Fombel Geplaatst: 19 juli 2024 Geplaatst: 19 juli 2024 @MROEdan lopen we aardig gelijk op! Mijn langste aar was vanochtend ook ongeveer 45cm. Dit is de aar in de plant waarvan ik alle 'zij-aartjes' (of hoe die dingen ook heten mogen) heb weggehaald (rechts op de foto). Die met zij-aartjes was net iets (5cm) korter, dus wie weet werkt de truc! Naast die twee heb ik verder nog eentje wat meer in de schaduw (aar van 30cm) en een in de volle grond gezaaid geval dat nu net groot genoeg is om te zien op een foto. En daarmee zal ik het moeten doen dit jaar! 8 Quote
Lia56 Geplaatst: 19 juli 2024 Auteur Geplaatst: 19 juli 2024 Jeetje wat goed van jullie! Voorlopig de langste aren Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 juli 2024 Geplaatst: 19 juli 2024 (aangepast) We komen er wel..welk jaar alleen is niet duidelijk. Is er ook een poedelprijs? 19 juli 2024 aangepast door appelvrouw 10 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 20 juli 2024 Geplaatst: 20 juli 2024 Ze groeien 🤣 3 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Frans Geplaatst: 22 juli 2024 Geplaatst: 22 juli 2024 Goede groei maar niet in de bloeiaren. Langste bloeiaar momenteel 5 cm. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lia56 Geplaatst: 23 juli 2024 Auteur Geplaatst: 23 juli 2024 @Frans Maar t groeit! Hier echt niet veel hoor Quote
Nasuada Geplaatst: 23 juli 2024 Geplaatst: 23 juli 2024 De queen is queen af als ik al deze joekels zo zie. 5 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Frans Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 Ik krijg steeds meer plezier in deze planten . Ook al heb je om de bloeiaren te meten nu al een huishoudtrap nodig, een bloeiaar van betekenis is er nog niet. Geeft niet, voor mij zijn het nu al kampioenen. Buiten de kas gaat het beter Langste bloeiaar momenteel 9 cm. 8 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
woldistel Geplaatst: 26 juli 2024 Geplaatst: 26 juli 2024 @Frans ik moet juist op de knieën, met een bloeiaar net zo lang als de plant 😂 2 Quote
henkg Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 Enorme verschillen tussen de deelnemers! En in plantgrootte enorme verschillen tussen kas- en buitenteelt. Mijn late (16 juni) herzaai gaat beter dan de eerste zaai (29 april): ^ Links de herzaai (nog geen begin van een aar te zien), rechts de eerste zaai (aartje is nu 11 cm). Buitenteelt. De herzaai gaat een dezer dagen naar een 10 L pot. Want ik merkte dat de wortels graag diep gaan. Die herzaai in potje heeft één weekje op de aarde gestaan. Was daaraan al helemaal vastgegroeid, met mooie witte worteltjes. 3 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
bonnie f Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 Mijn planten groeien nog steeds in de hoogte maar de bloeiaar groeit nauwelijks. De plant die in een gemengdzaadzakje zat is prachtig. Geen dreadlock maar als soort kan het me echt bekoren. Die laatste plant kwam ook zonder problemen op terwijl ik het zaad min of meer gewoon op een verloren stukje heb gemikt. 5 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Veldjesgraaf Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 Tjonge, wat een enorme planten hebben sommigen al. Ik heb een plant in de kas staan. Die groeit stevig door en is nu ca 80 cm. Nog geen spoor van een bloemetje te bekennen. Buiten staan ook nog 5 plantjes. Die halen netaan de 40 cm en eentje heeft een piepklein rood puntje in de top. De winnaar in ontwikkeling denk ik dan maar.... Quote
Mai Pensato Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 Heb eens gezocht hoe lang de bloemaren van dd Dreadlocks kunnen worden en vond dit: 6 feet = ruim 180 cm !! Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Mai Pensato Geplaatst: 28 juli 2024 Geplaatst: 28 juli 2024 Hier weer een update van mijn wedstrijdplanten. De twee bomen in de kas: De "kleinste" (ongeveer 190 cm lang) heeft nu een bloemaar van ongeveer 30 cm: De grootste (220 cm lang) hiervan is de bloemaar inmiddels ongeveer 40 cm: De grootste in de fruitkwekerij (in grote pot) mooie bloemaar die inmiddels ongeveer 55 cm lang is: En de grootste van de 6 planten buiten in de bloemenborders, bloemaar nu ongeveer 45 cm lang: Het begint langzaam ergens op te lijken. Ik verwacht dat het royaal over de 100 cm moet gaan om de wedstrijd te winnen. 10 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
HuubvG Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 @Mai Pensato, mijn like is voor de buitenplanten! ⛈️ Ik hoop dat de winnaar straks wel een buitenplant wordt, niet iedere deelnemer heeft een kas. 5 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 Mijn kasplant wordt wat te groot eigenlijk. Hij staat wel superstevig, ik zal hem eens wat extra compost geven want de wortels komen boven de grond uit (of de grond zakt natuurlijk... die klinkt nog steeds wat in na het ophogen dit voorjaar) Die in de verhoogde bak met aardbeien-ondergroei staat er erg mooi bij: En dan staan er verderop nog wat planten, die nu ook zo langzaamaan gaan bloeien. 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
MROE Geplaatst: 29 juli 2024 Geplaatst: 29 juli 2024 Dit is bij mij. Nú ongeveer 80 cm. Ging op de grond mijn hoop is nog steeds die in de turf. Plant is 115 cm aar is 15 cm. 5 Quote
Arja Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 Krijg nou wat! Mijn super sneue, ielige plantje krijgt een bloem? 😆 9 Quote
Liekie Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 Hier komt er na een behoorlijke achterstand in de start van de wedstrijd toch wat schot in de zaak! De pot stond eerst in de kas maar na gevalletje jungleontwikkeling van de tomaten is hij naar buiten verhuisd. Dat was het teken om te gaan bloeien denk ik. 6 Quote
Fombel Geplaatst: 1 augustus 2024 Geplaatst: 1 augustus 2024 De aar kan dus langer worden dan de plant kom ik achter. De langste hier is nu ongeveer 90-100cm., afhankelijk tot waar je meet. Meten is tot het eerste zijtakje toch? 8 Quote
Dahli Geplaatst: 3 augustus 2024 Geplaatst: 3 augustus 2024 Hierbij de eerste augustus inzending, op de valreep voor de vakantie. Het is het potexemplaar: bloemaar is nu nog 31 cm, maarrrr hij is duidelijk nog niet uitgegroeid. Als mijn schoonouders die op poes, huis en tuin komen passen de boel tenminste niet dood laten gaan… 🤞. De tuin bedoel ik, poes zal wel lukken 😉. Het volle grond-exemplaar begint nu pas net met bloeien. 6 Quote
MROE Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 Hierbij een foto van alle 7. Nog niet gemeten. 8 Quote
Lia56 Geplaatst: 4 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2024 Ter herinnering het meten van de aar: Meten vanaf het eerste bolletje na de laatste splitsing, dus alleen de langste enkele aar 4 Quote
Erny Geplaatst: 5 augustus 2024 Geplaatst: 5 augustus 2024 Nou, Hoezee! Ik zit ook in de race.... Ik zie iets bloeien. Moet wel een hele heftige inhaalrace worden gezien de getoonde beelden van de enorme planten. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.