Lia56 Geplaatst: 27 april 2022 Geplaatst: 27 april 2022 ivm de slakken maar weer wat diatomeeenaarde rondom de zaailingen in de kas gestrooid, helpt ook goed tegen de mieren. Appelboompje gesproeid tegen de luis die er al volop in zit 😒 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 27 april 2022 Geplaatst: 27 april 2022 Trouwens...in de knoflook zit ook zwarte luis 😒 1 Quote
woldistel Geplaatst: 27 april 2022 Geplaatst: 27 april 2022 Schoffelen en wieden en de thunder mountain longhorn pepers in de kas gezet, drie winkels gezien in mijn zoektocht naar blauw anti-vogelnet. Wel gevonden en alvast wat bogen over een gedeelte van het bessenstuk in mijn volkstuin gezet. Ik heb nog nooit netten geplaatst omdat ik daar eigenlijk niet zo'n fan van ben. Net wat teveel vogels uit de netten van de buren moeten halen ☹️ en meestal blijft er voor mij ook wel genoeg fruit over . Ik ben benieuwd of een blauw strakgetrokken net mij met iets meer fruit laat. 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 27 april 2022 Geplaatst: 27 april 2022 Keukenafval in de wormenbak gestort, wat gewied met de hand en sla en bloemen geplukt. Het was KOUD! 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 27 april 2022 Geplaatst: 27 april 2022 Ik was weer uitgerust en het was lekker fris weer om aan de slag te gaan. Dus wieden en watergeven. Op 60 aardbeiplanten 20 gieters water uitgestort. De eerste aardbeien gaan zich nu vormen en die hebben water nodig. Nu kunnen ze even vooruit. Ook de uien schoon en nat gemaakt met flink wat gieters net als het zaaisel en ander jong spul wat droog stond. Tussendoor lekker uit de wind en in de zon genoten van het rustige weer en het gezoem van de bijen bij de bloeiende appelboom. De buitenspinazie uitgedund wat een pond spinazie opleverde en de buurpaarden getrakteerd op raapstelen en winterpostelein. Het leek wel feest. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 27 april 2022 Geplaatst: 27 april 2022 gaas geplaatst bij de peulen en doperwten, veel onkruid gewied, flink water gegeven, zonnebloemen uitgeplant, artisjokken overgepot Quote
MSDG Geplaatst: 27 april 2022 Geplaatst: 27 april 2022 Weer opgeschoten met de fundering van de kas. Liefje heeft wat onkruid gewied en geholpen. Netje van de erwten gelicht zodat de bijtjes er bij kunnen om te bestuiven 🐝. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
eduro Geplaatst: 28 april 2022 Geplaatst: 28 april 2022 Begonnen met de ontmanteling van de tuin we gaan verhuizen er is nog veel werk te gaan. als ik het nu niet aanpak ben ik zeker niet klaar in juni. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 29 april 2022 Geplaatst: 29 april 2022 Gisteren salade geoogst. Vandaag raapstelen. De gegoten aardbeien geschoffeld om de grond weer los te maken. Een verplaatsbaar windscherm gemaakt tegen de koude wind zodat ik buiten beter uit de wind en in de zon kan zitten. Gelijk een hoop troep verplaatsen en uitzoeken. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Marinke Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 Geschoffeld en een regenton geïnstalleerd en flink water gegeven 1 Quote
Mellie Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 Flink wat water gegeven en me verwonderd over de gekke zonnebloemen in de kas die al een zonnig hoofdje laten zien. Die kippen hebben het maar mooi geregeld. Niks vergeten op te pikken, gewoon expres om de Mother of Chickens blij te maken is ze gelukt 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 De primeuraardappels water gegeven. Gewied en gezaaid. De buurman is ook weer begonnen en de frees uitgeleend zodat hij zijn aardappelveldje kon frezen en vol poten. 1 Quote De moestuin van Patrijs
marcelru Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 Eerste ronde onkruid gewied, de grote 4: Heermoes, Zevenblad, Akkerwinde, Kweekgras... zoveel mogelijk met wortelstok en al uit de grond gehaald. Het seizoen is nu echt begonnen ... 1 Quote
