speets Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Bijen, véél bijen... "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna pansje kevertje Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 (edited) 3 kiemblaadjes bij mijn Borage kiempje Edited March 8, 2018 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 Mijn krokussen staan volop in bloei, de blauwe druifjes beginnen kleur te bekennen en de tulpen zie ik elke dag groter worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 Madeliefjes heb ik hier (in Duitsland, niet ver van de Nederlandse grens) ook gezien.En de eerste bloeiende paardenbloemen heb ik ook al gespot. De bloempjes waren klein en hadden nauwelijks een steeltje, zodat de bloempjes op de grond lagen.Sneeuwklokjes en krokussen hebben we hier al vanaf de tweede week van februari.Madeliefjes bloeien hier al even, ik zag er deze maand al meerdere op wandel, tussen de weiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 Citroenvlinder, gister al "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 13, 2018 Author Share Posted March 13, 2018 Wat drie blaadjes bij een kiemplantje nou met fenologie te maken hebben weet ik niet... Maar mijn Camelia staat weer in bloei.Dit jaar dus op 12 maart, in 2017 op 30 maart, in 2016 pas op 9 april en in 2015 op 18 maart.Behoorlijk vroeg dus dit jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 13, 2018 Share Posted March 13, 2018 Dit weekend de eerste kievitten zien vliegen in de meersen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
annaelizabeth Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Eerste bloeiende klein hoefblad. Laat, in verhouding tot andere jaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna pansje kevertje Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Dat was dan mijn verkeerde opvatting van het woord geologie, ik dacht bijzonder in plaats van herhalend. Weer wat geleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Nu weet ik niet waar deze vraag precies thuis hoort, maar ik probeer het hier. In de editie van 2017 waarnemingen, had ik gepost dat de perenbomen in het dorp allemaal weer in bloei stonden. In okt ofzo was dat. Als dat gebeurt met een boom (niet perse peer), krijgt die dan in het voorjaar wel weer een normale bloei? Lijkt me zo veel van een boom vergen om nog een tweede x bloesem te krijgen in hetzelfde jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Jawel, krijgt ook nu weer bloei, maar ( beetje afhankelijk hoeveel bloemen toen ) dan nu ietsje minder dan eigenlijk gekund had.( niet hier op doorgaan, inderdaad behoorlijk off-topic ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 De eerste solitaire bijtjes zijn bezig met het renoveren van hun holletjes.Het gaatje aan de rechterkant heeft ook al bezoek gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 Net een citroenvlinder voorbij zien fladderen en er zitten verschillende bijtjes op mijn blauwe druifjes. De Japanse kerselaars van de overburen staan ook pril in bloei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 Ik zag een vleermuis fourageren Dat is heel vreemd, zo midden op de dag. Zal wel honger hebben na die lange winter... "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 25, 2018 Share Posted March 25, 2018 Bosanemoontjes, speenkruid en wilgenkatjes gespot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 30, 2018 Share Posted March 30, 2018 Peer Gieser Wildeman 24 februari 2017: Hetzelfde boompje, 25 maart 2018: Dit peertje ligt nu dus ongeveer vier weken achter t.o.v. 2017. Koud voorjaar 2018 versus mooi voorjaar 2017. 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimg Posted March 30, 2018 Share Posted March 30, 2018 Ben een weekje 130 km naar het zuiden. Ontdek daar dat de sleedoorn aarzelend begint te bloeien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted April 7, 2018 Share Posted April 7, 2018 De solitaire bijtjes hebben een week lang gevochten met z'n drieen om twee holletjes. Gisteren zag ik dat nummer 3 toch ook een plekje heeft gevonden. Inderdaad, in de onderkant van de zwengel van het zonnescherm. Voorlopig dus even heel voorzichtig gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted April 7, 2018 Share Posted April 7, 2018 Mijn vlier begint uit te lopen. Is nog een jonge struik die deze winter erg nat stond (wateroverlast gehad) en ziet er een beetje triestig uit. Hopelijk recupereert hij toch weer netjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
diesel4666 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 De Opal pruim staat in bloei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diesel4666 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Ook de eerste bloei bij de kers zichtbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ktrijn Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Mijn peer staat sinds gisteren in bloei! Het is het ras ‘Concorde’. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted April 11, 2018 Share Posted April 11, 2018 11 April 2017 vergeleken met 11 April 2018; de Chocoladewingerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luig81 Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Victor mundi (onder plastic geteeld) volle bloei, 2 weken later dan normaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Bloeiende pinksterbloemen en krent. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts