Plotiemoos Geplaatst: 23 juli 2022 Geplaatst: 23 juli 2022 Hier een mooie buitenkomkommer. Hij is 29,5 cm. Gezien het record nu op 34,5 staat ( buitenteelt) maak ik even geen foto. Ik heb nog een lange hangen op de tuin. Die zal hem straks worden. Ik.vind dit een geweldige wedstrijd!!! Quote
HuubvG Geplaatst: 24 juli 2022 Auteur Geplaatst: 24 juli 2022 @Plotiemoos, je had gerust wél een foto erbij mogen doen, dat is juist leuk om te zien. De lengte komt achter je naam op deelnemerslijst te staan, maar wordt vervangen door een volgende meting, zodra je die indient. Als deelnemers niet meer gaan inzenden omdat het toch niet de langste is, wat dan? Zo ben ik benieuwd hoe de zaken er bij @Mai Pensato ervoor staan. Al een tijdje geen plaatjes meer bij je berichten. Wil je de spanning opbouwen of was het hoog opgelaaide vuurtje al gedoofd? Quote
Mai Pensato Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 1 uur terug, HuubvG zei: Wil je de spanning opbouwen of was het hoog opgelaaide vuurtje al gedoofd? Ik stuur pas fotos als ik er een geoogst heb die wedstrijdwaardig is (dus 》 36,5 cm) 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mai Pensato Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 33 minuten geleden, Mai Pensato zei: het hoog opgelaaide vuurtje Sommigen hier dachten bij voorbaat al dat ik zou gaan winnen, dat vond ik al direct onzin, er zitten hier veel ervaren gepassioneerde tuiniers. Kijk maar naar de huidige stand. 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Plotiemoos Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 @HuubvG ik ga morgen naar de tuin, daar hangen er nog twee. die ga ik opmeten en een foto erbij en hier plaatsen. Deze zal.niet een winnaar zijn maar wel een goeie top5. Dus komt goed!! 2 Quote
tielse flipje Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Ik ben van mening dat het volume ook mee moet tellen.🤣 Open lucht, 31,6cm. 5 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 (aangepast) 3 uur geleden zei Mai Pensato: Ik stuur pas fotos als ik er een geoogst heb die wedstrijdwaardig is (dus 》 36,5 cm) Laat die nog maar hangen. Zojuist een officieuze meting gedaan. Hier hangt een 38-er aan de plant. Zoals eerder gezegd, dit is een hele leuke wedstrijd. Een gezonde competitie is losgebarsten. En aan het eind..... Wint iemand van wie we nog niets gelezen hebben. 24 juli 2022 aangepast door Veldjesgraaf 6 Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 (aangepast) Ik was al aan t schillen toen ik bedach5 nog op te meten. Het schilletje er weer opgeplakt. 23,6 24 juli 2022 aangepast door appelvrouw 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Vandaag is ook Sonja#6 ingezet in de strijd om de kampioenstitel. De plant is inmiddels goed gegroeid en heeft een mooi wortelgestel ontwikkeld met genoeg volume om na het uitplanten naadloos door te kunnen groeien. Dat hij zijn afkomst (stek uit een zijrank) niet vergeten is blijkt wel uit het komkommertje en de 2 vruchtbeginsels (zoekplaatje) die helemaal onder aan de plant groeien. Komkommertje, beide vruchtbeginsels, plus nog wat vrouwelijke bloemen hogerop, zijn voor het uitplanten verwijderd. Ook de onderste bladeren zijn weggehaald. Voor Sonja#6 was een mooie plek bewaard. Het met netten overdekte frame waaronder de doperwten zijn gegroeid. Het draadgaas waar eerder de doperwten tegen groeiden komt nu goed van pas. 4 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lia56 Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Mijn sonja was dacht ik bijna ten dode opgeschreven... wilde m al rooien maar zag.... een piepklein vruchtje... dus t mag nog even blijven 2 Quote
fre3ke Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 (aangepast) @Jorg, wat heb je met die komkommer gedaan? Hij ziet er een beetje gemarteld uit. Ik krijg nu beelden in mijn hoofd van constructies om een komkommer uit te rekken. Ben zeer geïnteresseerd! 24 juli 2022 aangepast door fre3ke 1 Quote
