Annem@rie Geplaatst: 29 mei 2021 Geplaatst: 29 mei 2021 Ik heb eindelijk weer even wat rust in mijn hoofd. Er moest zo ontzettend veel geplant worden, alles stond op het terras bij elkaar en daar keek ik al de hele week tegenaan: heel veel zonnebloemen, een vijg, pioenrozen, een sering, afrikaantjes, lavatera, artisjokken en boontjes, heel veel boontjes. Die laatste had ik op een stuk gepland wat nu wel uitgebloeid zou zijn, maar daar beginnen ineens prachtige bol irissen te bloeien. Beetje laat toch? Boontjes staan nu ergens anders. Tussendoor natuurlijk nog van alles en nog wat: mieren bestrijden, potten uitzoeken, gras maaien, planten water geven. Wat nu nog moet is te overzien: palmkool, boerenkool, cucameloen, courgette en patisson. Daar ga ik morgen mee aan de slag. Moe maar voldaan! 2 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 29 mei 2021 Geplaatst: 29 mei 2021 Weer wat sperziebonen plantjes in de volle grond gezet. Nog niet genoeg,dus morgen maar rechtstreeks de grond in. Quote
Bearded johnie Geplaatst: 29 mei 2021 Geplaatst: 29 mei 2021 Wortels en radijs gezaaid en knolselderij geplant Quote
Swa Geplaatst: 30 mei 2021 Geplaatst: 30 mei 2021 7 kiwibessen geplant. Direct ook paaltje naast gezet die ik wat later ga verbinden want ik wil er een groene tunnel van maken. De slaatjes die moesten worden overgeplant staan uiteindelijk nog in zaaitrays, die plantjes waren nog te klein. gezaaid: Slabladige basilicum Gewone basilicum Hélichrysum italicum (een soort valse curryplant) Ijsbergsla Groene gekrulde sla Pak-choy Quote
marjoleinvdh Geplaatst: 30 mei 2021 Geplaatst: 30 mei 2021 Gisteravond wat knolvenkel van de wedstrijd gezaaid in een makkelijke moestuin mini, dan kan ik ze goed in de gaten houden thuis. vanmiddag gaan broccoli en spitskool plantjes de grond in. Misschien zaai ik ook wat knolvenkel in de moestuin Quote
spike Geplaatst: 31 mei 2021 Geplaatst: 31 mei 2021 snijbonen en zonnebloemen voor gezaaid in bakjes Quote
Patrijs Geplaatst: 3 juni 2021 Auteur Geplaatst: 3 juni 2021 Prelude boontjes gelegd. Quote De moestuin van Patrijs
donaldk Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Op 18-3-2021 om 19:14, Mellie zei: Ik heb amaranth gezaaid die ik van Flup had en ook tomatenzaadjes van haar. Of ja. Uit de bio doos via Flup. Geen idee eigenlijk of ik te vroeg ben voor amaranth. Welke Heb je gezaaid? Is het een grote of kleine soort? Is het met staande of hangende bloemtrossen? Als ik het goed begrijp ben ik nog net niet te laat om te zaaien. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
RobO Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 nz spinazie uitgeplant/weggegeven turkse spinazie gezaaid, alle oude planten schieten giga door nu pompo uitgeplant, veel te veel aardappels gepoot, stengel van 5 mooie planten was schuin omhoog doorgeknaagd, veenmol? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 Door de engerlingenplaag dit jaar, loop ik hevig achter. Veel wordt opgegeten en ik had er echt geen zin meer in. Maar goed, je moet toch door he.. Dus ik heb vandaag maar weer wat rijtjes gezaaid, o.a. peterselie, witlof, bietjes, nog wat suikermaïs, en de wedstrijd venkel. Dit weekend zal ik ook nog radicchio, krulandijvie, pluksla, en meer bietjes zaaien. Ook heb ik gisteren nog maar wat aardappels in de grond gedrukt, de zoete aardappels doen het slecht en ook daar zijn er wat van opgegeten van onderaf. Dus dan hebben we hopelijk tenminste genoeg te eten deze winter? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
redzebra Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 Idem hier, rondje tuin gedaan 2 koolrabi's en 1 bloemkool zo goed als gesneuveld, ik heb ze er nog niet uitgedaan dat zal voor morgen zijn. Maar kan al voorspellen dat de wortel ingevreten is door engerling. Morgen op de planning pompoenen op definitieve plaats ( 3 stukken had ik al klaargemaakt) maar heb nog een extra nodig voor de vierde soort en dat wordt een stukje dat ik al jaren verwaarloosd heb, brandnetels, braambessen, ik zie er al naar uit. Verder de eerste zaadjes van de wedstrijd en nog wat bonen voorzaaien en vooral schoffelen. Quote
Vinky Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 (aangepast) Hier komen nog steeds amaranten spontaan op @donaldk, waar ze vorig jaar hun zaadjes lieten vallen, al is het niet meer zo veel als de afgelopen weken. Toevallig had ik gisteren nog een zestal uit de volle grond gestoken om ze op te potten. Het gaat om Amaranthus Caudatus die ruim 1 meter hoog wordt met hangende bloempluimen die tot te grond kunnen reiken. Ik heb geen ervaring met andere amaranten, maar je bent denk ik net niet te laat om ze nog te zaaien. Succes op het laatste nippertje! Verder ga ik met dit broeierige weer even niets zaaien. Wel heb ik zinnia's en goudsbloemen uitgeplant, die nodig uit hun zaaipotjes moesten. Oh, en jammer, zoveel mooie zaailingen van leeuwenbek en er is nu geen ruimte voor. Dan maar overpotten naar een ruimerebehuizing. 4 juni 2021 aangepast door Vinky Quote
