MSDG Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 @donaldkik was niet volledig. Ik heb vorig jaar verhoogde bedden gemaakt van 20cm hoog en deze gevuld met volledig groencompost. De pepers hebben naar mijn idee amper in de originele grond geworteld want ik heb ze uitgegraven om te overwinteren en er waren vooral brede wortels die door de compost heen liepen. Hoe dan ook, mijn ervaring is dat het echt niet super nauw luistert wat de precieze samenstelling van je bodem is als je teelt voor de hobby. Zolang je zorgt dat er er afdoende drainage is en voldoende organisch materiaal in de bodem groeit alles eigenlijk vanzelf goed. @rorrorvan de zaden die ik van jou heb gekregen kiemen die Hot Wax het lastigst, nog niets te zien hier na ruim 3 weken. Misschien na het weekend voorzichtig kijken of de zaadjes als iets doen en anders opnieuw zaaien. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
rorror Geplaatst: 24 februari 2022 Geplaatst: 24 februari 2022 16 uren geleden, MSDG zei: @rorrorvan de zaden die ik van jou heb gekregen kiemen die Hot Wax het lastigst, nog niets te zien hier na ruim 3 weken. Misschien na het weekend voorzichtig kijken of de zaadjes als iets doen en anders opnieuw zaaien. Helaas bij mij ook, heb ook de zaden opnieuw gezaaid van het gekochte zaad van het jaar ervoor. Maar die willen helaas ook niet kiemen. Van de 30a40 zaden die ik ervan gezaaid heb is er één een plantje geworden. Sommige kregen wel een wortelpuntje, maar daarna gebeurde er niks meer. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Ruderalis Geplaatst: 24 februari 2022 Geplaatst: 24 februari 2022 Hier ook enkele gaven een wortel puntje en daarna niks meer! Gelukkig heb ik verder genoeg andere pepers die al lekker gaan dus niks aan de hand!😊 1 Quote
Peper Geplaatst: 25 februari 2022 Geplaatst: 25 februari 2022 Goedemiddag allen, De zaailingen staan sinds een paar dagen onder een 45w led-lamp (ong. 20cm erboven), nu lijkt het erop dat de blaadjes wat donkerder aan het worden zijn.. Zou de lamp hoger moeten of komt dit door iets anders denken jullie? 😁 Quote
rorror Geplaatst: 25 februari 2022 Geplaatst: 25 februari 2022 Is pigment verkleuring, krijg je bij hoge lichtintensiteit. Niks mis mee. Zie het als dat mensen bruin worden in de zon. Verbranding door hoge lichtintensiteit, dan worden bladeren wit en voelen als droog papier aan. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Peper Geplaatst: 25 februari 2022 Geplaatst: 25 februari 2022 Ah duidelijk, dan laat ik het zo staan. Bedankt voor je antwoord ! 😁 Quote
Mellie Geplaatst: 25 februari 2022 Geplaatst: 25 februari 2022 Tromgeroffel graag. ……..…….………..1 pdp zaadje is ontkiemt. Wel EENTJE Toch maar weer nieuwe zaden kopen. 6 Quote
Ruderalis Geplaatst: 26 februari 2022 Geplaatst: 26 februari 2022 De pepers gaan te goed ik kom al een beetje in ruimte gebrek en de eerste beginnen al bloemen 🌺 aan te maken, uiteraard plukken we die bloemen zodat de planten met de groei bezig blijven! Kritiek punt, waarschijnlijk iets te hoog in water geven gezeten dus sommige bladeren bubbelen wat, vooral de hele hete pepers 🌶. Ik denk 🤔 dat het tijd wordt om buiten de tent met de lamp er boven verder te gaan. foto’s bloemetjes, Overzichts foto, Grt en groei ze!😎 3 Quote
Lsjr33 Geplaatst: 26 februari 2022 Geplaatst: 26 februari 2022 Wauw @Ruderalis dat ziet er al goed uit! 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 26 februari 2022 Auteur Geplaatst: 26 februari 2022 Vandaag zag ik dat mijn eerste peper boven de aarde kwam,vrij snel,een week geleden gezaaid. 2 Quote
fre3ke Geplaatst: 27 februari 2022 Geplaatst: 27 februari 2022 De Hungarian Hot Wax lijkt problemen te hebben met de zaadhoesjes. De twee die bovenstaan hebben kapotte bladpunten. Nummer drie kwam vandaag eindelijk boven, maar zonder blad.😟 Van de vierde zag ik al dagen het hoepeltje, maar hij kwam niet verder. Ik heb hem opgegraven. Het blad zat vast in de zaadhuls, en de wortel had een rondje gedraaid, en was gestopt met groeien toen hij het zaadje raakte. Ook bij mijn zelf geoogst zaad van Hot Cosmo heb ik last van stugge zaadhoesjes. Misschien omdat het buitenplanten waren? 1 Quote
Mellie Geplaatst: 27 februari 2022 Geplaatst: 27 februari 2022 In de nieuwe zaaironde uit 2 verschillende verpakkingen pdp komen er nu uit de venserbankzak 3 zaailingen op. Dus inmiddels 3 ipv 1. Denk dat het er niet meer gaan worden. Ik zal ze maar flink vertroetelen. Ben benieuwd of ik volgend je weer zo’n magere opkomst heb… Quote