donaldk Geplaatst: 1 mei 2022 Geplaatst: 1 mei 2022 Op 19-4-2022 om 18:09, mdubbelm zei: ik maai het nooit zo kort/vaak. Vorig jaar had ik een zeis nodig, omdat ik de messen niet geslepen kreeg, dus lang bezig geweest het plat gevallen gras weer netjes te krijgen. Niet te kort maaien, inderdaad, dus tweede keer was na twee weken. Afgelopen weken groeide het zo hard dat ik tweemaal per week moest maaien elke 4. 5 dagen. Nu gaat het wel wachten tot dinsdagavond er een week voorbij is. Ondanks de korte interval kwam er iedere keer meer dan 100L af. Zomers wanneer het heet en droog is, is het vaak om de twee weken en dan nog komt er weinig droog dor gras af. 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
MSDG Geplaatst: 1 mei 2022 Geplaatst: 1 mei 2022 Sla, dille, koriander, goudsbloem en malva uitgeplant. Allemaal voorgekweekt in huis en goed afgehard. Veel buurtjes de nieuwe kas laten zien. 😄 Beetje water gegeven, onkruid gewied links en rechts. Info gedeeld over m’n groene asperges. Tenslotte een kleine constructie van kippengaas om de twee kiwibes plantjes gezet om ze te beschermen tegen een kat en meteen handje koemest er bij. Oja, voor het eerst een emmer met brandnetel gevuld in een poging om gier te maken. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Bearded johnie Geplaatst: 1 mei 2022 Geplaatst: 1 mei 2022 Gisteren komkommer geplant in kas, en rozemarijn buiten. Rozemarijn eigenlijk alleen om afentoe mijn hand doorheen te halen en te ruiken😀 Aaltjes gegoten en paadjes schoongemaakt. Vandaag nog alles een keer goed bewaterd Quote
fre3ke Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Rupsen van de bessenbladwesp doodgedrukt in de kruisbessen. Sommige takken zijn al helemaal kaal. Gelukkig alleen in de voortuin momenteel, in de achtertuin ziet alles er nog goed uit. 1 Quote
RobO Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 5e keer bosje asperges gesneden en weggegeven, we eten het 1x per week en onze planten gaan maar door, 30 stuks dat weer wel (was vrijdag trouwens prima in de risotto, stukje wortel, ui, knof, selderij, prei, blokjes kipsalami) vanalles gezaaid, lekker laat ivm steeds kouder wordende voorjaar verder weer achterstallig onderhoud 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 Zaailingen verpot, tomaten in de kas gezet, sommige in een grote pot buiten. Komkommer buiten gezet ( vannacht nog wel afgedekt) onkruid gewied. 1 Quote
Pomodori Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 Wat onkruid verwijderd, een nieuw rijtje kropsla geplant, spruitjes gezaaid. Begin gemaakt met het aanleggen van een compostbak met 2 vakken, nu doe ik alles in zo'n ton. En wat raapstelen geoogst, zometeen lekker met wat knoflook en olijfolie. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 Ik ben eigenlijk alleen buiten geweest om te oogsten en naar de kas om een foto van de zonnebloemen te maken. Zo leuk! Ik heb nog nooit in mei al zonnebloemen gehad De kippen hadden 7 pitjes verstopt voor me. Zo lief! 9 Quote
Bearded johnie Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 Bieslook en basilicum gezaaid in pot De platte bak zonder glasplaat, die de laatste jaren gebruikt werd als afvalbak, leeggehaald en afgevoerd. Dat ruimt lekker op ! Complimenten geïncasseerd omdat het er zo netjes uit ziet. En de ledemmer neergezet om nachtvlinders te tellen Quote
RobO Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 thai basilicum gezaaid, veel, om te drogen later rabarber geplukt&gegeten pad van de buuv geschoond, had ik vies gemaakt 2 Quote
woldistel Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Kas achter huis maar weer eens opgeruimd. De komende tijd elke dag een paar gieters over de grond legen voordat de tomaten erin gaan. 4 Quote
Patrijs Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Twee snijbietplanten gerooid voor het eten en gelijk een stukje gespit daar. Een bos Welsh onion geoogst en verse knoflook. De plantjes van de vensterbank naar buiten in de schaduw gezet om af te harden. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.