Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
11 uren geleden, woldistel zei:

Aldi heeft diverse fruitplanten voor bijna niks. Citrus calamondin en limon, kiwibes Issai, twee andere kiwi's (naam vergeten), vijg en twee of drie soorten druiven. Ik heb de citrussen meegenomen en een Swenson red druif. 

Oh ja helemaal vergeten.

• Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Hier ook 2 issais gekocht. De enige 2. Niet de mooiste planten, maar voor die prijs wel goed.
Denk over 2 jaar vrucht (issai bloeit snel).
Er stonden ook een Bayern kiwi, maar dat is de Weiki vrouw zegt fruitbomen.net. En 3 stuks A. kolomikta Dr symankowski of zoiets. Die heb ik laten staan. Qua druiven alleen Rondo en Aurore.

Geplaatst:
10 uren geleden, acpronk zei:

Hier ook 2 issais gekocht. De enige 2. Niet de mooiste planten, maar voor die prijs wel goed.
Denk over 2 jaar vrucht (issai bloeit snel).
Er stonden ook een Bayern kiwi, maar dat is de Weiki vrouw zegt fruitbomen.net. En 3 stuks A. kolomikta Dr symankowski of zoiets. Die heb ik laten staan. Qua druiven alleen Rondo en Aurore.

Bayern kiwi kan zowel man als vrouw opleveren, hoewel het voor de hand ligt dat het een vrouw is, alleen heb je niks aan Issai als bestuiver zodat je als koper een echte man moet zoeken. (Weiki:  WEIhenstephan-KIwi, een technische universiteit in Beieren). De mannelijke Weiki wordt soms Weima genoemd.  Dr Szymanovksi is een redelijk betrouwbare zelfbestuivende Siberische kiwibes/kruisbes (Actinidia Kolomikta), niet een gewone Chinese kiwibes/kruisbes (Actinidia Arguta).

• Like 1
Geplaatst:
1 uur geleden, acpronk zei:

Afprijzing? Hier in Boskoop was het 1,99 per stuk😔

Ja, de kassière gaf t aan toen ze me zag kijken. Ze zijn hier nogal slecht met water geven geloof ik, dus geregeld scoor ik op zaterdag planten me 50% korting en tot nu toe doen ze het altijd prima. Paar maandjes terug ook met de aardbeien.....€2 per 6-pack ipv €4.

Kon niet kiezen tussen de 2 druiven, dus voor die prijs maar allebei meegenomen :) Geen plek voor 2 denk ik, dus er gaat er eentje doorgegeven worden....maar welke weet ik nog niet.

• Like 1
Geplaatst:

Op aanraden heb ik een jaar of 3 geleden de rondo druif gekocht .

Wat ik niet wist is dat het eigenlijk een wijndruif is , wel goed van smaak om zo te eten 

maar hier wil niemand ze eten omwille van de grote  dikke  pitten .

Geplaatst:

Echt een top tip, heb zojuist nog 9 plantjes op de kop getikt voor de 1 euro per stuk ze zien er niet heel best uit maar ze leven nog wel en eenmaal opgepot en eventueel gesnoeid gaat het helemaal goed komen, de calamondin zag er overigens wel gezond uit 😇

Ik ben zelf gegaan voor 2x issai, 2x Dr Szymanovksi, 1x bayern kiwi, Rondo, Aurore en Swenson Red druif en een Calamondin voor die 1 euro per stuk wil ik het best proberen😃

20240526_124706.jpg

• Like 5
Geplaatst:
Op 12-2-2024 om 09:58, Kevins Moestuin zei:

Ik heb 56 kokosblokken gehaald voor als mulch in mijn pot set ups 🙈😇

Spoel je die een paar keer voor gebruik ivm evt zout of gebruik je ze zo? Zo nee, hoe is je ervaring ermee?

• 4 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

🤣, ik vermoed dat ze het foutje al opgemerkt hebben, online staat hij helaas wel correct, dat is er eentje om te bewaren.

image.jpeg.83e4991bb269116ee9bca2d6cf3d57ab.jpeg

aangepast door redzebra
  • Like 3
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Ze hebben voor drie euro roze bosbessen planten bij tuincentrum Spek in de opruimingshoek staan.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...