Frans Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 9 minuten geleden, fre3ke zei: Ben zeer geïnteresseerd! Nooit achter jou gezocht @fre3ke die sadistische interesse in onschuldige plantjes. 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Mai Pensato Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 4 uren geleden, Frans zei: Nooit achter jou gezocht @fre3ke die sadistische interesse in onschuldige plantjes. @fre3ke wil gewoon de wedstrijd winnen, whatever it takes 😁 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Roland Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Ik wil ook winnen en merk dat het me wel veel oogst kost. Heb steeds geen winnaars meer wel veel zaden. Quote
hoekman Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 (aangepast) Ik heb vanmorgen even losjes gemeten. 30 cm ongeveer de langste. Ik wacht nog enkele dagen of het nog groeit. Zo nee, dan ga ik oogsten en meten. Kan die misschien nog even in de top 5 van de openlucht. Ik had niet verwacht dat ik nog enigszins in de race was. Ik vind het mooie komkommers. Ik heb ook slangen. Die zien er gewoon niet uit. 25 juli 2022 aangepast door hoekman aanvulling 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 25 juli 2022 Auteur Geplaatst: 25 juli 2022 (aangepast) @Roland, het is jammer als de meeste komkommers daardoor oneetbaar zijn. Kun je er niet 1 of 2 laten hangen, de langste van alle en de rest op tijd oogsten en eten? Wellicht dat die 1 of 2 dan beter uitgroeien tot langere? Met andere woorden: er hangt maar 1 winnaar bij, ze kunnen niet allemaal de langste worden. 25 juli 2022 aangepast door HuubvG redekundig gecorrigeerd : - ) 2 Quote
hoekman Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 Inderdaad als je ze lang laat zitten of ze toch nog een mm. groeien, zijn ze niet zo eetbaar meer. Ik heb maar 3 wedstrijdplanten en ook nog 3 chinese slangen. Die produceren meer dan genoeg voorlopig, zodat ik met de Sonja's de strijd kan aangaan. Quote
MSDG Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 Kom ik vanmiddag in de kas, komkommerplant naar beneden gevallen, draai het blad weg: flinke joekel. Ik meette met de rolmaat ernaast al ruim 35cm. 🤓 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mai Pensato Geplaatst: 25 juli 2022 Geplaatst: 25 juli 2022 50 minuten geleden, MSDG zei: komkommerplant naar beneden gevallen, Was de plant nogbte redden, stengel niet geknakt of zo? Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
MSDG Geplaatst: 26 juli 2022 Geplaatst: 26 juli 2022 @Mai Pensatozeker, was onder het gewicht van de joekel denk ik in elkaar gezakt, netjes opzij. Alleen twee stamboontjes die er onder stonden hadden ineens een dikke vette komkommer op hun kop. 🤣 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Frans Geplaatst: 26 juli 2022 Geplaatst: 26 juli 2022 De kwaliteit van de sonja's in de kas holt hard achteruit. Achteraf gezien was het misschien toch niet zo slim om op een gegeven moment de planten min of meer hun gang te laten gaan om meer consumptiekomkommertjes te kunnen telen. Het dichte bladerdak, samen met een relatief hoge luchtvochtigheid, zal het optreden van meeldauw versneld hebben. Door aangetaste bladeren te verwijderen heb ik het nog een tijd onder controle kunnen houden maar voor nu is het een verloren zaak. Komkommers die te groot waren geworden voor consumptie liet ik hangen en dat heeft nog een paar grote jongens opgeleverd. Of er bij zijn die langer zijn dan 36.7 cm , mijn huidige record, zal blijken als ik ze binnenkort van de planten haal. Ik hou het nog even spannend. 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
redzebra Geplaatst: 26 juli 2022 Geplaatst: 26 juli 2022 Hier ook wel wat meeldauw zowel binnen en buiten maar voorlopig nog onder controle. De planten geven wel voldoende vruchten maar nauwelijks over de 30cm. In een nieuwe poging laat ik nu nog maar enkele vruchten hangen, de rest wordt onmiddellijk weggesnoeid en eentje mag over de grond groeien ipv omhoog, hopelijk langer nu 😄. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.