Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Alle vijf gelijk gezaaid hier  18/04 ,  eentje is bedoeld voor teelt in tunnel, eentje gaat onder overdekking  en een buiten, misschien dat ik nog 1 ga enten maar vijgenbladpompoen lijkt niet bevorderlijk te zijn als onderstam voor deze wedstrijd.  Commentaren hier moet je ook met een korreltje zout nemen, dat is is de fun in een wedstrijdje. Je hoeft niet veel komkommers te hebben om te winnen in lengte, elkeen kan dit winnen.

Dit gezegd zijnde  de mijne gaat toch langer zijn als die van jou @Frans 😁

aangepast door redzebra
Geplaatst:

Ik heb voor ik met vakantie ging, mijn resterende zaadjes geplant. Niks van opgekomen… misschien te droog geweest. Heb er nog maar een slok water bij gedaan. De andere 3 moeten nodig verpot. Ga ik vandaag doen en een foto plaatsen. Ze hebben last van zonnebrand. Moeten er maar snel overheen groeien ving ik. Bijna mei…

Geplaatst:
15 uren geleden, redzebra zei:

Dit gezegd zijnde  de mijne gaat toch langer zijn als die van jou @Frans 😁

Iets met hoogmoed en  vallen ? ;-)

Maar kijk eens hoe snel die van mij groeien.  Wel vreemd dat de potjes zomaar een  ander kleurtje kregen maar daar vind ik nog wel een verklaring voor. :)

Sonja2.thumb.JPG.cd395eb2513e44fbd261f20d428aaab5.JPG

• Like 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Tadaaa! Verpot en toen zag ik tot mijn verrassing nog een sonjaatje die is opgekomen. Heb er dus 4 van de 5. Misschien dat nummer 5 ook nog opkomt.

Grotere potjes. Had ik eigen pre vakantie moeten doen, maar iets met veel te doen en te weinig tijd…

9fcef7914e88cd34ea9032a6f981a2e5.jpg

• Like 1

@Mellie dat was voor Frans zijn bladeren, dat gaat meer richting courgette, pompoen bij jou denk iets te weinig water gehad waarbij kiembladen verdroogt zijn, maar voor de rest zien die er goed uit. Komkommer is een snelle groeier en als je ze nog even binnen wil houden best een grotere pot nemen, ook opletten met dichte potjes dat er geen water ophoopt.

aangepast door redzebra
  • Like 1
14 minuten geleden, redzebra zei:

dat was voor Frans zijn bladeren, dat gaat meer richting courgette, pompoen

Dat zijn volgens mij inderdaad geen komkommers die laatste foto van @Frans eerder plaatste hij een foto met terra kleurige potjes. Vergissing denk ik

aangepast door Mai Pensato

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:
2 uren geleden, Frans zei:

Maar kijk eens hoe snel die van mij groeien.  Wel vreemd dat de potjes zomaar een  ander kleurtje kregen maar daar vind ik nog wel een verklaring voor. :)

@tielse flipje en @Mai Pensato

Het zijn dan ook 2 pompoenen maar zoals dat ieder jaar gebeurt moet je bij een  forum wedstrijd niet alles serieus nemen. Het was maar een geintje en ik dacht dat met de  opmerking over zomaar verkleurende potjes  duidelijk genoeg  gemaakt te hebben. :angel:

• Like 3

Geplaatst:

Ik zie nu al een flink verschil tussen mijn twee Sonja's. Ze kwamen tegelijk op en zitten in dezelfde groeifase, maar de ene heeft lobbladen die vier keer zo groot zijn. Ik kan ze zo wel goed uit elkaar houden :)

IMG_20220501_183402.jpg

• Like 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Frans zei:

maar daar vind ik nog wel een verklaring voor. 

Ach.. we hebben je in ieder geval geholpen de verklaring te vinden. 😁

Deze wedstrijd gaat om de langste, niet de zwaarste anders had je wel kans gemaakt met je nep-sonja's 😅

• Like 3

Geplaatst:

Alle vijf de Sonja's hebben hun koppie boven de grond uitgestoken. Benieuwd wie er het meest zin in heeft, want ze passen niet alle 5 in mijn kas😅

WhatsApp Image 2022-05-02 at 9.29.16 AM.jpeg

• Like 1
Geplaatst:
Op 22-4-2022 om 15:37, Plotiemoos zei:

Ik zal het nog sterker vertellen, er komen er 7...

Ik heb ze allemaal uit de kweekbak gehaald en overgezet in potten.

2 plantjes kwamen met hun worteltjes vanaf de komkommerzaadjes....

Half mei de volle grond in, voor die tijd ga ik een foto maken als ze toch erg op elkaar lijken en laat ik ze hier zien.

Ik vind eht wel vreemd.

Ik schrok wel even van dit bericht. Het zou toch niet zo zijn dat ik per ongeluk het zakje met 8 overgebleven zaadjes aan Plotiemoos verstuurd had? Die waren apart in een zakje gedaan bij het sorteren: alleen mooie, gave zaden mochten meedoen en werden secuur per 5 (niet zo moeilijk...) in een zakje gedaan. Platte en kleine zaadjes apart dus, en dat waren er slechts 8!

Het bewuste zakje zaden vond ik terug (!) en heb deze 28 april gezaaid in de kasgrond, bij ieder stokje 1. Vandaag, 5 dagen later, nog geen opkomst.

k2.jpg

Op dezelfde dag 2 van de 5 wedstrijdzaden gezaaid, en vandaag na 5 dagen waren ze aan het ontkiemen. Ze gingen wel dagelijks met de afharders mee de kas in overdag en tegen de avond weer naar binnen.

k1.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Er is 1 zaadje goed uitgekomen, 2e ziet er niet uit ( gaat denk ik niet meer goed komen)... en de anderen .... niets

Zelfde aarde, zelfde raamkozijn... niets anders gedaan . In ieder geval 1 mooie zaailing

sonja 3-5.jpg

sonja2 3-5.jpg

Geplaatst:

Zaden in te nat blijvende grond gestopt misschien ?

Geplaatst:

Misschien... maar omdat alle zaden in een en hetzelfde bakje gezaaid waren is de opgekomen zaailing een kanjer! Daarna verpot dus hoop op een goede oogst van deze

• Like 1
Geplaatst:

De eerste 2 Sonja’s komen boven de grond. Zal woensdag even een foto maken. Ze blijven tot medio volgende week in de kas, dan naar buiten in een lekker hap compost.

de overige 3 zaai ik eind volgende week.

• Like 1
Geplaatst:

Vanwege de koude nachten en relatief kleine plant heb mijn komkommers en courgettes toch nog een aantal weken gependeld (overdag in de kas, 's nachts in huis).  Vandaag heb ik ze definitief in de kas geplant. Temperaturen in de kas komen 's nachts niet meer onder de 10 graden.

Foto: links is mijn wedstrijd-Sonja.  Rechts snack komkommer Iznik F1

1212155165_2022-05-03KomkommerSonjaenIznik.thumb.JPG.4e4206c88e001b14952f7c545f1f5962.JPG

• Like 1

Geplaatst:

Ik zal ze normaal gezien vandaag eindelijk zaaien :-) Ik twijfel nu wel of ik ze in de serre zou zaaien & meteen zou houden of toch nog "pendelen" 

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Mijn eerste 3 zaailingen hebben het uitplanten helaas niet overleefd. Reden voor mij onbekend. Wellicht verbrand? 
Qua uitplanten niets anders gedaan dan normaal gesproken.

de 2 laatste zaadjes kiemen nu net, hopen op beter geluk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...