Lia56 Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 @appelvrouw Ook bij jou doen de zaailingen zo te zien t erg goed! Quote
sasschel Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 potver, wat zijn jullie paprikas al groot, ik heb ze toch te laat gezaaid. ze beginnen nu langzaam aan de eerste echte blaadjes te krijgen. Hopelijk word het nog wat. 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Bij mij zijn de 6 paprika en 6 peper soorten die ik dit jaar ga kweken inmiddels ook al flink gegroeid. In de meesten zitten al bloemknoppen, een paar bloeien zelfs al. Ze staan nu nog binnen voor een licht raam naast de tomatenplanten. Morgenavond ga ik ze naar de kas verhuizen, de echt koude nachten zijn nu voorbij. Mocht dat niet zo zijn dan verwarm ik nog wat bij met een electrische kachel. 6 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
MSDG Geplaatst: 11 april 2022 Geplaatst: 11 april 2022 Hier een groot verschil, de Ferenc Tender staan al 15cm hoog, prachtig vertakt en groot blad. De Italiaanse puntpaprika's groeien traag, heel traag. Hopelijk krijgen ze straks in de kas een boost en lukt het om rijpe vruchten te krijgen. Wanneer vinden jullie eigenlijk dat de plantjes groot/te groot zijn om naar de kas te verplaatsen? 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
willemGN Geplaatst: 13 april 2022 Auteur Geplaatst: 13 april 2022 (aangepast) Ik kwam dit filmpje tegen op YT van een volgens mij Zuid Koreanse maker. Deze teelt de paprika's buiten en deze haalt de eerste drie etages weg met bloemen, en laat vanaf de vierde etage bloemen uitlopen tot paprika's enig idee waarom? Filmpje 13 april 2022 aangepast door willemGN Quote [*]
Lia56 Geplaatst: 13 april 2022 Geplaatst: 13 april 2022 @Mai Pensato die zien er goed uit... hier een heel stuk minder maar ga er vanuit dat t later goed komt!! Quote
rorror Geplaatst: 13 april 2022 Geplaatst: 13 april 2022 @willemGN Wat mij opvalt in de video is dat in het voorjaar de planten er redelijk slecht bij stonden, dus wat groter opgekweekt werden en dus pas later vrucht aanzet. Daarbij komt dat hoemeer vruchten aan de paprika plant, hoe minder grote vruchten je krijgt. Dus wat vruchten uitdunnen of dieven is dan verstandig. Je ziet hem dus ook na de eerste grote paprika's een aantal kleine weg haalt, zodat de energie nog naar de eerste paprika's gaan. Kijk deze video's even: Dieven van paprika planten. https://www.youtube.com/watch?v=_0Ynz-gwUTI Niet toppen van paprika. (toppen en dieven niet met elkaar verwarren.) https://www.youtube.com/watch?v=s6jh_tcMfVw 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 16 april 2022 Geplaatst: 16 april 2022 Pepers en paprika's nu hier, 2 uurtjes geleden verpot in 3 liter (ik heb de manier van @rorror gevolgd). links de getopte, die beginnen ondertussen ook met bloemen te maken. Rechtse hebben heel wat vruchtzetting en laat ik staan voor wat vroeger oogsten.. 3 Quote
rorror Geplaatst: 16 april 2022 Geplaatst: 16 april 2022 Ik heb ook zojuist het restant verpot. Naar p9, halverwege kwam ik er achter dat ik de nummers vergeten was over te nemen... Dus via oude foto's planten vergeleken en nummers er hopelijk weer goed opgezet. Heb je ze nu elke dag buiten staan? Ik wou eigenlijk pas gaan afharden op 1mei. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 16 april 2022 Geplaatst: 16 april 2022 Ze gaan vannacht nog binnen, zal wat afhankelijk van voorspelde nachttemperaturen zijn. Maar lijkt een vroeg voorjaar te worden, ze blijven alleszins in pot staan tot na de ijsheiligen. 1 Quote
redzebra Geplaatst: 16 april 2022 Geplaatst: 16 april 2022 (aangepast) Deze, niks met tomaten te maken even door spoelen rond de 7 minuten maar plantjes paprika vorig jaar, mm moet ik ook even proberen Is ook vaak wat een commercieel praatje, want heeft een eigen webshop. Maar niettemin, hij heeft heel uitgebreide handleidingen en probeert ook alles zelf. 16 april 2022 aangepast door redzebra 2 Quote
Ruderalis Geplaatst: 7 mei 2022 Geplaatst: 7 mei 2022 Onze Paprika’s 🫑 zijn vandaag naar buiten gegaan, dit zijn de zaailingen van de gekochte rode Lidl Paprika, ze doen het goed maar zijn nog niet zo ver als wat ik van sommige hier in het topic zie! Ze zijn achter het raam opgegroeid dus zonder kunst licht 💡, het is een projectje van mijn vrouw. Grt en groei ze!😎 4 Quote
Pomodori Geplaatst: 9 mei 2022 Geplaatst: 9 mei 2022 Ik ga dit jaar voor het eerst paprika buiten proberen, omdat ik gewoonweg niet genoeg ruimte in de kas heb. Nou zitten er aan de meeste planten al behoorlijk wat vruchten. Moet ik dan nog extra oppassen met de nacht temperatuur? Quote
