Ga naar inhoud

Wat is er hopeloos mislukt in 2023?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Vier pepino's laten overwinteren in de hoop op een fantastische oogst die ik tot in januari zou kunnen laten narijpen:  nul meloenperen.

Zo blij dat ik niet de enige ben. Die doe ik echt nooit meer

@liekie you go girl! (Al vond mijn autocorrect dat het ho girl moet zijn, toch wel heel lollig in deze ) de aanhouder wint! Paksoi zet ik altijd lekker in de schaduw onder een grote plant. Of half schaduw. Gaat veel beter dan in de volle zon. Misschien dat dat nog werkt. En de aanhouder tip werkt alleen als je zelf erin geloofd en met die pepinos ben ik helemaal klaar. Ik gebruik die ruimte wel voor paksoi ofzo
  • Like 2
  • 2 weeks later...
Geplaatst:
Op 13-8-2023 om 18:25, Amrutten zei:

Knoflook. Stond voor de vakantie er nog goed bij. Toen ik 4 weken later wilde oogsten, vond ik nauwelijks iets.

Hier en daar een klontje kleine teentjes. Gelukkig had ik in Griekenland een hele knoflookvlecht gekocht !!

Ik vond vandaag bij het wieden ‘jonge’ knoflook., op de plek waar dit jaar de knoflook mislukt is.

Zelfpotende knoflook dus. We gaan het zien.

• Like 1
Geplaatst:

Heb ik ook. Blijkbaar vergeten een rijtje te oogsten 😄 

Je kunt ze laten staan als experiment, maar je kunt nu ook de bollen even opwippen en de uitgelopen tenen gelijk opnieuw planten. 

Geplaatst:

Ik durf het hier bijna niet te zeggen: volgens de boeken het makkelijkste gewas ooit: radijsjes. Totaal mislukt. Ik vermoed te ondiep gezaaid. Wat sliertige rode stengeltjes, dat was het dan…

ik “moes-tuinier” pas sinds 2 jaar in de achtertuin, tussen de siergewassen. Buiten, zonder afdakje. Alles gelukt (diverse tomatensoorten (zonder aardappelziekte 😃), flespompoen, peultjes, snack-komkommers, paprikaatjes, vijgen en mierikswortel). Maar radijsjes… niet gelukt 😟.

• Like 2
Geplaatst:
Paksoi

Net als in het voorjaar

En vorig jaar in voor- en najaar

En het jaar daarvoor

En....

Opgeven? Nooit! Ooit gaat het lukken!
Ik snap 't. Gekochte plantjes gaan prima. Maar zelf zaaien......
  • Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

• 2 maanden later ...
Geplaatst:
@rorror, geen idee. Ik lust geen geitenkaas. Zou misschien ook kunnen met feta ?

Kan zeker. Alletwee een andere smaaksensatie. Met feta hartiger, met geitenkaas wat meer ‘sophisticated’, bij gebrek aan een nl woord.

Ik maak er vaak ook carpaccio van. Dunne plakjes. Goede grassoort olijfolie. Peper en zout en dan de feta of geitenkaas erover. Kan ook met een Franse schimmelkaas. Super lekker!
  • Like 2
Geplaatst:

De champignonkweeksets die ik vorige maand bij de Aldi kocht, liggen sinds vandaag in de kliko. Ze wemelden werkelijk van de rouwmugjes, brrr. 

Geplaatst: (aangepast)

De winteruien in de serre,  gemerkt dat het gros toch aangetast is, waarschijnlijk door te lange hoge temperaturen,  alles verwijderd  morgen gaan de nieuwe erin

edit  de kleine made zit onderaan tegen de wortels , als je ook een winterteelt doet  is het aangeraden om daar te controleren, alles wegnemen rondom

aangepast door redzebra
Geplaatst:

De artisjok, meerdere zaaipogingen maar niet gelukt. Daarna een plantje gekocht want ik wilde per se een artisjok en die ging (dacht ik) ook ter ziele. Nu zag ik vanmiddag toch nog een blaadje wat er erg artisjokkerig uitziet dus wellicht dat de laatste (veel te dure) poging toch geslaagd is!

• Like 1
Geplaatst:

Prei, knolselderij, spruiten, en er zal nog wel wat zijn. Maar er is zo veel wel gelukt. Ik denk dat dit seizoen bij mij de boeken in gaat, als het seizoen met de meeste oogst!  Dus mopperen ga ik niet doen! 😊

• Like 2
Geplaatst:

Kersen (98% verlies door Suzuki en halsbandparkieten)  Ik heb naast 10 jonge bomen ook een 50 jaar oude kerselaar die tjokvol hangt elk jaar.  40 peren door diefstal , 30 Paw Paw door diefstal.   Tientallen vijgen door ratten. 20 kaki's door vogels en of ratten.  

Geplaatst:

Dille heb ik ook meer bloem dan blad...

Lijstje mislukt is groter dan lijst gelukt.
Vandaag de mashua geoogst, ook vrijwel niets. Vorig jaar was het een hele grote oogst. Deze kan ik dus ook aan mijn lange lijst toevoegen van gewassen die het eerste jaar een goede oogst hebben en daarna bar weinig. Net als Taro en kurkuma (beide weliswaar niet veel maar wel veelbelovend). En chayote, eerste jaar giga en daarna bijna niks. En nog iets, is me even ontschoten.
Oca daarentegen (net als mashua 2e keer) HAD ik 3 weken geleden een geweldige oogst, van 3 planten. Toen ik begin van de week de resterende 7 planten wilde oogsten, hadden de woelmuizen ze in de gaten gehad en waren me voor...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...