Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Manlief roerbakte iets met paksoi en amsoi en de wilde postelein die overal in de tuin opkomt. Ook zaten er tomaten in en een citroenpepertje en knoflook. Alles uet, en het was genieten. 

• Like 1
Geplaatst:

Een heleboel soorten door elkaar. Zo uit mijn hoofd: Cerise du japon, Pea bean, Marvel of venice, Succotash en Cobra.

Straks ook weer sla, komkommer, tomaat en aardappeltjes uit eigen tuin 🤸!

Geplaatst:

De eerste pompoen van het jaar! En tegelijk de eerste pastinaken. In een ovenschotel met ui, aardappel, paprika, peper, knoflook, kruiden, olie. Beetje suf om nu de oven aan te hebben maar we hadden hier zin in.

• Like 4
Geplaatst:

Gövec, met heeeel veel tomaten en pepers/paprika’s uit de tuin en een grote snijbietensalade met knof, tomaten en gekochte granaatappelmelasse en sumak.
Na een pudding die ik vanochtend heb gemaakt. Lekker! 1 kind had straf en kreeg niets. Die blijft denk ik nog 386 dagen boos

Vanmiddag at ik trouwens heerlijk vers brood met veel tomaten en pepers met wat dille en gekochte humus. De 2 eitjes die ik had gekookt, durfde ik niet te eten. Die was ik nl 1,5 dag vergeten tussen de aardbeien. zag ze ineens liggen met aardbeien plukken. O ooohh!
Ik dacht, als het niet kan, ruik je het vanzelf. Het rook niet echt… maar durfde dat toch niet aan. Geprakt en aan de kippen gegeven. Ook mooi.

• Like 1
Geplaatst:

Aankomend weekend voor het eerst een brisket op de bbq maken van angus beef 🥩 gekruid met een peper mélange uit eigen tuin!

Ik hoop dat t lukt want dat is nog niet zo 1, 2, 3 gedaan.😆

Het vlees wat we net besteld hebben,

DBD915DB-655F-476A-A8A8-5F0BD6CE2CFC.thumb.jpeg.2f68bbe3d205766cc6ec61f96d6f5e01.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

Zometeen: Pannenkoeken met zure appel en een beetje kaneel en suiker. Vanavond: grote salade van rode spitskool, komkommer, tomaten, gekookte bietjes, rettich, en wat ik verder nog meer kan vinden ;) met wat olijfjes en feta. 

Gisteravond een bladerdeeg 'pizza' met tomaatjes, paprika en ui. En lekker veel basilicum. Die dag daarvoor... uhm... ik denk stamppot van rode spitskool met een worstje er bij. 

Morgenavond: verschillende groenten (koolrabi, worteltjes, paprika, komkommer) in sticks gesneden zodat je ze lekker kunt dippen in verschillende dipsausjes. En vrijdagavond: hamburgers en knakworsten van de bbq! 

• Like 2
Geplaatst:

Rucolasalade van de composthoop 😬 de doorgeschoten rucola eerder verplaatst naar de composthoop en nieuwe plantjes gezaaid die het door de droogte niet geweldig hebben gedaan. De composthoop ligt echter op een wat vochtiger en schaduwrijker plekje en dat bleek ideaal voor de rucola!

• Like 4
Geplaatst:

Gisteren een pannekoek met salade van tomaat, stengelsla, rucola en basilicum. Gekocht was de mozzarella.

Toen nog zo'n pannekoek. En nog één. Zo werd het een maaltijd.

IMG_20220901_002953__01.jpg

• Like 3
Geplaatst:

Net de brisket met 4 soorten zelf geteelde peper 🌶 flakes gekruid, nu een nachtje in de koelkast en dan morgen zo’n 10 tot 12 uur op de bbq,

E8DF5CC9-1FCE-4725-B095-BA9416048617.thumb.jpeg.cb17ff32e8e946b557a99efed4a8d67f.jpeg

eerst de brisket schoon gemaakt van overtollig vet, schoon gedept en ingesmeerd met mosterd en daarna bestrooid met een eigen melange van;

4 soorten peper flakes, zee zout, knoflook poeder, paprika poeder en bruine basterdsuiker.👌

• Like 3
Geplaatst:

2 x overheerlijke tomaten met onleesbaar etiket. Wie het weet, mag het zeggen!

cdf67bcbff75b3fbeb1fd14676fbefd7.jpg

Samen met feta kaas, 1 Turkse kil biber en 10 x gefrituurde pimentos de padron die van eergisteren nog over waren. Van deze 10 pod’s waren er slechts 2 niet pittig. De overige 8 varieerde van een beetje tot zeeeeer pittig. Echt heftig voor mijn maag.

Ik heb de rest weggegooid, want 80% kans dat weer de vlammen uit mijn mond komen vond ik iets te gortig.

Geplaatst:

(voor het eerst dit jaar dat ik hier reageer, kon het topic niet eens vinden, de zoekfunctie hielp me)

Verse rode pronkbonen zonder schil, zongedroogde tomaten (San Marzano, heerlijk!) met daarop vers gehakte topjes meegedroogd van tijm, oregano en rozemarijn. Basilicum vers gehakt over de maaltijd.

• Like 1
Geplaatst:

Eenvoudig maar lekker.

Mini zoete aardappeltjes met (eigen) erwtjes uit de diepvries en een stukje vlees.

za_88.thumb.JPG.c853c8166ae92a042a9fc186710d3950.JPG

• Like 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Dikke courgettesoep met een broodje van gisteren.

(courgette naar keuze met een dikke ui en voldoende knoflook aanbakken, wat water, een  versnipperde peper erbij plus wat soepblokjes. Laten garen. Al dan niet nog wat zure room/ verse kaas erdoor. Blenderen!!! Ondertussen broodje van gisteren in de oven even weer knapperig maken).

• Like 2
Geplaatst:

Tomatensalade met rode en witte tomaten en basilicum en 2,5 schaal vol met ketchup.

En gekochte patat voor bij de ketchup. We zouden eigenlijk tortilla’s eten, maar iedereen vond de ketchup heerlijk. Hierdoor hebben we er met z’n vijven van gegeten ipv 1 kind die normaal
alleen ketchup eet. Dat gaat dan rap met de voorraad… das dan toch wel weer jammer, maar heel erg van genoten.

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...