Vik Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 Geen probleem, wou gewoon zeker zijn dat ik niets mis had gedaan. Het was door zijn vorm moeilijk om de peper op een andere manier te meten, kantelde altijd wel naar ergens bij het verleggen... Ik hoop alleszins nog een langer exemplaar te kunnen voorleggen de komende weken 1 Quote
Beukwood Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 11 uren geleden, HuubvG zei: @Beukwood , deze peper komt jammer genoeg niet op de lijst. Zie nog even de allereerste post in dit topic, inclusief updates. Je hebt namelijk de peper afgedekt, dat is niet toegestaan. De steel en kroon mogen moeten eraf (meestal levert dat netto een paar mm extra peper op). Persoonlijk vind ik de foto nogal onduidelijk, probeer duidelijke foto's te maken. Beter zo of wil je zeggen dat plakband niet is toegestaan? Overigens zonder steeltje heb in 2 mm moeten inleveren 😛 kroontje was er al vanaf op de vorige foto trouwens. In het donker een foto maken is dus ook geen optie Quote
HuubvG Geplaatst: 4 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2020 ja, niet afdekken eigenlijk, ook niet met doorzichtig plakband, vind ik. Tja, het lijkt me goed om streng en duidelijk te zijn. Beter nu daar tegenaan lopen dan aan het eind van de wedstrijd. Het zal om de millimeters gaan uiteindelijk! 🙂 Quote
siemen Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 (aangepast) Aangezien het om de mm's zal gaan hierbij mijn volgende inzending: 20.5 mm Een paar mm is voorlopig genoeg voor de eerste plaats. Volgende inzendingen zullen alleen doorgegeven worden als er nog langere exemplaren geoogst worden. Deze zal alvast verwerkt worden tot een pikante ketchup 😈 @HuubvG Aanpassing van lengte 20.5 CM 8 augustus 2020 aangepast door siemen aanpassing lengte van mm naar cm 4 Quote
ADOPEG Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Hier dan mijn instapper, vollegrondsteelt. 16,5 cm Maar na een magische behandeling 17,1: Blokje ligt precies bij de 0 cm, peper daar tegenaan, lijkt mij wel een waardevolle toevoeging, van foto's vertekenen nogal. Maar mag deze behandeling? Peper is niet geknakt. 2 Quote ~ Vita rosa est ~
prettig gestoord Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Ze groeien prima, nu 1 rode kunnen oogsten Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
rorror Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Had gister een gigantische rode wedstrijd peper geoogst. Die kwam zeker wel in de richting van 22mm. Hoop niet dat de rest daar jaloers op wordt! 😋 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Veldjesgraaf Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Oei, ik waande me al op het podium. Overladen met eeuwige roem. Zal mijn pepertjes nog eens aanmoedigen. Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 2 hours ago, rorror said: Had gister een gigantische rode wedstrijd peper geoogst. Die kwam zeker wel in de richting van 22mm. Hoop niet dat de rest daar jaloers op wordt! 😋 22 mm? Die doet mee voor het kabouterklassement. Of bedoel je 22 cm? Daar pak je ruim de koppositie mee. Kom maar op die foto 2 Quote
rorror Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 @Veldjesgraaf Ik dacht wel dat er iemand overheen zou lezen. 22mm is juist haha. De rest van mijn pepers komen niet over de 14cm heen. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
ronnie24 Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 heb vandaag mijn eerste wedstrijd pepers geoogst De langste die ik kan meten is 13 cm voorlopig doe ik niet mee met de grote jongens die gemeld zijn misschien komt het hier nog ronnie24 Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 wow @siemen wat is je geheim? Hier zeeeeeeer overvloedige oogst maar alles rond 15/16 cm en inderdaad ook steeds een paar van die opgerolde pepers ertussen. Ik voorzie iedereen van pepers en dan nóg gaat een deel weg omdat het teveel is, dus wat dat betreft productieve planten (buiten in pot en vollegrond, geen kas). Quote
advanbrunschot Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 (aangepast) Ik ben helemaal een tijd stil geweest hier. De peperplantjes deden het heel slecht bij mij in de fase dat ze nog binnen in potjes stonden. Na het uitplanten in de buitenlucht zijn de planten helemaal bijgekomen en begonnen de pepers ook te groeien. Maar vooral in de dikte en niet in de lengte. Maar dan nog, ik ga de langste zoeken en de foto insturen. Misschien een mooie eindsprint? 8 augustus 2020 aangepast door advanbrunschot Quote
