Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al een paar x een druif in mijn mond gestopt en steeds gedachte, neuh, das em nog nie. Vanochtend heb ik gewoon 3 trossen op! Superlekkere druiven. Die op de patio zijn zonder die cassissmaak en waren nu al heerlijk zoet. Had eigenlijk een trosje aan de kippen willen geven, maar te lekker. En toen volgde tros 2 en 3

Salade uit de tuin met jawel, eigen tomaten! Altijd leuk. Het rijpen is eindelijk begonnen.

• Like 3
Geplaatst:

Salade, paprika, tomaat en komkommer. Ook een groot deel van de Piel de Sapo gegeten. Was heerlijk zoet en inderdaad waterig

Lekker de zaden bewaren..

Plant inmiddels gerooid, wortels waren zo goed als helemaal opgegeten door???

Piel de Sapo.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Vijgen, vijgen en nog meer vijgen
En als avondeten een pasta salade. Het eerste gerecht wat ik tijdens mijn 1e x Italië als 1e at. Ik eet het graag op zomerse dagen.

Nog een foto van het zelfbedachte recept van de dochter. Aardappelzakjes rechts…: smaakte wel lekker ondanks de naam. Links een ander ‘zakje’ met wat tuindingetjes. Smaakte ook goed.

4e836bb510a3f9c563c3035337fcbb29.jpg

• Like 3
Geplaatst:

Allerlei groentes, en dat is natuurlijk allemaal leuk, maar daarna kwam de appeltaart van de bijna-rijpe appels die we van de wespen gered hebben.

signal-2022-08-11-21-29-43-952.thumb.jpg.32febc04b0756846d5b56c6d94339fa3.jpg

• Like 4
Geplaatst:
Op 8-8-2022 om 18:51, jootje zei:

Ziet er lekker uit he? Past met courgette uit eigen tuin…..receptje van internet. 
nou…het was echt niet te ( vr) eten.  En dat zeg ik niet gauw, zeker niet van pasta, maar dit was een

enkeltje kliko!  Yuk! 

( wel de spekjes en courgette eruit gegeten! 😉

CDA2A0BB-DBC1-4226-A4E1-BDAFCA186A61.thumb.jpeg.a30dc85824869bddadf898969970b5f5.jpeg

Reageer nu pas want ziggo zat te knoeien met mijn verbindingen.

Maar Jootje, wat was het recept dan in vredesnaam dat het zo vies werd? Daar ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar. :classic_biggrin:

• Like 1
Geplaatst:

8e29f2ec98dd179381fa6360a3fdc629.jpg

Heel veel tomaat en 3 pepers met 5 net gelegde eieren. Kinderen zijn elders, dus ik kon eindelijk eens een goed pittige ‘menemen’ eten. Goed gelukt.

91b27dbe038a9bfee5524520d66e0262.jpg

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

Niet uet maar wel lekker met dit weer: gazpacho. En perfect ook als je wel voldoende tomaat, komkommer en paprika hebt.

aangepast door mdubbelm
  • Like 1
Geplaatst:

Pastasalade met komkommer en bieslook en tomaatjes uet, de pasta en de eieren kwamen van elders. Het geheel onder een dekentje van tzatziki, waarvan de komkommer, bieslook en knoflook uet. 

20220815_182419.thumb.jpg.6f7e4dc03224a126d1eb4dd4e5d0e096.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Kısır, een Turkse bulgursalade, met peterselie, pepermunt, sla, tomaat en komkommer met tomatenpuree en gekochte peperpuree.
Een orzo soep met eigen ingrediënten minus citroen en een grote mozzarella salade met heel veel tomaten en basilicum. Met gekocht stokbrood was het een heerlijke zomerse maaltijd die we in de buitenkeuken aten. Erg van genoten!

• Like 1
Geplaatst:

Boontjes. Toch alweer de 3e of 4e x dat ik er een maaltijd voor 5 van kan maken.

Tomaten en eitjes met pepers bij de lunch met gekocht brood en roomkaas.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...