rorror Geplaatst: 28 februari 2022 Geplaatst: 28 februari 2022 @Ruderalisdat bubbelen is denk ik stikstof iets te hoog is, waardoor de nerven niet snel genoeg mee groeien. Bladeren die naar beneden hangen doen meer lijken op iets te veel water. Eventueel ventilatortje, zodat ze beweging krijgen en daardoor dus ook stugger/sterker worden. Bij mij hebben ze vandaag het tweede bekertje gekregen met water en voeding. Vanaf nu geen water meer van boven. Eind van de week uitdunnen, dan uiteindelijk 1 per beker. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Erny Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 Op 27-2-2022 om 11:19, fre3ke zei: Ook bij mijn zelf geoogst zaad van Hot Cosmo heb ik last van stugge zaadhoesjes. Misschien omdat het buitenplanten waren? Kan het niet zien, maar misschien de aarde te droog? Of niet diep genoeg gezaaid? Omdat het blijkbaar met veel van jouw zaadjes gebeurd is het misschien een idee om ze volgend jaar eerst even voor te weken. (Was er ook niet iets met voorweken in thee?) Quote
Ruderalis Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 @rorror, het zakt alweer ze staan er prachtig bij en er hangt al een ventilator bij, het is en blijft m’n eerste peper 🌶 seizoen dus ik moet de fijne kneepjes nog een beetje door krijgen en ben snel opzoek naar het hoe en waarom, ik onthoud ze dus voorlopig nog wat langer van extra voeding! Apart is wel dat de echt hete pepers er gevoeliger voor lijken de andere hebben er geen last van. Leuk om te zien dat bij jouw nu ook alles echt begonnen is.😎 Quote
fre3ke Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 (aangepast) 21 hours ago, Erny said: volgend jaar eerst even voor te weken. Had ik gedaan. Volgend jaar ga ik omschudden met wat zand. Goed nieuws: de kromgegroeide Hhwax heb ik zelf uit zijn hoes gepeuterd en hij lijkt het te gaan doen. Het werd te warm en droog in de turfpotjes dus alles is over naar P9 potjes. Met twee of drie tegelijk. Ik heb dit jaar aan paprika en peper: Shishito 3x Hungarian Hot wax 3x Hot Cosmo 1x Padron 2x Adjuma 2x Ferenc tender 4x Zsuzsanna/top girl 2x (Roemeense) Numex Conquistador 1x Ethiopian brown 1x Zlata 10x Onbekend Mellie 1x Ze hebben gisteren ook al even buiten gestaan. 1 maart 2022 aangepast door fre3ke 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 Onderstaande foto is hoe onze pepers 🌶 er vandaag bij staan, morgen gaan we ze maar uit de tent halen en los in de kamer neerzetten met de lamp erboven en dan binnenkort maar een extra lamp aanschaffen want we moeten nog 2 en een halve maand door binnen!😆 Grt en groei ze!😎 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 2 maart 2022 Geplaatst: 2 maart 2022 Ik heb in mijn zaailing van peper maar ook in tomaat, kleine gaatjes... Iemand enig idee wat dat kan zijn? Ze staan binnen in zaai en stekgrond. Witte bolletjes zijn perliet.. Ik zie nergens vliegjes of andere beestjes.. Andere zaailingen hebben dit nog niet Quote
rorror Geplaatst: 2 maart 2022 Geplaatst: 2 maart 2022 Waarschijnlijk zit er ergens een rups verstopt. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 2 maart 2022 Geplaatst: 2 maart 2022 Ik denk eerder een slak(je). 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Ruderalis Geplaatst: 2 maart 2022 Geplaatst: 2 maart 2022 2 uren geleden, rorror zei: Waarschijnlijk zit er ergens een rups verstopt. ik dacht ook aan een rups 🐛 van die bladgroenen die zijn klein en zie je bijna niet zitten, in iedergeval toch beestjes!! 1 Quote
MSDG Geplaatst: 2 maart 2022 Geplaatst: 2 maart 2022 Net maar de Hungarian hot Wax opnieuw gezaaid. De Shishito groeit het best in koelere temperaturen op zolder, de eerste wortels komen uit het P9 potje nog voordat het eerste bladpaar is verschenen. Nu met nieuw warmtematje onder de hot wax dus hopelijk met een week weer kleine plantjes. 😊👍 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Erny Geplaatst: 3 maart 2022 Geplaatst: 3 maart 2022 (aangepast) Ik denk ook dat het een slakje is. Eindstand bij mij is dat bijna is gekiemd, zelfs de 4 Black Pearltjes, behálve dus helaas de Chupetinho. Dus mocht iemand daar nog zaad van hebben dan houdt ik mij aanbevolen. 3 maart 2022 aangepast door Erny Quote
Mellie Geplaatst: 4 maart 2022 Geplaatst: 4 maart 2022 Zie je ze oppiepen? Nog 2 omhoog!Nu heb ik van de nieuwe zaaironde (2 verschillende zakjes zaad) opkomst 6 pdp. Dus ene zakje zaad is gewoon niet goed met nul opkomst. Verder heb ik aan pepers dan geen pimento crystal en ook geen zaden meer ervan geloof ik en aji crystal blanco met geen zaden meer. Buiten dat, alle capsicum uiteindelijk opgekomen. Ow ik zie paprika fakir geen opkomst. Dus 3 soorten waarvan 2 peper niet. Toch heel netjes van de even snel tellen.. slik… 42 soorten. Waar ga ik dat in hemelsnaam laten? #needmorespaceasap 3 Quote
mdubbelm Geplaatst: 4 maart 2022 Geplaatst: 4 maart 2022 Mijn pepers schrokken een beetje van al die zon en ik had een beetje laat door dat ze het wat ongemakkelijk begonnen te krijgen in hun kleine zaaicellen. Er zijn er een paar verwelkt door verdroging, maar het gros staat er prima bij en ben ik nu aan het oppotten naar grotere potjes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.