Mellie Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 Welke Heb je gezaaid? Is het een grote of kleine soort? Is het met staande of hangende bloemtrossen? Als ik het goed begrijp ben ik nog net niet te laat om te zaaien. Ik heb de soort van@Flup gezaaid. Verder weet ik alleen nog dat het een rode is met lange aren waar ik instantaan verliefd op werd. Volgens mij ben je niet te laat met zaaien. Vergeet ik helemaal te zeggen wat ik heb gezaaid. Tomaat principe de borghese en tomaat calmona; een echt Sardijnse tomatensoort. Ben er erg nieuwsgierig naar. Schijnt vruchten van wel 850 gram te kunnen geven! Heb er foto’s van gezien op een weegschaal, dus ben extreem nieuwsgierig ernaar! Ook een zucchini bianci di trieste, pompoen en/of courgette waarvan de etiketten ondanks de stift van €8 en beloofde watervastheid onleesbaar zijn en de resterende 6 mais golden bantam. Of de aztek. Nou ja. Zie het wel als er kolven aan zitten welke van de 2 het is 2 Quote
Annem@rie Geplaatst: 5 juni 2021 Geplaatst: 5 juni 2021 Geroosterde sesamzaadjes… 😬 Ik was in de keuken een laatste zaaironde aan het doen met oosterse kruiden en spruitjes. Toen ik klaar was zag ik wat zaadjes op het aanrecht liggen en ik dacht: dat is zonde dat ik wat heb gemorst. Die heb ik toen ook maar gezaaid. Ik realiseerde me pas later dat ik op die plek vanochtend mijn brood had gesmeerd. Bij naproeven bleek het om geroosterde sesamzaadjes te gaan 😂 Wat hopelijk op een groter succes uitloopt na het zaaien: Siam Queen basilicum, citroen basilicum, citroengras, gewone koriander, Mexicaanse koriander, rode shiso, Vietnamese munt, Chinese bieslook, lavas en paarse spruitjes. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 5 juni 2021 Geplaatst: 5 juni 2021 De rest van de komkommers, en de pepers en paprika's in de grond gezet.Binnenkort de tomaten, maar moet eerst opschrijven en meenemen welke indeterminate en welke struiktomaten zijn. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Flup Geplaatst: 5 juni 2021 Geplaatst: 5 juni 2021 @donaldk en @Mellie Hangende amaranth: Had hiervan planten van de buurvrouw gekregen. Zij noemde het Fuchsschwanz (vossenstaart), maar of dat ook de soortnaam is, geen idee. Quote
donaldk Geplaatst: 5 juni 2021 Geplaatst: 5 juni 2021 Ik heb mooie grote opstaande soorten gezien in een blog hier op het forum. Bij blog kun je blijkbar niet citeren in de reacties, dus krijgt auteur geen melding. En hij zal vast niet vaak meer kijken in topic van twee jaar geleden. Die Okite: Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Patrijs Geplaatst: 5 juni 2021 Auteur Geplaatst: 5 juni 2021 (aangepast) Een dozijn andijvie. En een duo Dahlia's. 5 juni 2021 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Moonsparkle Geplaatst: 5 juni 2021 Geplaatst: 5 juni 2021 Nog wat sperziebonen hier en daar waar ik nog wat ruimte had Quote
Swa Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Verrassingsbezoek gisteren had een spontaan gegroeid vijgenboompje mee als kado 😊. Was al een 90cm hoog. Direct gaan planten natuurlijk. Mmmm.... ben wel een steun vergeten plaatsen, zou ik dat niet beter alsnog gaan doen? Quote
Patrijs Geplaatst: 6 juni 2021 Auteur Geplaatst: 6 juni 2021 Een dozijn snijbiet en een rij sla geplant. Quote De moestuin van Patrijs
DannyL Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Vandaag de tomaten maar eens naar de kas en tuin verhuisd.. stonden al echt te lang binnen. Morgen ook maar weer eens wat kruiden de kas in Quote
Arja Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Behalve de eerste dingen geoogst, vandaag ook nog gezaaid en uitgeplant. 2 courgettes Amsoi Mizuna Sla Bosui en een paar extra bonen bij hun buren gelegd. Quote
Patrijs Geplaatst: 8 juni 2021 Auteur Geplaatst: 8 juni 2021 Boerenkool, winter en Palmkool voorgezaaid in een pot i.v.m. knolvoet. Quote De moestuin van Patrijs
Plotiemoos Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Ik heb een steigerhouten kweekbak gekregen van 1.25 bij 1.25 mtr. Stond er al een tijdje. Maar nu belegd met gaas, plank in het midden en de helft gevuld met potgrond. Daarin de bosuitjes gedaan, dille en selderij voor de soep. Ziet er goed uit. Morgen naar de moestuin, mais poten, broccoli, en nog veel meer. Eindelijk de tuin weer wat leger Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.