woldistel Geplaatst: 15 juni 2023 Geplaatst: 15 juni 2023 @MellieMisschien moet ik het woord oud weghalen. Gewoon zweet, dan. En ik zei niet dat ik het vies vind hรจ ๐ 1 Quote
Mellie Geplaatst: 15 juni 2023 Geplaatst: 15 juni 2023 Je poging wordt gewaardeerd hoor! Maar op de een of andere manier denk ik bij naar kattenpis geurende planten toch niet direct aan iets wat ik vrijwillig in de tuin wil Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2023 Geplaatst: 15 juni 2023 Het valt wel mee als je er zelf niet in gaat liggen rollen. En er komen heel veel bijen op af ik had vaak de zwarte houtbij in de scharlei. Prachtige plant vind ik! 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde ย ๐
fre3ke Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 (aangepast) Edit: ik weet het al, het is de bidens Blazing Fire van vorig jaar. Blijkbaar een instabiele cultivar, die dit een ander uiterlijk heeft. Volgend jaar is hij waarschijnlijk helemaal geel. ย Er groeien twee soorten blad aan deze planten: geveerd en gekarteld, en het blad is vrij donker met een roodtint. ย 9 juli 2023 aangepast door fre3ke Quote
Lia56 Geplaatst: 19 juli 2023 Geplaatst: 19 juli 2023 @loesย ik had dit niet gelinkt aan die gele bloemenzee die je altijd ziet in de lente Quote
Patrijs Geplaatst: 19 juli 2023 Geplaatst: 19 juli 2023 Biodiesel......๐คซ Quote De moestuin van Patrijs
HuubvG Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 Obsidentify kon deze niet duiden, het lijkt me een algemeen rotsplantje. ย ย Vergeten er een aansteker bij te leggen, maar hier in in een potje van 5 cm: ย Quote
MSDG Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 Zouden strobloemen moeten zijn? ๐ค Dat zijn ze niet, wat heb ik voor โmooisโ in de tuin?ย ย Vind dat hele felle paars en roze niet echt mijn ding. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
appelvrouw Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 Is het niet zoโn margrieten mengsel? Spaanse margriet bv. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde ย ๐
acpronk Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 @MSDG ik denk aster, aan de groene kraag onder de bloemen te zien. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 @HuubvGย Zal er รฉรฉn zijn uit deย Echeveria familie. Welke variant ervan weet ik niet. ย ย Hier een youtube kanaal van een vetplant verzamelaar. Die heeft er een paar duizend staan, wel leuk om te kijken als je er wat meer van te weten wilt komen. https://www.youtube.com/@GrowingSucculentswithLizK/videos 1 Quote ย Gebreksverschijnselen, aandoeningen,ย in Paprika of Pepers. ย
HuubvG Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 @tielse flipje heeft het over huislook (Sempervivum) en daar lijkt het op, als ik daarop zoek. @rorror, moeilijk om verschil te ontdekken, is het dan toch een vetplant uit de familie Echveria? Wel een mooie link, leuk om te bekijken, wat een soorten! Beiden bedankt voor de reactie. Quote
Mellie Geplaatst: 25 augustus 2023 Geplaatst: 25 augustus 2023 Ik heb geen idee wat het is. Ik heb het in elk geval niet gezaaid. Extreem zacht en aaibaar blad. Lijkt op een cucurbitea achtige, maar dan donzig. Wie het weet, mag het zeggen. Quote
Mellie Geplaatst: 25 augustus 2023 Geplaatst: 25 augustus 2023 En nog iets wat een verrassing isGeen idee wat het is. Er lijkt bovenop een bloemachtig iets aan te komen. Staat ineens midden tussen de courgettes. Quote
Arja Geplaatst: 25 augustus 2023 Geplaatst: 25 augustus 2023 Eerste lijkt wel een komkommer? ย Tweede misschien een stekelnoot? Quote
Mellie Geplaatst: 25 augustus 2023 Geplaatst: 25 augustus 2023 Eerste lijkt wel een komkommer? ย Tweede misschien een stekelnoot?Eerste is mega zacht en aaibaar. Ik heb nog nooit een komkommer achtige gehad die echt zacht was. Stekelnoot ga ik googelen. Quote
Mellie Geplaatst: 26 augustus 2023 Geplaatst: 26 augustus 2023 Yep die tweede is zeker een stekelnoot! Dank je wel. Iemand enig idee wat verrassing nummer 1 is? Het heeft wat weg van een courgette/komkommer achtige. Een klimmertje. Blad is om en om en mega zacht. Ook steeds maar 1 bloem bij de oksel van het blad. Quote
Mellie Geplaatst: 26 augustus 2023 Geplaatst: 26 augustus 2023 lagenaria siceraria?Goh. Dat zou het zo maar kunnen zijn. Dank! Ik heb wel zaden ervan, maar we hebben ze niet -bewust- gezaaid. Misschien toch met heen en weer lopen met de zaden er een uit gevallen. Ik heb ze nl wel mee naar buiten genomen om op enig moment voor de derde x cucurbitea te zaaien. Wat leuk! En wat een belachelijk zacht blad. Totaal niet zoals de broeders en zusters. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.