Mr bean Geplaatst: 17 januari 2019 Geplaatst: 17 januari 2019 Spinazie gezaaid vorige week....laat het voorjaar maar komen Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 17 januari 2019 Geplaatst: 17 januari 2019 Ach de prei is zo oud gooi alle zaadjes wel in 1 potje en dan de nieuwe zaadjes een paar in 2 potjes.Rarara welke ontploft Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
appelvrouw Geplaatst: 17 januari 2019 Geplaatst: 17 januari 2019 Vanmorgen de reuzeuien in bakjes gezaaid...multisowing ala C. Dowding. Vorig jaar voor het eerst, en is erg goed bevallen ....Is er eigenlijk een topic over multisowing? Ik kon het niet vinden. Zaai je die uien binnen of in de kas? Misschien toch een topic aanmaken en foto’s? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 17 januari 2019 Geplaatst: 17 januari 2019 eigenlijk Gewoon zoals hij verteld op joeptjoep.... Binnen zoals je altijd een zaadje zaait, maar dan 5 of 6 zaadjes in een potje. Tot opkomst, daarna onder de lampen en gelijdelijk laten afharden na een paar weken uitplanten in volle grond.... Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 Okidoki. En dat geldt dan vooral voor ui en prei? Of ook voor sla bv? Ik deed vorig jaar multibietjes maar dat is eigenlijk altijd zo. En ook wat ui maar was niet helemaal tevreden.Nu gezaaid vandaag, lekker veel van alles in een potje: aubergines, pepers en wat paprikasoorten waaronder die lekkere gele die ik van Charly had. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Waaslander Geplaatst: 21 januari 2019 Geplaatst: 21 januari 2019 Gisteren wat zomerprei gezaaid .Ook een 5 tal bloemkolen Alpha dit voor spreiding van oogsten te kunnen beoordelen . Nu enkele bloemkolen gezaaid en er staan 10 planten in de koude serre gezaaid 1/10 uitgeplant 4/11 in P9 potten . Deze 10 gaan we nog eens splitsen 5 serre 5 buiten . De Weeuwenteelt bloemkool doen het voorlopig goed , ben benieuwd hoe deze de vorstperiode gaan overleven staan verhoogd in serre .De vroege zaai zal uitdaging zijn deze laten groeien maar niet fileren. Quote
tds Geplaatst: 21 januari 2019 Geplaatst: 21 januari 2019 Hier gingen vorige week de tuinbonen de grond in Quote
Joke's moestuin Geplaatst: 22 januari 2019 Geplaatst: 22 januari 2019 Vandaag 7 spitskooltjes verspeent. Groene Hispi en rode Redruth. Ze staan nu nog op een onverwarmde kamer in het licht. Als ze wat groter zijn gaan ze in de koude bak. Quote
UrbanGreenChick Geplaatst: 22 januari 2019 Geplaatst: 22 januari 2019 Rucola en chili pepers in pot Quote
Amrutten Geplaatst: 22 januari 2019 Geplaatst: 22 januari 2019 6 soorten paprika gezaaid.Rode puntpaprika van de MakroGele puntpaprika, Grieks zaadGele blokpaprika, Italiaans zaadCalifornian wonderFrans 2017 en Frans 2018 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 januari 2019 Geplaatst: 22 januari 2019 Nog wat extra pepers en aubergine gezaaid. Charly die gele puntpaprika, ik heb het vast al eens gevraagd, heb je daar een naam van? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Amrutten Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 (aangepast) 4 dahlia's opgepot om stekken van te nemen.House of orangeLilac timeChat noirGina LombaertAls het iets oplevert, zet ik ze in mijn ruillijstje erbij. 25 januari 2019 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 Uien bedforshire, wedstrijduien waarvan de naam me even ontschoten is, prei bleu d hiver. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 25 januari 2019 Geplaatst: 25 januari 2019 4 dahlia's opgepot om stekken van te nemen.House of orangeLilac timeChat noirGina LombaertAls het iets oplevert, zet ik ze in mijn ruillijstje erbij.Nu al??? Hoe ga je dat precies doen?Misschien beter in dahlia topic antwoorden Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Saalk86 Geplaatst: 26 januari 2019 Geplaatst: 26 januari 2019 Vandaag begonnen met de tomaten! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