simonvb Geplaatst: 10 mei 2022 Geplaatst: 10 mei 2022 (aangepast) Extra oppassen lijkt me niet nodig, zelf nog niet gemerkt dat de vruchten zich anders gaan gedragen dan de planten zelf. Ze hebben overdag een 18° nodig en s'nachts een temperatuur van rond de 10°. Bij mij staan ze sinds dit weekend ook buiten. 10 mei 2022 aangepast door simonvb 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2022 Geplaatst: 11 mei 2022 Die van mij staan sinds dit weekend in de kas. 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RedTomato Geplaatst: 15 mei 2022 Geplaatst: 15 mei 2022 Mijn paprika's staan tot nu toe in de kas, wat is verstandig; kunnen ze naar buiten? Of nog beter even in de kas laten staan? Quote
Ruderalis Geplaatst: 15 mei 2022 Geplaatst: 15 mei 2022 (aangepast) Onze Paprika’s staan nu een week buiten en zijn goed aangeslagen, hoop dat t zo doorgaat, grt 😎 Update; de eerste bloemen verschijnen nu ook, de Paprika’s zijn goed aangeslagen buiten, 18 mei 2022 aangepast door Ruderalis 3 Quote
Ruderalis Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 De eerste bloemen gaan open in onze Paprika 🫑 planten, erg leuk om te zien! Het is een soort project van ons om te kijken hoeveel Paprika’s we kunnen telen uit 1 leeg gehaalde Paprika van 90 cent die we na het leeg halen uiteraard ook nog opgegeten hebben. Interessant met de aankomende voedsel schaarste!😊 5 Quote
Mellie Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 Ik was vandaag bij een paprikakweker in Heerhugowaard. Superleuk en heel interessant! (Kom in de kas dagen, alleen morgen nog, dus sla je slag! Ik vroeg of hij nog tips had voor een hobbyist. Die had hij wel en jullie bij deze ook. Hij zei dat je de eerste bloemen altijd moet weghalen. Anders gaat de energie naar die paar bloemen voor paprika’s en groeit de plant niet verder meer, terwijl als je eerst alles weghaalt, je een veel grotere en sterkere plant krijgt die later veel meer bloemen aanmaakt. Anders stopt die met die paar paprika’s, terwijl je anders dus veel meer kunt oogsten. Ik heb het vaak zat gelezen dat je bloemen moet weghalen, maar dat durf ik nooit, te bang dat ik dan te weinig heb. Hij heeft 32 jaar ervaring, dus ik neem het bij deze aan en heb vandaag bloemen verwijderd! voelde me heel stoer. Zoals ik al zei: dat heb ik nog nooit gedaan, dus het is best een dingetje voor me. Zij laten overigens 3 stammen zitten en leiden alles omhoog via draad. Hij heeft meerdere keren per dag 100 ml water. Dus weinig en vaker is beter dan veel in 1 x. Belachelijk veel paprika’s hingen er. Echt niet normaal en alles is gebaseerd op technologie en dan toch stiekem heel veel ervaring. De technologie meet de windsterkte, zonsterkte, windrichting en nog veel meer en zijn ervaring zegt dan, goh, met deze windsterkte hebben ze zo veel water gehad, maar ik zie de bladeren zo hangen, dus we doen x water. Prachtig. Kan daar echt van genieten. En! Bonus: ze zijn hartstikke duurzaam daar. Alles wordt met de hand geknipt en de steenwol waar alles in groeit gaat na 11 maanden weg en dat moet dan blijven liggen en na 3 jaar maken ze er bakstenen van. Wist niet eens dat dat kon. Maar dat dus. Ow! en ik heb voor het eerst paprika ijs op. Het rook heel sterk naar paprika en het smaakte ook naar paprika. Hoe wonderlijk Ze hadden er 300 kilo paprika voor gesneden. Dus mocht je niet weten wat je met al die kilo’s moet straks, dan kun je er nog altijd ijs van maken. 12 Quote
Lia56 Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 Dank je wel voor t delen... ga t volgen 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 Leuk dat je daar naartoe bent geweest. Ik kocht er vroeger de paprika's op weg naar mijn werk en ben er ook veel op de open dagen geweest. Altijd leerzaam en veel liefde voor het vak daar. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Ruderalis Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 Hier beginnen de eerste vruchtjes in de Paprika 🫑 planten te komen, 😎 3 Quote
fre3ke Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 Heb jij de eerste bloemen verwijderd? Ik las gisteren in de post van Mellie de tip om de eerste bloemen te verwijderen. Maar ik teelt buiten, ik twijfel of dat wel haalbaar is. In mijn paprika zitten nog geen bloemen ook. 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 Nee we hebben bij de Paprika’s geen bloemen verwijderd, we hebben ze gewoon laten gaan en ze hebben vanaf het begin de vaart erin zitten!😆👍 1 Quote
rorror Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 Heb sinds ik de paprika's kweek al gediefd tot twee stengels per paprika plant. Maar geen bloempjes weggehaald. Ik zal wel even een proefje doen met een paar paprika's waar ik dus nog even de bloemen en vruchten uit zal halen. Eind van het seizoen kunnen we dan het verschil zien. 4 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.