siemen Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Heb eigenlijk totaal geen geheim. De plant waar deze van afkomstig is heeft een tijdje verwaarloosd in de serre gestaan. En dan uiteindelijk maar in een grote pot op het terras gezet in potgrond. Voorlopig nog maar 1 maal vloeibare voeding bijgedaan. Mijn eigen indruk is wel dat de planten op het terras het veel beter doen dan in de serre. In de serre wel veel pepertjes maar niet echt lang. rond de 14 à 15 cm. Misschien dat deze te snel afrijpen terwijl die op het terras iets rustiger kunnen groeien doordat het minder warm is. Quote
Erny Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Nou... elke keer als ik denk... Hee de mijne komt in de buurt... komt er weer iemand met nog een langere peper... grrrrrr..... Zo nemen we die koppositie natuurlijk ooit over maar blijven we in het peleton hangen... 1 Quote
Saalk86 Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Leuk om te lezen, al die berichten en foto’s! Ik hoop nog met een goede inzending te komen, maar 22 cm is wel héél lang! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
HuubvG Geplaatst: 8 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2020 @siemen en @rorror, het scheelt bij jullie maar een paar mm, maar jullie staan bijgeschreven onder aan de lijst! @siemen, kijk nog eens goed wat je bij je foto hebt geschreven...🙂 (hint: 205 mm) Quote
rorror Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 (aangepast) @HuubvG Wat lief! ❤️ Op de lijstgezet, zonder dat ik een meet-foto gepost heb! @advanbrunschot Is dat wel de wedstrijd peper, het uiterlijk van de vrucht is zoveel anders dan alle andere pepers hier. 8 augustus 2020 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Vinky Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Knap hoor, pepers van 20 centimeter en meer 👌 Hier halen ze de 16 niet eens. Maar ik heb wel een groepsfoto van de pepers die al buiten de competitie liggen. 6 Quote
HuubvG Geplaatst: 8 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2020 @rorror, geintje, komt goed! @advanbrunschot, rorror zegt het ook al, ze lijken niet op de wedstrijdpepers al zien ze er mooi uit. Lijkt wel op jalapeño's al zijn ze daarvoor aan de lange kant. @Vinky, 1 Quote
advanbrunschot Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 1 uur terug, rorror zei: @HuubvG Wat lief! ❤️ Op de lijstgezet, zonder dat ik een meet-foto gepost heb! @advanbrunschot Is dat wel de wedstrijd peper, het uiterlijk van de vrucht is zoveel anders dan alle andere pepers hier. Ik weet het ook niet 100% zeker dat dit de wedstrijdpeper is, vandaar dat ik ook geen inzending ga doen. Volgend seizoen hoop ik een kasje te hebben, dan zal het wel beter gaan. Tenminste dat hoop ik. Quote
siemen Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 @HuubvG Ik heb de lengte aangepast van mm naar cm. Nu hopelijk correct 1 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 9 augustus 2020 Geplaatst: 9 augustus 2020 Vandaag weer een 20+ peper geoogst. Net niet genoeg om de koppositie van Siemen weer over te nemen. Wat er nog aan de plant hangt belooft nog wat. Gisteren weer flink gesnoeid. Kromme pepers geplukt en het onderste blad weggehaald. Een kampioenskandidaat moet in ieder geval vrijuit kunnen groeien. Nog een week of zes te gaan en we hebben nu de ideale omstandigheden voor mooie pepers. De tuinman daarentegen snakt naar koeler weer. Geweldig afzien zo'n wedstrijd.😀 Quote
redzebra Geplaatst: 9 augustus 2020 Geplaatst: 9 augustus 2020 ik vraag me af, voor zo'n wedstrijd zou het dan niet interessanter zijn om maar een paar vruchten te laten staan of gaat dat niet op voor een peper? Quote
HuubvG Geplaatst: 9 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2020 @redzebra, als je een beetje meeleest hier dan lees je vanzelf je antwoord. Ja, het is eerder gevraagd en nee, niemand weet dat eigenlijk nog en ja, er zijn al deelnemers mee aan het experimenteren. Dus blijf het volgen, we zullen zien! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.