marijke Geplaatst: 28 januari 2019 Geplaatst: 28 januari 2019 Vanmiddag peper, paprika, zomerprei en aubergine gezaaid.Serehstengels op water gezet. Quote
Joke's moestuin Geplaatst: 29 januari 2019 Geplaatst: 29 januari 2019 Vanmiddag spitskool gezaaid Cape horn. Een paar zaadjes maar. Ik ga proberen mijn oogst zo veel mogelijk te spreiden. Vorig jaar had ik teveel tegelijk klaar om te oogsten. En dat werkt niet! Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2019 Geplaatst: 29 januari 2019 Een heleboel wortels van de Jiagolan ( onsterfelijkheidskruid) in mijn Key hole garden tegengekomen en opnieuw opgepot. Deno uitgezaaide Zinnia`s ( was een kiemtest) toch maar opgepot. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 30 januari 2019 Geplaatst: 30 januari 2019 Voor de schooltuin met mijn kindjes heel veel gezaaid. Zo leuk hoe gezellig dat samen is! Wel een stuk trager en een boel rommel.. afijn. Hoort er bij. Van aubergines tot paprikas, ui. Dat soort dingen. Het was een gezellige boel! Quote
Sandra Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 Telt voorbereidingen van de grond om daar morgen champignons in te doen ook mee , Dat is het eerste wat ik dit jaar heb gedaan voor de tuin aan voorbereiden/ zaaien en straks planten.. Quote groetjes Sandra
Waaslander Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Vandaag 4 poot zoete aardappelen gekocht en geplant . Misschien volgens velen nog vroeg maar vorig jaar had ik dit nog 2 maanden vroeger gedaan en geen echte problemen mee gehad. Quote
Charly Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Alll mijn pepers en paprika’s. Al zaaiende toch weer wat wijzigingen in mijn schema aangebracht. De exotische Numex suave was geweldig. Maar wel heftig. Kan ik toch wel een jaartje zonder. En ook de Hungarian Wax, heerlijk. Maar ik heb de Aji Blanco Chrystal ook al. En wilde perse dit jaar de Jaloro en Sweet heat proberen. Dus dan maar ff zonder mijn Hongaarse peper. Wel wat extra Chinese Five Color. Want mams wil ook een paar plantjes. Voor mijn vader juist een extra Kapia en Morgenrot. Ah. En ik was bijna Nasuada’s rode paprika vergeten. Dus daar op t laatste moment ook nog een vakje voor ingeruimd. En nu maar afwachten. 3 x 24 plantjes= 72 in totaal. En zoals elk jaar weer benieuwd of ze allemaal opkomen! Quote wees bevriend met kleine dingen
geert h Geplaatst: 3 februari 2019 Geplaatst: 3 februari 2019 Ik heb vandaag verschillende soorten sla in de kas gezaaid, te weten: pluksla, rode kropsla, ijsbergsla en rucola. Nu weet ik dat diverse soorten sla in januari al gezaaid worden in de kas, maar twijfel ik over de ijsbergsla. Maar ik zie wel wat het word, het zaad is twee jaar oud en het mag daarom van mij dit jaar gerust op. Quote
Nasuada Geplaatst: 3 februari 2019 Geplaatst: 3 februari 2019 Wat lief dat je aan mij denkt Charly !Klikt allemaal weer leuk.Dit weekend stond in teken van de dieren komende week de voorbereidingen van voorzaaien.Zin 8n. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Patrijs Geplaatst: 3 februari 2019 Geplaatst: 3 februari 2019 Vandaag geplant: Rode sjalotten ---volle grond ( eigen pootgoed)Chinese bieslook ---volle grond ( verplant van onder glas) St. Jansui --- volle grond ( verplant )Sla ---onder glas ( verplant van volle grond)Selder ---onder glas. ( verplant van onder glas)Een meter bieslook --- onder glas ( gescheurd en verplant van volle grond) Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.