Arja Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 (aangepast) Ook hier lekker kapucijners, peultjes, doperwten en tuinbonen geplukt en samen met wat oerprei in een pan gegooid met currypasta uit de tijdmachine en een pakje kokosmelk. mmm! 19 juni 2021 aangepast door Arja 5 Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 Wok van asperges en peulen..en sla, altijd maar weer sla😋😋 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 20 juni 2021 Geplaatst: 20 juni 2021 (aangepast) Bietjes uit eigen tuin met aardappelen uit de tuin van mijn papa. Zo lekker! Erdoor zitten gebakken knoflook, ui, oerprei uet, champignons en appel. Smullen! 20 juni 2021 aangepast door Arja 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 20 juni 2021 Geplaatst: 20 juni 2021 Lekker die kroten. Zekers als je jong en vers uit de tuin zijn. Hier schieten ze nog niet op vandaar weer peultjes met sla. 1 Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 dijviestamp, met biefstuk, aardbeien toe met malbec uit de aanbieding, lekker volle fruitige wijn 1 Quote
Mellie Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Andijviestamppot met groene en roze andijvie en verse knoflook! 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Op 19-6-2021 om 21:08, Arja zei: samen met wat oerprei Ga ik nu ook doen. Alleen de oerprei laat ik zitten neem ik een verse ui voor! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Mijn oerprei mag vandaag een duet doen met het eerste kropje andijvie. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 juni 2021 Auteur Geplaatst: 21 juni 2021 Pitabroodjes gevuld met rode ui, een paar peultjes, augurk, en gedroogde tomaatjes (op olie) van Yuras. En dan falafel er in. Totaal niet zelfgemaakt, die falafel, gewoon uit de winkel. Maar lekker hoor! Voor morgen een recept met peultjes (of pak ik de sugar snaps ) en filetlapjes op een bedje van polenta. Nog niet eerder gemaakt, ik ben benieuwd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Aardappels met sla en asperges, peultjes, doperwtjes, tuinbonen en suikererwten. Toetje aardbeien. Quote De moestuin van Patrijs
Jeanne heijmans Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Bloemkool en aardappels uet.en rabarbermoes. Verder Vietnamese loempia's gemaakt met witte kool en wortels uet 1 Quote
Fritsies Moestuin Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 (aangepast) Naar wat vanavond bleek, eergisteren een heerlijke paksoi uit de moestuin genuttigd. Heerlijk in de wok. 21 juni 2021 aangepast door Fritsies Moestuin 3 Quote https://www.facebook.com/FritsiesMoestuin Nil volentibus arduum.
RobO Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 rijst, snaps, tempeh, ei, serundeng dzz: tempeh doen we in blokjes van 1x1x2, in een schaal licht schudden met engelse kerrie, kentjur, P&Z dan wokken in een flinke laag hete olie tot korstje, serveren met een drup zoete ketjap Quote
rorror Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 Weer een lekker bakje weggesnoept. 3 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 10 uren geleden, RobO zei: engelse kerrie Welke kerrie is dan Engelse kerrie? Bedoel je dan Garam Massala oid? wij maken straks stamppot van sla, ik heb twee grote kroppen geoogst. Ik doe er lekker veel groen ( en paars, het is een tweekleurige sla) in en verder van de bioboer verderop wat gerookt spek. En een restje aju, met jonge uitjes. Mijn maag begint spontaan te knorren terwijl ik dit schrijf. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Swa Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 Een hele stuikt frambozen in situ verorbert. (twas maar een kleintje) en daarnet 2 liter Marokkaanse muntthee gemaakt. Wat gaat de munt nu hard zeg met dat vochtig weer Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 Stamppot van Sla. Bij gebrek aan andijvie. We hebben deze sla, het zijn enorme en hoge kroppen. Ik had gedacht dat er niets van over zou blijven maar dat viel alleszins mee. Lie had er twee gebruikt, echt lekker, knapperig en een beetje zoet, maar op een lekkere manier, ik miste het bittere van de andijvie niet. Van de week ook maar eens gestoofd proberen, met kokosmelk bv. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 (aangepast) 24 minuten geleden, Swa zei: hele stuik frambozen in situ verorbert 🙄 Wij eten hier alleen de vruchtjes........ Niet dat er al wat aanzit hier, ik geloof dat ze nog moeten gaan bloeien zelfs. Maar vandaag hadden we peulvruchten, een rest van gisteren aangevuld met vers gedopte doperwtjes. Goed idee Appelvrouw 👍, in ieder geval beter dan doordraaien wat ik nu doe. 22 juni 2021 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 Slasoep is ook een optie als je veel sla hebt. Hier begint het ook door te schieten trouwens. Quote
RobO Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 15 uren geleden, appelvrouw zei: Welke kerrie is dan Engelse kerrie? Bedoel je dan Garam Massala oid? nee, die is anders; engelse kerrie is een mix van de Marokkaanse winkel, zoeter, minder koriander ik vind de Garam niet zo lekker in de mond, beetje zanderig/zepig smaken ik maak vaak een natte curry volgens Panjabi maar dat kost even tijd wij aten gister broodje knakworst vanwege allerlei activiteiten, "handgemaakt" van de super, bremzout... 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 3 uren geleden, RobO zei: een mix van de Marokkaanse winkel Is dat iets wat ze zelf maken? Foto van t zakkie anders? Hier kan ik wat kerrie betreft sowieso weinig krijgen, alle leuke marktjes waar ook wel eens een kruiden man stond zijn gesloten. Maar ik kom vast nog van de zomer in Nl. Ik ben gek op kerriesmaakjes! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 Gedopte erwten (kapucijners en tuinbonen nog niet klaar). Quote
Arja Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 3 hours ago, appelvrouw said: Hier kan ik wat kerrie betreft sowieso weinig krijgen Zelf mixen! Is heel gemakkelijk te doen als je een fijne toko in de buurt hebt, dat mis je daar misschien ook. Hier is een mixje, uiteraard aan te passen naar eigen smaak: 3 delen gemalen komijnzaad 10 delen gemalen kurkuma 5 delen gemalen korianderzaad 2 delen gemalen fenegriek 1 deel gemalen mosterdzaad 1 deel gemalen kardemom 1 deel gemalen cayennepeper 3 delen gemalen witte peper 2 delen gemberpoeder 2 delen gemalen piment 1 deel gemalen foelie 1 deel gemalen karweizaad 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 4 uren geleden, Arja zei: Is heel gemakkelijk te doen als je een fijne toko in de buurt hebt, Wij hebben dat niet maar mixen zelf de online bestelde kruiden : Kruiden kopen? Bestel kruiden online | Amazing Oriental | Amazing Oriental (orientalwebshop.nl) Vandaag als warme lunch rijst noedels met gemengde peulvruchten van de tuin, lekker met die kou. Quote De moestuin van Patrijs
fre3ke Geplaatst: 23 juni 2021 Geplaatst: 23 juni 2021 De eerste padron paprika's van de vollegrond. Zes stuks, heel weinig, en drie waren heet. Dat viel me wat tegen, de helft heet. Ik heb ze braaf opgegeten. Daarna had ik een beetje een warm buikje. Verder doperwten. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.