen als het zaad uitkomt?

Geplaatst:
een zandbak voor volwassenen.

Zeker leuk om te zien. En zo herkenbaar! (Je voelt je meteen een stuk minder raar als je zo op t forum leest. Dit in tegenstelling tot niet-forum mensen, die zich - al dan niet openlijk - achter de oren krabben bij al die potgrondsporen in de woonkamer. Enzo.

De luffa gaat buiten tegen een zuid-schutting. Ik hoop dat ie dat voldoende vindt. De kas komt tjokvol met andere mooie groenten en fruit. Dus tenzij bijv mijn meloenen niet willen kiemen, is er daar geen plek.

wees bevriend met kleine dingen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...